Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


MijnNaamIsHaas73 schreef op 30-09-2022 om 10:23:

Wat spannend Afrodite! Ik duim voor jullie 🍀

Haha, Moosey, ik wordt helemaal blij van jouw enthousiasme! Het is je heel erg gegund, veel plezier!

Ik weet nog niet wat we eten, man is op vrijdag verantwoordelijk voor de avondmaaltijd. Meestal niet zo gezond. En ik moet ook nog wat verzinnen voor zondag. Dan krijgen we gasten en ik kan zelf nog steeds niet lang staan.

Potluck dinner zondag? Ik zou met liefde wat meenemen.

Vandaag aten we de rest van de bonensoep met nieuwe batch zadencrackers. Door het wroeten in de tuin was ik de tijd vergeten (paar honderd bollen geplant en ik wilde ze niet laten uitdrogen, ze moesten er allemaal in!) en ik moest snel door naar het sporten, oeps. Dat werden zadencrackers met mayo en mortadella. En na het sporten had ik natuurlijk megatrek maar geen kookzin meer en heb ik een bakje hummus aangevallen met wat wortels, eieren gekookt en vis gebakken en opgegeten met een halve zak vinegar chips erbij, want aardappel. 

De tonijn van vanavond viel nogal tegen. Het was albacore, en daar ben ik niet gek op, maar dat zag ik pas op de verpakking van de visman. Ik had het natuurlijk kunnen afleiden uit de prijs, die was wel erg laag: 8 euro voor bijna 4 ons, maar zover dacht ik op dat moment niet. Weer een leermomentje.
Van het overschot maak ik morgen tonijnsalade bij de lunch.

Oh, en Afrodite, ik duim hard voor je!!!

kipgyros met broodjes 

Thnx Dolfje voor de tips voor het overschot aan bloemkool ik ga het waarschijnlijk met wat aardappels tot bloemkoolpuree stampen, maar ik bewaar jouw suggesties voor een volgende keer.

Wij eten vanavond bij mijn ouders. Ik geloof dat mijn moeder iets met bleekselderij ging doen (een ovenschotel waarschijnlijk), want ze wilde meedenken met het licht verteerbare (anders krijg ik buikpijn). Ze appte gisteren al trots dat ze een appeltaart zonder rozijnen aan het maken was (man en ik houden niet van rozijnen in appeltaart, heel lief dat ze daar rekening mee houdt), dus ik zal maar niet zeggen dat taart waarschijnlijk niet zo licht verteerbaar is... Klein stukje kan vast wel. 

Lief van je moeder dat ze zo haar best doet Afrodite. Klein stukje kan idd vast wel.

Wij eten vanavond bibimbap op verzoek van lief. De frutjes gaan een nachtje uit logeren bij opa en oma en hebben daar veel zin in. Wij krijgen vrienden over de vloer, maak een kaasplank met oa warme camembert en hapjes. Zin in, een gezellig avondje en dan morgenochtend uitslapen

Ik eet weer alleen want man gaat dus met zijn maten bowlen en ergens eten ( en drinken  )
Ik weet nog niet waar ik zin in heb, iets koolhydraatarms moet het in elk geval zijn. 

yette

yette

01-10-2022 om 08:31 Topicstarter

Roti rund - de makkelijke versie met rendang uit de vriezer en rotiplaten van de toko. 

Ovenschotel met zoete aardappel, tomatenblokjes, pinda(kaas), gember en rode peper. (en uiteraard knoflook en even het recept checken of er ook ui in moet, weet ik niet meer)

JtM

JtM

01-10-2022 om 16:08

Ik ga zo lekker preisoep maken. We liggen vandaag lekker lui met z'n 3tjes op de bank, zowel vriend als ik hebben niet echt zin om te koken dus houden het lekker simpel.

Ik heb ook een simpel soepje gemaakt, miso en bouillon en gewoon soepgroente. In de kom  nog een schepje sambal.

Gisteren hadden we uiteindelijk Grieks besteld. Niet gezond maar wel lekker voor een keer.
Vanavond zijn de kinderen er niet dus eten we een Aziatische roerbak met kip en rijst. 
Morgen maak ik een orzo gerecht met kip, olijven en (ingemaakte) citroen. 

Ik heb zoveel groente over van de sayur van deze week, dat ik maar eens een traybake maak. Bloemkool, wat stukjes aardappel, een grote champignon, bleekselderij, paprika, ui, veel knoflook en wat ik verder nog tegenkom. Geen vlees erbij, ik denk dat we hier meer dan genoeg aan hebben. Lekker wat rozemarijn erin en als ik hem uit de oven haal denkelijk nog wat kappertjes en olijven erover.

yette

yette

01-10-2022 om 16:48 Topicstarter

yette schreef op 01-10-2022 om 08:31:

Roti rund - de makkelijke versie met rendang uit de vriezer en rotiplaten van de toko.

Pizza. Ik ben bij nader inzien te ziek om te koken en heb bovendien geen trek. 

Klinkt lekker Dewi! 
En lekker al die soepjes. Hier ook soep. Pompoensoep. Met stokbrood en kruidenboter. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.