Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


MijnNaamIsHaas73 schreef op 02-10-2022 om 12:58:

wat een heerlijke inspiratie weer hier. Zuurkool komt deze week op het menu en de creamy chicken stew van teigera heb ik ook opgeslagen.

Ik ga zometeen een frambozen/appel crumble maken als nagerecht voor vanavond.

Lekker Haas! Hoe is het met je rug?

Hier een AGV-tje: bietjes, gekookte aardappelen en een hamburger.


JtM

JtM

02-10-2022 om 14:18

Penne met kipgehakt en rode pesto. Recept van picknick, hebben we laatst al gegeten en viel goed in smaak.

yette

yette

02-10-2022 om 14:20 Topicstarter

De broodjes falafel gaan vandaag door. De jongste en ik (beiden ziek) hebben de knoflooksaus en falafel-dingetjes in fases voor elkaar gekregen. De gezonde huisgenoten mogen de rest doen als ze rond 19.00 thuis komen. 

Beterschap Yette!

Lief dat je het vraagt Elmie! Er zit wel vooruitgang in, ik kan weer kleine wandelingetjes maken. Maar zitten en lang staan gaan nog niet zo goed. Dus koken doe ik (als ik het doe) in etappes en ook geen gerechten waarvoor je veel moet snijden. 

TanSwallow86

TanSwallow86

02-10-2022 om 14:26

Spaghetti

@afrodite: Snijd die appel in blokjes en gooi hem bij je zuurkool zodra je dat in de pan gooit. Rozijnen erbij kan je ook nog doen. Ik vind het nog niet koud genoeg voor zuurkool, maar anders...

Hier staat chili sin carne op het menu. Ik denk 'gewoon' met zilvervliesrijst, maar wie weet bedenk ik me en maak ik alsnog enchiladas ervan. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 02-10-2022 om 14:26:

Beterschap Yette!

Lief dat je het vraagt Elmie! Er zit wel vooruitgang in, ik kan weer kleine wandelingetjes maken. Maar zitten en lang staan gaan nog niet zo goed. Dus koken doe ik (als ik het doe) in etappes en ook geen gerechten waarvoor je veel moet snijden.

Snap ik. Fijn dat je wel weer een beetje uit de voeten kunt!

TanSwallow86

TanSwallow86

02-10-2022 om 15:22

MijnNaamIsHaas73 schreef op 02-10-2022 om 14:26:

Beterschap Yette!

Lief dat je het vraagt Elmie! Er zit wel vooruitgang in, ik kan weer kleine wandelingetjes maken. Maar zitten en lang staan gaan nog niet zo goed. Dus koken doe ik (als ik het doe) in etappes en ook geen gerechten waarvoor je veel moet snijden.

Ik heb ook rugklachten. Heb scoliose, het is nu al zo erg dat ik maar een paar minuten kan staan. Heb een stoel in de keuken waar ik regelmatig op zit. Ik douche ook op een stoel. Heb nu 2 jaar schoonmaakhulp.

Bij mij is het precies hetzelfde, makkelijke maaltijden en in etappes. Gebruik jij pijnstillers? Ik heb verschillende gehad, zelfs morfine pleisters, niets helpt

vandaag: 

witte bonen en sperziebonen in een restje shakshukasaus met gebakken witvis en bietenbladsalade met vinaigrette en uitgebakken pancetta

en

paddestoelensoep (oesterzwam, shiitake, kipbouillon, misopasta) met kommetje brown basmatirijst ernaast bestrooid met: sesamzaad, sesamolie, zeewier en lente-ui

toetje mokkapalat, alweer… maar dat is geen straf 

Yette, veel beterschap! Ik hoop dat jullie er gauw weer vanaf zijn. Zet de overige gezinsleden maar lekker aan het werk.

Vanavond iets lekker simpels: pasta met piperade of ratatouille (allebei k&k,ik twijfel nog welke het gaat worden) en chair, franse worstvulling die ze hier gebruiken als gehakt. Voordeel is dat het al aangemaakt is, ik hoef er alleen nog maar extra ui, piment d'espelette en knoflook doorheen te doen.
Ik was eigenlijk van plan binnenkort weer eens een echte ragu bolognese te maken, maar ik ben mijn geliefde Italiaanse kookboekje kwijtgeraakt tijdens de verhuizing . Echt kwijt kan het niet zijn; het zal dus wel op een onwaarschijnlijke plek weer tevoorschijn komen. Tussen de tuinspullen of de fietsonderdelen van echtgenoot of zo.

Wat naar Harley dat je zoveel pijn hebt. Is er geen behandeling mogelijk? Bij mij helpt tramadol wel en gaat het als het goed is vanzelf over.

Hopeloos vind je je geliefde boekje snel terug dewi-sri!

Die paddestoelen soep klinkt heerlijk ToetieToover! Ik heb nog nooit iets met misschien gedaan,  toch maar eens proberen. 

TanSwallow86

TanSwallow86

02-10-2022 om 21:12

MijnNaamIsHaas73 schreef op 02-10-2022 om 21:09:

Wat naar Harley dat je zoveel pijn hebt. Is er geen behandeling mogelijk? Bij mij helpt tramadol wel en gaat het als het goed is vanzelf over.

Hopeloos vind je je geliefde boekje snel terug dewi-sri!

Die paddestoelen soep klinkt heerlijk ToetieToover! Ik heb nog nooit iets met misschien gedaan, toch maar eens proberen.

Nee, geen behandeling

ik was op visite en er werd chinees gehaald. 

Heerlijk gegeten bij de Griek. Ik had een schotel met 5 soorten vlees. 
Daarna nog naar een cafe geweest en toen nog door gegaan bij vrienden. Normaal gesproken ga ik op dit tijdstip gelijk naar bed maar nu start ik mijn computer weer op om te kijken of er nieuws is over Millie. Zo raar dat je zo in je hoofd zit met iemand die je niet kent maar zij heeft een enorme indruk op mij gemaakt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.