Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij waren dus uit eten en deelden een plank met kaas en ham en olijven etc en man en ik hadden beiden de sirloin steak met een sausje en friet. Was lekker al had het van mij net iets meer doorbakken mogen zijn. Vroeger had ik het zo rood niet weg gekregen.
Vanavond gaan we weer uit eten maar dit keer zijn het van die kleinere all you can eat porties, beetje Aziatisch.  Hebben daar al eens gegeten en het was goed.

MijnNaamIsHaas73 schreef op 17-10-2025 om 19:09:

Jongste hier had man geinfluenced om kaasfondue te maken. Wel lekker met veel rauwkost en stokbrood, maar achteraf toch altijd spijt van die baksteen in m'n maag

Voor een volgende keer: drink goed warme thee bij de kaasfondue, dat helpt vaak. 

GeorgieBrown, die zuurkoolschotel klinkt ook lekker. Feta had ik zelf nooit bedacht op zuurkool.
Hier vanavond https://familieoverdekook.nl/romige-aardappel-preisoep/ Al vaak gemaakt en echt zo'n winterse vullende soep. Erbij brood of gyoza's, even zien waar we zin in hebben en hoeveel trek we hebben.

Lekker die soep die sla ik op Venuss.

Venusss schreef op 18-10-2025 om 10:42:

[..]

Voor een volgende keer: drink goed warme thee bij de kaasfondue, dat helpt vaak.

Goh die tip kende ik nog niet. Enig idee wat daar de theorie achter is? Daar ben ik als nerd dan weer benieuwd naar. Thee zou niet mijn eerste keuze zijn bij kaasfondue. 

afrodite05 schreef op 18-10-2025 om 11:32:

[..]

Goh die tip kende ik nog niet. Enig idee wat daar de theorie achter is? Daar ben ik als nerd dan weer benieuwd naar. Thee zou niet mijn eerste keuze zijn bij kaasfondue.

Dat het minder stolt ofzo denk ik.

yette

yette

18-10-2025 om 14:51 Topicstarter

Een insanity burger en wat aardappeltjes uit de oven. 

broodje hamburger met een gebakken ei en een plak kaas die ik smelt op de hamburger 

penne met kip, spinazie, spekjes en boursin. 

Ted68 schreef op 18-10-2025 om 09:14:

Man heeft 8 maanden geleden een Tafel gereserveerd bij een sterren restaurant……

GaafTed! Geniet ervan!

Man staat as we speak een pan chili con carne te maken. Dat eten we vanavond met nacht chips en avocado. En voor mezelf maak ik er denk ik rijst bij. Vanmiddag al borrelhapjes op en vanavond ook weer 

Ben benieuwd naar je menu en ervaring, Ted!

GB, welcome back.

Donderdag heerlijk gegeten in Eindhoven. Was een oosters restaurant met sharing concept. Dus we kregen een plank met voorgerechten. Allerlei dips en flatbread. Daarna aantal hoofdgerechtjes, waaronder heerlijke gestoofde aubergine, gehaktballetjes, rijst en gevuld deegflapje.

Vrijdag heb ik witlofquiche gemaakt.

Lief bakt vanavond pannenkoeken. Lekker!
En hij had in zijn hoofd gehaald om creme brulee in de sous-vide te maken. Prima. Maak je mij blij mee. Een van mijn favo toetjes. 
Gelukkig was ik de hele dag weg want toen ik terugkwam was de keuken een bende en had meneer een hoop eieren gebruikt want het splitsen ging niet zo goed. Ik heb nu 12 eiwitten in mijn koelkast staan 
Zal morgen eens kijken wat ik ermee kan maken. In ieder geval meringues
De creme brulee staat nu in het apparaat. Ben benieuwd hoe het smaakt.

Voor Dolfje, een beetje off topic (maar wel over eten)
- kleine spinazietaart flapjes/hapjesmet feta
- mini hartige taartjes of muffins
- rauwkost met dip (dip onderin een bekertje en groenten in lange stengels erin steken)

MijnNaamIsHaas73 schreef op 18-10-2025 om 18:01:

Voor Dolfje, een beetje off topic (maar wel over eten)
- kleine spinazietaart flapjes/hapjesmet feta
- mini hartige taartjes of muffins
- rauwkost met dip (dip onderin een bekertje en groenten in lange stengels erin steken)

Lekker!

Wij waren dus weer uit eten en ik had de volgende gerechtjes :
Crostini met carpaccio 
Runderspiesjes
Pannenkoekje met peking eend( was een heel klein hapje)
Sushi met kip
Een kipgerechtje in een saus met champignons( was ok, beetje flauw)
Runderblokjes in een andere saus , was lekker maar veel paprika erbij dus dat eruit gevist 
Soort Frans stoofvlees ( dat was heel lekker)
En als jullie denken geen groente? Op sommige bordjes lag werkelijk waar een halve spruit of een halve cherrytomaat 

Dolfje schreef op 18-10-2025 om 11:57:

[..]

Dat het minder stolt ofzo denk ik.

Klopt! Frisdrank en wijn zorgt er dan juist weer voor dat het snel stolt in je maag en dan  wordt de vertering moeilijker waardoor je een opgeblazen gevoel krijgt.

Ik geloofde het ook niet zo tot ik het probeerde

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.