Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


yette

yette

30-09-2022 om 06:51 Topicstarter

Spannend Afrodite! 

Tjee Afrodite, wat spannend! 

Grappig Dolfje, dat het toch wel oké was met de eetschuur voor je man. Fijn voor hem.

Wij eten vanavond gnocchi met geroosterde knoflook, ricotta en spinazie. Maar vanmiddag eerst aan de hutspot, de school hier viert Leidens ontzet altijd van tevoren met feest, dans, liedjes en spelletjes én lunchen met hutspot. Met knakworst, dat hoort klapstuk te zijn, maar ja. Dus de frutjes zijn aangekleed in het rood-wit en vanmiddag ga ik bij de kleintjes helpen met hutspot serveren. Hutspot koken heeft een andere moeder gedaan, daar had ik dan weer geen trek in. 

Oh wat spannend Afrodite! Ik maak vaak rijst van bloemkool en je kunt er natuurlijk ook soep van maken, denk dat wij 2/3 keer van een bloemkool eten. Ik heb er nu ook nog een liggen en denk dat ik daar maandag bloemkoolpuree of zo mee maak. 
Vandaag bloemkoolnasi ( die ik gisterenavond al gemaakt heb) met kip ketjap met boontjes ( uit de diepvries) en bak er misschien nog een eitje bij. 

zuurkool ovenschotel met casselerrib en appel

Fingers crossed Afrodite 🤞

Wij eten sperziebonen, aardappelkroketjes en een lekkerbek van de visboer.

vandaag iets met rode kool. Ws dan nog maar aardappelen erbij en hachee

Wat spannend Afrodite! Ik kan me dat gevoel nog zo goed herinneren, die frustratie dat je er geen controle over hebt. Ik gun jullie van harte een mooie zwangerschap

Wij eten ook bloemkool. Ga ik roosteren in de oven met Parmezaanse kaas. Aardappelpuree en hamlapje erbij.

yette

yette

30-09-2022 om 09:02 Topicstarter

Wij gaan vanavond aan tafel knutselen met oa een schaal vol rauwkost, pitabroodjes, knoflooksaus van uitgelekte Turkse yoghurt, zhoug (een pittig kruiden- & specerijenmengsel met oa groene pepers, koriander, cardamom en limoen), schapenfeta, runderkebab en falafel. 

En dat 'oa' is, omdat het aantal schaaltjes bij dit soort maaltijden groeit terwijl ik ermee bezig ben. 

Gisteren at ik 2 harde volkoren bolletjes met katenspek. Ik had een borrel gehad op het werk, daar niet veel gegeten, toen gedoe onderweg waardoor ik laat thuis was en helemaal geen zin meer in het eten dat op de planning stond. Bovendien had ik al geluncht met salade, dus de groente al binnen. 

Vanavond eet ik wat ik gisteren gepland had, spruitjes met balsamico en rode ui. Volkoren rigatoni erbij.

De traybake gister was erg lekker! Had er ook nog wat tomaten uit mijn kas bij gedaan. 
Vanavond ga ik uit eten ( ) bij een vegan brewpub en daarna naar een concert ( ) waar ook heel veel mensen gaan zijn waar ik intensief mee heb gewerkt en lang niet gesproken heb ( )
Valt het op dat ik er zin in heb?

JtM

JtM

30-09-2022 om 09:58

Wat spannend Afrodite! Fijn dat de eerste echo er goed uit zag, hopelijk de volgende echo(s) ook! Fingers crossed!

Ik denk dat wij vanavond McDonald's oid eten. We gaan zo een dagje naar een attractiepark park dus op de terugweg stoppen we ergens.

Wat spannend Afrodite! Ik duim voor jullie 🍀

Haha, Moosey, ik wordt helemaal blij van jouw enthousiasme! Het is je heel erg gegund, veel plezier!

Ik weet nog niet wat we eten, man is op vrijdag verantwoordelijk voor de avondmaaltijd.  Meestal niet zo gezond.  En ik moet ook nog wat verzinnen voor zondag. Dan krijgen we gasten en ik kan zelf nog steeds niet lang staan.  

Wat een fijn vooruitzicht Moosey, veel plezier!!

TanSwallow86

TanSwallow86

30-09-2022 om 20:33

Pupcorn(popcorn) 

Alsnog veel plezier Moos! Het is je gegund!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.