Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Ik gok inderdaad dat het zoiets is: https://www.dille-kamille.nl/quichevorm-met-gaatjes-metaal-o-24-cm-00018086.html?gclid=CjwKCAjw4c-ZBhAEEiwAZ105RXgklkNKJArju6NuEUE0YRA95SVEBZZNAoxl1Kh8Kg-Gv0ssHWc2DRoC70gQAvD_BwE

Hier staat vanavond in het kader van restverwerking een salade met regenboogwortel en venkel op het menu, ik denk met boekweit ofzo erdoor en feta erover. 

De tapas gisteren was lekker. Ik vraag me alleen af waarom er een zoutvaatje op tafel stond (wie zou dat gebruiken??) want ik had daarna en in de nacht nog heel veel dorst! (maar zelf gebruik ik op zich weinig zout)

yette

yette

28-09-2022 om 13:01 Topicstarter

Een vochtige bodem bij hartige taart, los ik op door er wat droge couscous op te strooien voordat ik de vulling erin doe. 

yette

yette

28-09-2022 om 13:04 Topicstarter

anijsblokje schreef op 28-09-2022 om 12:11:

Ik gok inderdaad dat het zoiets is: https://www.dille-kamille.nl/quichevorm-met-gaatjes-metaal-o-24-cm-00018086.html?gclid=CjwKCAjw4c-ZBhAEEiwAZ105RXgklkNKJArju6NuEUE0YRA95SVEBZZNAoxl1Kh8Kg-Gv0ssHWc2DRoC70gQAvD_BwE

Hier staat vanavond in het kader van restverwerking een salade met regenboogwortel en venkel op het menu, ik denk met boekweit ofzo erdoor en feta erover.

De tapas gisteren was lekker. Ik vraag me alleen af waarom er een zoutvaatje op tafel stond (wie zou dat gebruiken??) want ik had daarna en in de nacht nog heel veel dorst! (maar zelf gebruik ik op zich weinig zout)

Huh?! Ze schrijven dat je daar clafoutis in kan bakken? In een vorm met gaatjes?! 

Geen idee wat we eten.
Schoonouders zijn vandaag 60 jaar getrouwd en we gaan uit eten 

Vanavond een ereburger op een pitabroodje met een salade van sperziebonen, pijnboompitten en rode ui.

yette schreef op 28-09-2022 om 13:04:

[..]

Huh?! Ze schrijven dat je daar clafoutis in kan bakken? In een vorm met gaatjes?!

Dat vond ik inderdaad ook heel raar! 

vanmiddag al een grote kom bonensoep gehad op het werk. Sla vanavond maar over met warm eten. Paar crackers en wat kwark

JtM

JtM

28-09-2022 om 17:11

Aardappelkroketjes met vissticks en sperziebonen in spek gerold

Wij eten macaroni. Simpel maar lekker. 

Ik maak een uitgebreide witlofsalade (een kruising tussen waldorf en eigen bedenksels) en voor echtgenoot bak ik er een biefstukje bij. Nu kan het nog, want ik las dat de Franse boeren wegens de droogte (die nu trouwens echt wel over is, brrrr) en de energieprijzen de witlofpennen niet meer van het land halen.

Morgen maak ik sambal goreng telor (met veel saus voor in de vriezer, dank je, Afrodite) en sayur lodeh. Gek, de groenten in de supermarkten waren hier (in de streek?) over het algemeen om te huilen, maar nu het herfst is, zijn ze ineens prima. Zal wel aan de temperatuur liggen. Ik ga dus ook een fikse hoeveelheid sayur-basis maken, waarin ik later alleen de groente hoef te garen.
Ik heb toch echt wel een fikse vriezer, maar ik overweeg de aanschaf van een extra exemplaar voor in de kelder. Ik hoorde dat de winters hier bar en boos kunnen zijn, en dan is het wel fijn als je de deur niet uit hoeft voor van alles en nog wat. Ik weet niet of in onze landelijke streek pekel strooien in de nationale genen zit. Ik denk van niet . Onze buurvrouw zei dat er wel eens gestrooid werd, maar ik ben er niet helemaal zeker van of we het over hetzelfde hadden .

Mama-Inge schreef op 28-09-2022 om 15:39:

Geen idee wat we eten.
Schoonouders zijn vandaag 60 jaar getrouwd en we gaan uit eten

Wow gefeliciteerd en eet smakelijk!

Slim  Dewi -Sri om dan dingen voor te gaan bereiden voor in de diepvries zodat je toch lekker kunt eten.

Over eten gesproken ik zal eens in de benen want heb nu wel trek. Was iets later thuis dan normaal en moest ff uitpuffen.

Mijn moeder maakte gisteren een soep met alle groentela-restjes, die aten we vandaag.  Was erg lekker. We aten er stokbrood kruidenboter bij, voor de kinderen nog een broodje knakworst en man en mij een pizzabroodje

MijnNaamIsHaas73 schreef op 28-09-2022 om 20:56:

Mijn moeder maakte gisteren een soep met alle groentela-restjes, die aten we vandaag. Was erg lekker. We aten er stokbrood kruidenboter bij, voor de kinderen nog een broodje knakworst en man en mij een pizzabroodje

Ooohhh, had dat nou niet gezegd, dat broodje knakworst, daar krijg ik nu zo'n vreselijke zin in, en ik heb net gegeten . Bovendien kan je dat hier bijna niet krijgen. Ik zal dus moeten wachten tot het eind van het jaar, dan zijn we weer in Nederland. En reken maar dat ik me er dan aan te buiten ga, lijn of niet!

yette

yette

29-09-2022 om 01:26 Topicstarter

Dewi-Sri schreef op 28-09-2022 om 21:24:

[..]

Ooohhh, had dat nou niet gezegd, dat broodje knakworst, daar krijg ik nu zo'n vreselijke zin in, en ik heb net gegeten . Bovendien kan je dat hier bijna niet krijgen. Ik zal dus moeten wachten tot het eind van het jaar, dan zijn we weer in Nederland. En reken maar dat ik me er dan aan te buiten ga, lijn of niet!

Verse knakworsten liggen in het koelvak. Bij de vleeswaren en k&k spul. Platte pakjes. 

Verder vind je blikken  cocktailworstjes bij de zoutjes. Gewone knakworst uit blik staat, als ze het hebben, bij de buitenlandse spullen. Maar de verse is lekkerder. 

(We hebben hier een kind dat in Frankrijk knakworst van de bbq eet omdat-ie Frans vlees raar vindt smaken   vandaar)

Hier thuis eten ze trouwens het liefst 'reuze hotdog' uit een kinderkookboek uit mijn jeugd - de worstjes gaan dan met kaas & ketchup op een stokbrood dat in z'n geheel in aluminiumfolie in de oven gaat. Uiteraard doen we er meer op dan alleen worst, kaas & ketchup. Maar stokbrood dus. Geen kleffe broodjes 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.