Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij eten goulash uit een zakje (maar dat zakje heb ik zelf gevuld en in de diepvries gelegd) met rijst en erwtjes. 

Als ik zoiets als goulash of pastasaus invries, is het vaak naar mijn smaak al heel lekker. Maar omdat ik dan op de ontdooi- en eetdag blijkbaar vind dat ik er te weinig aan heb gedaan die dag, gooi ik er vaak nog wat extra's doorheen. Vandaag zullen er nog wat extra tomaten en stukjes paprika doorheen gaan. Meer van dan type mensen hier, die toch nog iets gaan aanvullen terwijl het eigenlijk niet nodig is? Of ben ik de enige weirdo? 

Wij aten voor de lunch een k@k belegde bagel, spijt van want droge meuk. Had beter een ijsco kunnen kopen.
Voor avondeten hadden we een caesar salade, een aardappeltortilla en een soort gehaktbal /hamburger. Kon dat in de magnetron opwarmen. Was nog best ok.
Voor vandaag weten we het nog niet, dat is vakantie we zien wel wat we doen. Dadelijk eerst maar weer eens op pad voor ontbijt en dan een beetje sporten. Gisteren ontzettend veel gewandeld weer dus wil vandaag iets rustiger aan doen. Maar ja dat zeg ik nu, kan goed zijn dat ik straks zeg kom we wandelen naar het strand..

Afrodite05, dat doe ik ook heel vaak. Ook met de ingevroren soepen. Er ligt dan opeens iets in groentela wat erdoor kan of ik gooi er nog extra peulvruchten door voor de vezels en om de hoeveelheid te vergroten zodat er bijvoorbeeld van de pastasaus voldoende overblijft om de volgende dag nog soepje van te maken. 

Zaterdag aten we gegrilde onglet met pepersaus, gestoomde brocs, twee kleuren aardappeltjes uit de oven, sla. Alles door JV en verkering gemaakt. JV kan héérlijke pepersaus (from scratch) maken ! Voor een volgende keer heeft hij champignonsaus beloofd...

Gisteren maakte ik linguine met pittige verse kerstomatensaus en (diepvries) zeevruchten. Dat was ook heel smakelijk.

Vandaag wordt het chili sin carne met rijst en/of wraps en guaca en een "dollup" yoghurt.

Vanavond spruitjes met feta en walnoten , ovenaardappeltjes en appelmoes van eigen boom.

Ik ben wel nieuwsgierig waar je bent eigenlijk, Dolfje. In elk geval klinkt het prettig.  

Zaterdag maakte ik een snel flans soepje bij mijn moeder. Met prei, champignons en shii take en kleine blokjes aardappel. Beetje weekwater van de porcini erdoor. Toen half gepureerd. Goeie soep.

Gisteren ben ik met mijn moeder gaan eten in het restaurant waar Brown werkt. We hadden beiden vegetarische lasagne. Lekker. En zo lekker makkelijk en weinig afwas.  

Net heb ik Birmese tofu gemaakt. Ik wilde dat eigenlijk in de curry gooien, maar voor het beste resultaat kan ik de 'tofu' beter een dagje laten staan. Dus ik denk dat ik zo meteen risotto met radicchio maak. Dan gaat de curry naar morgen. 

yette

yette

10-11-2025 om 19:04 Topicstarter

Burmese tofu, dat kende ik niet! Weer wat geleerd. Grappig dat het bijna hetzelfde als panisse is, maar dan dus niet gefrituurd. 

Birmese tofu? Dat ga ik even opzoeken tzt. 

Hier weer volkoren fussili, vanuit de hostelkeuken. Ik hoef zelf niks te doen. In het land van Ted is zelf koken de beste besparing. Met hoofdzakelijk broccoli, ansjovis en parmezaanse kaas. 

Wij aten een restje hummus, wortelsalade en pinda’s. Ik bakte wat overgebleven gekookte eieren op omdat ik iets warms wilde. De eiwitten bakte ik knapperig in de koekenpan en de eigelen prakte ik door de hummus, waarom ook niet, met wat kerrie  daarna bakte ik de pinda’s nog even op in de koekenpan. 

Omdat ik toch kikkererwten in handen had, maakte ik al eerder een kikkererwtenbeslag voor socca. Dat aten we later vandaag met hartige yoghurt (chili, selderijblad, peterselie, oregano, knoflook, peper-zout) en ovengeroosterde gehalveerde gele tomaten met tijm-olijfolie-balsamico. 

Bami met kroepoek, pindasaus en een gebakken ei.

In huize irma wordt het Taco Salad vandaag. Ik vond dit recept, met paddenstoelen/walnoten ipv gehakt :

Healthy Taco Salad Recipe - Love and Lemons

Ik maak sticky kip, uitprobeersel. Marineren in o.a. honing, soja en knoflook. En dan rijst en broccoli erbij. 

yette

yette

11-11-2025 om 17:04 Topicstarter

Ik sta ook een uitprobeersel te kokkerellen: taart van een kliek rode rijst met laagjes van een mix Mexicaans gekruid gehakt, mais, groene paprika & ui ... tussendoor bedacht ik dat ik ook nog goedkope cheddar had en die heb ik bovenop de laagjes van die mix gelegd. Ik ben bang dat ik het daarmee heb verkloot en de boel straks als blubber uit elkaar valt. 

Als het ècht mislukt, doe ik de lampen uit & de gordijnen dicht. Dan eten we vandaag de Fruit-tella's, mandarijnen en brownies die voor Sint Maarten op de gang staan

We hadden zondag: gemengde salade van Buffet, kervelsoep, hertenvlees met hazelnoot Spätzle, spruitjes, citroen taart met ijs, en een kaasplankje
Maandag; salade, zoete aardappel wortel soep, rundfilet, Bouillon aardappels en wortel. Chocolade Mousse, met abricosen en chocolade ijs.
En een kaasplankje

Vanavond word het; Salade van het buffet: Allgäuer kaassoep, Zalm Filet Met romanisch, en paddestoelen Risotto, pannecotta met vruchten,
En een kaasplankje.

En we genieten het….

Ted68 schreef op 11-11-2025 om 17:22:

We hadden zondag: gemengde salade van Buffet, kervelsoep, hertenvlees met hazelnoot Spätzle, spruitjes, citroen taart met ijs, en een kaasplankje
Maandag; salade, zoete aardappel wortel soep, rundfilet, Bouillon aardappels en wortel. Chocolade Mousse, met abricosen en chocolade ijs.
En een kaasplankje

Vanavond word het; Salade van het buffet: Allgäuer kaassoep, Zalm Filet Met romanisch, en paddestoelen Risotto, pannecotta met vruchten,
En een kaasplankje.

En we genieten het….

Klinkt heerlijk Ted!

En vooral kervelsoep! Al een jaar of 5 zijn de blikjes kervel van bonduelle uit de handel. Ik mis kervelsoep zo! Iemand met kennis van Duitse of Belgische supermarkten een idee of dat daar nog te krijgen is?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.