Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Hè Yette, dat is echt k*t. Ik duim voor je dat het meevalt. Met cheddar kan het toch niet zo erg tegenvallen?
Ik ben er nog niet uit voor vanavond. Ik had een ambitieus idee voor zalm zoals bij Kaatje bij de Sluis, maar ik heb geen zin meer om zoveel moeite te doen. Misschien hou ik het bij k&k-ravioli met k&k-saus. Je hebt zo van die dagen...

Kervel in blik, ik wist niet dat het bestond! Het groeit best makkelijk in de tuin maar daar heb je nu niets aan. 

Vandaag aten wij pompoensoep met een restje hartige yoghurt en -jawel- geroosterde pompoenpitten. 

En verder hachee met hutspot. Vriendlief vond dat nog steeds heiligschennis van zijn aardappelpuree maar hey, when in the Netherlands, you eat as the Netherlanders do. 

afrodite05 schreef op 11-11-2025 om 12:02:

Ik maak sticky kip, uitprobeersel. Marineren in o.a. honing, soja en knoflook. En dan rijst en broccoli erbij.

Nou, dit viel een beetje tegen. Ik weet niet of het aan mij lag (ik vertrouw mijn smaakpapillen niet helemaal en man is met snotneus ook geen betrouwbare bron), of dat er iets met een van de ingrediënten was, maar ik vond het een beetje chemisch smaken. Het concept van sticky kip vind ik wel nog steeds interessant, dus ik ga nog eens kijken of ik met een ander recept wel het gewenste resultaat kan behalen. 

yette

yette

11-11-2025 om 20:22 Topicstarter

De taart was gelukt! De eerste stukken, die we na 5 minuten al aten, zakten helaas op ons bord langzaam in elkaar - als een dramatische sterfscène. Maar ze waren lekker! Nog eens 10 minuten later, iets minder warm, zag het er wèl uit zoals ik bedoelde: taart met laagjes! 

De brownies hebben we trouwens ook zelf opgegeten.
Mwah, mwah culpa 

yette

yette

11-11-2025 om 20:38 Topicstarter

@Ted ... klinkt zó goed, word er jaloers van! 

Vanavond nog een K&K Factor Meal gegeten, beetje flauw en erg weinig. Straks maar een bak yoghurt met fruit pakken. Gelukkig was het de laatste keer en is het nu opgezegd  

Ted, dat klinkt inderdaad zalig allemaal. 
Gisteren was ik vrij en moe en kookte troostvoer: dahl. Met groene kool en een restje groene linzensalade erdoor. Was erg lekker. Vandaag bij het thuiswerken het restje opgewaardeerd tot linzensoep, met een heerlijke boterham uit eigen bakkerij erbij.
Vandaag nog steeds moe, de hormonen liggen weer behoorlijk dwars, dus dacht ik pizza te bestellen, maar de enige tent die een behoorlijke pizza levert hier was niet open. In de vriezer vond ik een half bakje Chinees (ossenhaas in groentensaus) en een restje eigen tempeh van ooit. Dat tezamen ook weer opgeleukt met groene kool en rijst erbij. Was bijzonder smakelijk. Net een serie uit zitten kijken met lief en ik voel me weer een beetje mens. Hopelijk is dat morgenochtend nog steeds zo.
Morgen eet ik na werk bij bejaarde vriendin, om het makkelijk te houden eten we uit haar vriezer: zalm, ovenfriet en doperwtjes. 

Ik zit op een Canarisch eiland Gb. Heel heel toeristisch maar we vermaken ons prima.
Vandaag deden we een excursie en proefden allemaal lekkers.
Avondeten was in restaurant waar we van de week ook waren, vooraf labne met brood en gegrilde halloumi. Hoofdgerecht chicken shewarma. Weer heel erg lekker.
Helaas wordt er voor de komende dagen slechter ( regen) weer afgegeven... Hopelijk valt het mee.

Ik was gisteren een dag in de sauna met m'n moeder. Was fijn en gezellig. Lunch was een club sandwich, die zo ontzettend groot was dat ik rond half zes nog steeds dacht 'in mijn maag geen ruimte meer'. Uiteindelijk heb ik rond zevenen een voorgerecht gegeten, van paddestoelen op toast met gepocheerd ei en eekhoorntjesbrood-saus, dat was precies goed. Daarna een toetje samen gedeeld (chocolade fudge met bosvruchtenijs, gekaramelliseerde hazelnoten en blauwe bessen) en toen was ik weer helemaal voldaan.
Man en kinderen aten nasi uit de vriezer. 
Vanavond citroenrisotto met courgette, pijnboompitjes en Parmezaanse kaas. Tomaatjes erbij.

Klinkt allemaal weer reuze goed hier !

Ik gooi de poké bowl maar in de herhaling vandaag. Daar heb ik volgens mij alles wel voor in huis. Dan hoef ik na het bezoek van de schoorsteenvegers om 1 uur geen bsch meer te toen en vermijd ik heen en weer (of letterlijk op en neer) rijden...

Er is gerookte zalm, avocado, edamame, radijsjes en rijst. Dus dat moet lukken.

Ik zit een beetje in de ik-heb-geen-zin-om-te-koken-modus. Gelukkig heb ik al wel wat maaltijden uitgedacht en de boodschappen daarvoor zijn ook in huis, dus het is een kwestie van in elkaar draaien. Maar alsnog...

Vanavond toch maar worstjes bakken, tomatensaus erbij maken waar die worstjes in kunnen sudderen, met daarbij dan pasta en erwtjes. 

Na 3 dagen zo veel en erg lekker eten, kook ik niets….

Haha Ted ! Hélemaal niets? 

Nee Niets…..ben het even zat: mijn darmen hebben nu Wellness nodig

Wij eten vanavond een  soort empenada en  k&k noedels in onze kamer. Er wordt noodweer voorspeld precies rond etenstijd en na gisteren ook maar ff rustig aan qua eten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.