Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik had nog wat wortels liggen dus die heb ik geraspt. Vanavond dus wortelsalade met sinaasappelsap en gewelde rozijnen. Daarbij aardappelgratin light (met melk, ei en een klein beetje kaas, zonder room).

Herfstappeltaart schreef op 17-10-2025 om 10:48:

Ik had nog wat wortels liggen dus die heb ik geraspt. Vanavond dus wortelsalade met sinaasappelsap en gewelde rozijnen. Daarbij aardappelgratin light (met melk, ei en een klein beetje kaas, zonder room).

En een Valessje.

Boterham met een gebakken ei 

Wij hadden uiensoep (snelle, van: potje rundbouillon, potje gebakken uien, tijm en port) en een plaatbrood (glutenvrij deeg gemaakt) met daarop de laatste blauwaderkaas, gewokte prei en peer. 

Er staat nog een runderstoof te pruttelen.  Goed voor meerdere keren, in ieder geval voor maandag. Niet voor vandaag. 

Van de rest van het deeg ga ik zoete bolletjes maken. Het deeg blijft nog wel even goed, dus misschien wordt dat ontbijt morgen. Ik deed er wat rozijnen, greinsuiker, kaneel en citroenrasp doorheen.

Weet ik nog steeds niet wat ik vanavond wil eten, die auberginesalade klinkt goed, moet ik alleen nog even aan eetrijpe mango zien te komen. De rest heb ik wel. 

Hier wordt het een spinazie-geitenkaasquiche, met een andijviesalade met pijnboompitten en gedroogde tomaat erbij. 

Dankzij het feit dat jullie het over aubergine hebben, herinner ik me weer de terong belado. Ik denk dat dat het wordt voor morgen! 

andijviestamppot 

Heb een kalfschouder in de oben, maak er een zoete uiensaus bij, en cima di rapa

Jongste hier had man geinfluenced om kaasfondue te maken. Wel lekker met veel rauwkost en stokbrood, maar achteraf toch altijd spijt van die baksteen in m'n maag

Slechte forummer meldt zich 

Hmm, allemaal lekkere dingen, Terong Belado, kaasfondue, andijviestamppot (woeste mix ook). 

Eergisteren heb ik zelf noodles (van tarwebloem) gemaakt. Eerste poging. Was niet slecht, maar kan nog wel een beetje getweakt worden. Daarmee had ik laksa gemaakt. Gisteren maakte ik een zuurkool ovenschotel (zuurkool met karwijzaad onderop, beetje feta verkruimeld, puree met mosterd bovenop. 
Net heb ik een grote pan kerrie-erwtensoep gemaakt, een Allerhande klassieker, ik denk uit de jaren 90. Ik neem een bakje mee voor mijn moeder, de rest gaat de vriezer in. 
Vanavond eet ik gestoomde aardappeltjes en broccoli met vissticks, want lekker makkelijk en ik heb eigenlijk wel genoeg gekookt voor vandaag. 

Ik heb wegens een overschot aan melk (oeps, zoon is van zijn fles af, maar ik heb dat nog niet in mijn systeem zitten bij het samenstellen van het boodschappenlijstje) pudding gemaakt. Van die lekkere basic custardpudding. Zelf mag ik het niet vanwege de zuivel, maar man is er intens gelukkig mee. Zoon had het nog nooit gehad. Dus minihapje proeven, heel vies gezicht trekken "nee, niet lekker". Ik haal de lepel weg "oh, wel lekker!" En toen wilde hij een heel bakje. Primaaaaaaa. Jammer voor man, nu moet hij de grote schaal die ik had gemaakt toch nog delen   

Zoon is ook fan van slagroom, dus het toetje voor het kerstdiner ligt bij dezen vast: custardpudding met slagroom. Mogelijk met een feestelijke lange vinger erin geprikt, haha. 

Vanavond: kipshoarma met volkoren pitabroodjes en gewokte courgette. Uiteraard met knoflooksaus en/of chilisaus erbij voor de mannen, zelf moet ik daar even niet aan denken.

Vanmiddag: wegens nog steeds het overschot melk, ga ik pannenkoeken bakken voor zoon en man. Of nouja, ik maak in elk geval het beslag, mogelijk gaat man ze bakken. 

"oh wel lekker" haha prachtig! Dat is nog eens een dankbaar publiek, bij jou thuis Afro.
Wij begonnen gisteren de herfstvakantie met een dagje dierentuin, dat was een fijne dag. Vandaag rijden we naar vrienden in zuidelijk Limburg, frut I logeert daar al sinds gisteren, we blijven daar vanavond alle vier slapen en morgen rijden we naar de Belgische Ardennen voor een paar daagjes. Dus leuke dingen in de planning. Gisteravond aten we frietjes van de snackbar met snacks uit de Airfryer. En rauwkost, voor nog iets van gezond. Geen idee wat het vanavond of de komende dagen wordt: vanavond dus aanschuiven en in België hebben ze ook vast supermarkten.

Man heeft 8 maanden geleden een Tafel gereserveerd bij een sterren  restaurant……

Man is as we speak naar de boer om aardappels. Vanavond zelfgeschilde en gebakken friet met gepofte tomaatjes met balsamico en olijfolie uit de oven.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.