Eten
irmaladouce
25-09-2025 om 08:35
Kaaaaaaaatje schreef op 24-09-2025 om 21:37:
We aten simpel maar wel lekker.
https://www.boodschappen.nl/recept/citroen-orzo-met-broccoli/
Mjam, dat ziet er lekker uit Kaaaaaaatje ! Heb het recept opgeslagen !
Wij eten nog maar eens shirataki noedels - die vonden we lekker vorige keer - met shiitake, fijngesneden witte kool en een restje garnaaltjes dat ik gisteren in de diepvries vond. Met wat Aziatische smaakmakers.
Dolfje
25-09-2025 om 08:48
Donderdag dahl dag
tenminste volgens mij hadden we dat afgelopen donderdag ook. Uit de diepvries en bak er een ei en leg er wat tomaatjes bij en iets van naan /flatbread.
Had de vorige keer zo'n grote pan gemaakt, na dit liggen er volgens mij nog 2 1-persoons porties.
Teigera
25-09-2025 om 08:49
Wij eten vanavond "Hindoestaans-Surinaamse" kip met sperziebonen en rijst. Gewoon van een boemboe uit de toko die er interessant uitzag.
ToetieToover
25-09-2025 om 08:53
Wij gaan de zalm opeten, met ui, paksoi, edamame, Brown basmati rijst en een salade.
En verder nog een ovenomelet, de kerstomaatjes die op moeten gaan gehalveerd bovenop en het ‘beslag’ krijgt wat kikkererwtenmeel en restjes gekookte groenten. Erbij ingelegde bloemkool.
afrodite05
25-09-2025 om 10:49
Hier een simpele andijviestamppot met spekjes. Ik hoef er verder geen vlees bij, maar als man dat wil, kan hij er een frikadel bij krijgen. Die krengen nemen veel ruimte in beslag in de diepvries.
Verder eten man en zoon de cakejes die zoon en ik vanochtend samen hebben gemaakt. Het leukste onderdeel was natuurlijk het aflikken van de gardes van de mixer. Jammer dat ik niet mag meedoen, ik vind dat altijd zo lekker...
Broodjebrie
25-09-2025 om 12:38
ik moet nog even kijken wat ik ga eten. Heb straks nog een jaargesprek op werk, en daarna wil ik alvast boodschappen doen voor het weekend. Morgen heb ik daar niet echt tijd voor.
Ik denk dat het iets van pasta wordt, maar misschien bak ik wel frietjes met snacks.
Koreveen
25-09-2025 om 15:54
Gisteren tray bake van sperziebonen, cherrytomaatjes, olijven, pesto en zalm.
Lief eet vanavond met zijn collega’s. Ik ga zometeen sporten en denk dat ik daarna een soepje eet
Ted68
25-09-2025 om 17:56
Maak zo; we eten altijd tussen 18.30 en 19 uur; Pasta (weet nog niet welke) met zalm , doperwten en room saus.
Broodjebrie
25-09-2025 om 18:10
hier is het uiteindelijk penne met zalm en spinazie geworden. Kant en klaar, even makkelijk vandaag.
Dolfje
26-09-2025 om 04:48
Nou ik ben erg vroeg want ik doe geen oog dicht vannacht en ben maar ff uit bed op de bank gaan liggen. Probeer het straks wel weer. Ben vandaag vrij heb alleen om 10 uur een afspraak.
We hadden nog shoarma in de diepvries maar dat is niet zoveel dus buiten pitabroodjes en sla/komkommer /tomaat feta maak ik vanmiddag als ik energie heb nog een pan soep denk ik.
irmaladouce
26-09-2025 om 12:17
Ik twijfel voor vandaag tussen zoete-aardappel-rode-linzen-soep met feta en pompoenpittenen eventueel croutons (het is hier echt soepweer, want koud) en een simpele pasta met verse tomatensaus en (blik)tonijn. Ligt er ook een beetje aan wie er meeeet.
Teigera
26-09-2025 om 14:21
Wij gaan ook aan de zoete aardappel vanavond. Senegalese stoof met linzen, spinazie, zoete aardappel en pinda's, rijst granenmix erbij. Toe een perenijsje.
afrodite05
26-09-2025 om 15:51
Wij eten vanavond maar weer eens couscous met sperziebonen, gehakt, ui, tomaat, paprika en rozijnen. Ik vind dat we de laatste tijd vaak hetzelfde eten en vond dat voor man en zoon niet zo leuk. Het zijn helaas wel de enige opties die ik weg kan krijgen én die zoon goed eet. Man vond het niet zo erg, dat we niet veel afwisselen. Komt wel weer.
Ik ben door het soeptopic wel geïnspireerd om straks alvast wat soepen te maken die de vriezer in kunnen voor tijdens de kraamweken. Tijdens de vorige kraamweek maakte de kraamhulp een groentesoep met van die taaie stukken rundvlees erin. Dat vind ik nooit zo lekker, dan heb ik 100x liever balletjes erin. Liefst zelfgedraaide, niet van die gummiballen die weinig met gehakt te maken hebben.
Koreveen
26-09-2025 om 16:52
Ik heb net bij een dame die thuis Oosters op bestelling kookt rendang en butter chicken met naan gehaald. We nemen ieder de helft. Lekkerrrrr