Eten
Dolfje
09-11-2025 om 08:12
Wij aten in een Italiaans restaurant. Vooraf knoflookbrood en salade caprese.
Man had spaghetti met knoflook en ik bolognese. Was beide erg lekker maar die van man echt heel lekker dus als we er nog eens heen gaan deze week pak ik dat ook.
Waarschijnlijk eten we vanavond weer eens hier dus salade en iets van noedels of zo. Heb ook nog aardappeltjes in ailoli in de koelkast.
Ted68
09-11-2025 om 09:31
Ga straks naar een Hotel in Allgäu, samen met man Even 3 dagen wellnessen; en daar word voor mij gekookt…Moet alleen kiezen tussen vlees, vis of vegetarisch
Poison
09-11-2025 om 09:39
Klinkt beiden heerlijk, Ted en Dolfje!
Gister hadden we stamppot zuurkool met braadworst en vandaag eten we burrito’s
Teigera
09-11-2025 om 13:50
Ik maak me meer zorgen over de relatie tussen Toetie en vriendlief dan over de afvoer, hahaha, je schrijft het grappig op Toetie.
Veel plezier Ted! Ik ga dinsdag een dagje naar de sauna met m'n moeder. Qua eten zit het daar ook altijd wel goed.
Gisteravond liep een beetje anders. Ik ging bij de scouting als "kookhulpje" aan de slag, ondanks dat we voor iets van 35 personen moesten koken (wel veel kinderen, dat scheelt wel wat qua hoeveelheid) was er ruim genoeg te eten dus toen at ik maar mee met de andere kookouders. Niet zeer culinair verantwoord, we moesten rauwkost - aardappelkroketjes en pommes duchesse en braadworsten maken (keus uit vega, rund, varken). Maar wel heel gezellig.
Er staat nu ragu alla genovese in de slowcooker te pruttelen. We namen namelijk uit Italië deze zomer "fusillo bucato lungo" mee en volgens internet is dat goed te combineren met ragu alla genovese. Vanavond eten we ongeveer de helft denk ik, de rest vacumeer ik en vries ik in.
Dewi-Sri2
09-11-2025 om 14:53
Dolfje schreef op 09-11-2025 om 08:12:
Wij aten in een Italiaans restaurant. Vooraf knoflookbrood en salade caprese.
Man had spaghetti met knoflook en ik bolognese.
Dank je wel, Dolf, voor de inspiratie!! Ik loop al de hele dag te piekeren wat we vanavond moeten eten èn ik heb geen zin om te koken. Dat wordt nu dus spaghetti aglio olio, en voor de 'groente' doe ik er een caprese bij. Opgelost, en ik doe echtgenoot er een hoop plezier mee. Dat gerecht was al bijna uit mijn systeem verdwenen.
Muurbloem1985
09-11-2025 om 15:14
Totaal maar dan ook totaal geen zin om te koken, heb dus maar patat met hamburger besteld
ToetieToover
09-11-2025 om 15:35
Onze relatie overleeft de ‘oliecrisis’ wel, maar ik snap echt niet hoe hij dat niet ziet? We aten eerder kroketten en die heb ik buiten in een pannetje gefrituurd. Dat pannetje heb ik later binnen gezet (vanwege de ratten enzo in de tuin) en de temperatuur van de olie was toen nog 100 graden. Dat kon dus nog niet terug in de fles.
Vriendlief doet altijd de afwas als ik al naar bed ben en stopt alle rondslingerende serviesgoed dan in de vaatwasser. Het is hetzelfde pannetje waar ik normaal gesproken eieren in kook en dan staat er dus inderdaad zo’n pannetje met water.
Maar ik was wel even bezorgd want de hele afvoer onder het huis, onder de keuken, is al eens vervangen en opnieuw op afschot gehangen. Ik heb de afvoer goed doorgespoeld vandaag. Vannacht nog een keer wat HG spul met enzymen erdoor.
En gekookt: krabbetjesvlees lang gekookt, toen geplukt en dat gemixt met onder andere barbecuesaus. Koolsalade en komkommersalade erbij en aardappelpuree.
Dolfje
09-11-2025 om 17:44
Dewi-Sri2 schreef op 09-11-2025 om 14:53:
[..]
Dank je wel, Dolf, voor de inspiratie!! Ik loop al de hele dag te piekeren wat we vanavond moeten eten èn ik heb geen zin om te koken. Dat wordt nu dus spaghetti aglio olio, en voor de 'groente' doe ik er een caprese bij. Opgelost, en ik doe echtgenoot er een hoop plezier mee. Dat gerecht was al bijna uit mijn systeem verdwenen.
Lekker!
MijnNaamIsHaas73
09-11-2025 om 19:27
Veel plezier Ted!
Wij aten spaghetti carbonara met tomatensalade
Bellebelle
09-11-2025 om 19:38
Gisteren aten we pasta met venkel, gorgonzola, tomaat en rundvleesreepjes. Snel klaar en makkelijk. Vandaag pizza, 'from scratch', al heb ik wel een keukenmachine die het deeg kan kneden.
anijsblokje
09-11-2025 om 21:02
Ik hoef zelf niet te koken!
We aten volkoren fussili met een saus met oa courgette en tomaat en lekker veel parmezaanse kaas.
yette
10-11-2025 om 05:28
Zaterdag aten we gegrilde groenten ravioli met knoflookboter en verse kruiden en camembert en croûte. Gisteren maakte De Vader een plaatpizza met venkel en nduja. Vandaag maak ik rode rijst, gevulde bifteki, een zak Italiaanse wokmix (waar blijkbaar al een soort kruidenroom doorzit?) en salade.
Venusss
10-11-2025 om 08:48
Gisteren een stamppot van wat paprika, spinazie en gerookte kip met crème fraiche en parmezaanse kaas.
Vandaag wordt het een k&k maaltijd van Factor, blijkbaar had ik Factor nog niet opgezegd. Meteen opgezegd, want hoewel de maaltijden wel lekker en redelijk gezond zijn vinden we het best prijzig. Zeker als je ziet hoeveel 1 maaltijd is. Gelukkig heb ik gisteren wel al courgettesoep gemaakt zodat we een voorafje hebben 
Teigera
10-11-2025 om 08:51
Vanavond een ovenschotel met bloemkool, krieltjes, mosterd, spekjes en een laagje kaas erbovenop. De kaas moet namelijk op zag ik, zo'n zakje geraspte kaas dat eigenlijk stiekem al over datum is. Hij zit nog dicht, dus zal vast nog wel goed zijn.