Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Vanavond uit eten met team. Naar tapas=restaurant

Stamppotje met rauwe spinazie en tomaat, plus een stukje pangafilet uit de oven (in alufolie). Nog even bekijken of we heel vroeg (voor 1800 klaar) of wat later (na 1930) gaan eten, ik heb een afspraak op een onmogelijk tijdstip 

yette

yette

29-09-2022 om 07:45 Topicstarter

Aardappelen en zoete aardappel uit de oven, keuze uit een gemarineerd speklapje of een spinazieburger en een salade van wat er zoal ligt. 

JtM

JtM

29-09-2022 om 08:30

Wij hebben vanavond zoons lievelingseten op het menu staan: spinazieschotel.

Dank je voor de knakworst-tip, Yette! Ik ga kijken naar de verse variant, want ik hou niet zo van blikworst. Misschien dat ze het hier bij de U hebben. Ik heb er tot nu toe niet actief naar gezocht omdat ik me verre probeer te houden van zulke verleidingen, maar het is hier nu zo guur dat ik me maar een keer laat gaan

bami met saté 

Gisterenavond alvast nieuwe voorraad bonen gekookt en bouillon getrokken van het leeggeplukte kipkarkas. Vandaag maak ik daar een soep van: adukibonen, ui, bleekselderij, meiraapje, pastinaak en toledoworst. Met bieslook en lavas uit de tuin, want gisterenavond was ik te lam om in het kletsnatte donker kruiden te plukken voor de bouillon.

Eerder vandaag aten we gevulde/gebakken rijstvellen, er zat in: restje kip, restje kikkererwtenbeslag, restje aardappelpuree, restje pompoen, Berbere kruiden. Met linzen-tomaatsalade met geitenkaas.  

Man heeft een etentje in een soort van vreet schuur wereldkeukenrestaurant met zijn werk.
Ik heb nog wat ontbijtspek en eieren en cherrytomaten en maak misschien nog wat soep.

sorry dat ik je op slechte ideeën heb gebracht dewi-sri 

Ik ga vandaag zelf koken. Ik maak chili con carne

Dolf

Ik nam gister uit werk wat pannenkoeken mee die al wat te lang lagen, wegens totaal naar de tandjes na 1 dag ongepland  en 2 dagen gepland ziekenhuisbezoek met lief én een dag werken. Die thuis opgewarmd, was lekker. Vanavond maak ik een traybake met aardappel, wortel, bloemkool en op het eind een stukje zalm erbovenop. 

Gisteren op werk met collega een vegetarisch Indiaas menu besteld, met biryani, saag paneer en chana masala. Daar hadden we nog wat van over, dus bakje mee naar huis. Vandaag stond een Indiase curry met zoete aardappel, kikkererwten en de groentelarestjes courgette en paprika op het menu, dus daar paste het restje prima bij. Helemaal geen straf, twee dagen achter elkaar Indiaas eten.

Heerlijk gegeten bij tapasrestaurant. Heel veel verschillende gerechtjes gehad, en gezellig gezeten met een groot deel van het team. 

Het was wel een vreetschuur maar man heeft lekker gegeten, waren allemaal een soort kraampjes met eten uit verschillende landen etc. Hij heeft vooral dumplings en verse loempias en sate op zei hij.
Nu ben ik jaloers

MijnNaamIsHaas73 schreef op 29-09-2022 om 15:05:

sorry dat ik je op slechte ideeën heb gebracht dewi-sri

Ik ga vandaag zelf koken. Ik maak chili con carne

Geeft niks hoor,  Haas! Ik heb de tip van Yette en verder is knakworst helemaal niet goed voor me. Maar ja, soms kan je ineens zo'n zin hebben in ongezonde dingen... 

Dolfje schreef op 29-09-2022 om 22:10:

Het was wel een vreetschuur maar man heeft lekker gegeten, waren allemaal een soort kraampjes met eten uit verschillende landen etc. Hij heeft vooral dumplings en verse loempias en sate op zei hij.
Nu ben ik jaloers

Haha! Ik denk dat ik ook een beetje jaloers ben! 

Ik maak vanavond weer een avg'tje: aardappelen, bloemkool en waarschijnlijk een hamburgertje erbij. Bloemkool schijnt licht verteerbaar te zijn, dus ik heb een flinke jongen gekocht. Gaat niet in 1x op, aangezien we maar met z'n tweeën zijn. 

Of nouja.. Technisch gezien zijn we met drie.  Gisteren op de eerste (extreem vroege) echo een vruchtzakje gezien dat zich netjes in de baarmoeder bevindt. Gelukkig geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap dus. Blij dat we dit "vinkje" hebben, maar echt blij zijn, durven we nog niet. Volgende week weer een echo, dan om te kijken of het vruchtzakje ook echt iets bevat. Dat hebben we nog nooit gezien, voor die echo ging het telkens al mis. Dus een erg spannende week, de komende week. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.