Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

afrodite05 schreef op 23-09-2025 om 14:38:

[..]

Miljouschka (of hoe heet ze) heeft een lekker recept van pasta met parrano-kaassnippers en in de oven gegrilde bloemkool. Ik dacht dat er ook chilivlokken in gingen. Verrassend lekker. Misschien een tip.

Eens, dat is een lekker recept!

Dolfje schreef op 23-09-2025 om 14:45:

[..]

Ik zal straks eens kijken, er moet in elk geval bloemkool en gehakt in want het gehakt komt uit de diepvries.

Als je het gehakt hebt ontdooid in de koelkast en niet op het aanrecht/erbuiten, kan het gewoon weer de vriezer in. Bron: het Belgische Voedingscentrum (NL is het er niet mee eens). Er is wel wat smaakverlies bij opnieuwontdooien, maar als je het in een ovenschotel gooit is dat makkelijk op te lossen. Vroeger kreeg ik overigens wel bloemkool-gehakt-aardappelpuree-kaas-ovenschotel. Het was geen favoriet, maar wel een recept met wat je in huis hebt.

Hier vanavond gevulde courgette, met champignons, tomaat en volkoren couscous erbij.

Gehakt opnieuw invriezen zou ik inderdaad niet doen. Aardappel voor puree niet in huis.
Ik ben nogal moe dus heb wat volkoren penne gekookt en de bloemkool en het gehakt gebraden met ui en knoflook alles bij elkaar in de pan gegooid met wat gedroogde basilicum. Straks geraspte kaas erover en klaar.

anijsblokje schreef op 23-09-2025 om 17:20:

[..]

Als je het gehakt hebt ontdooid in de koelkast en niet op het aanrecht/erbuiten, kan het gewoon weer de vriezer in. Bron: het Belgische Voedingscentrum (NL is het er niet mee eens). Er is wel wat smaakverlies bij opnieuwontdooien, maar als je het in een ovenschotel gooit is dat makkelijk op te lossen. Vroeger kreeg ik overigens wel bloemkool-gehakt-aardappelpuree-kaas-ovenschotel. Het was geen favoriet, maar wel een recept met wat je in huis hebt.

Hier vanavond gevulde courgette, met champignons, tomaat en volkoren couscous erbij.

Oh die gevulde courgette klinkt erg lekker...

Wij aten gestoomde broccoli met rösti rondjes en een gemarineerd stukje kipfilet.  Was lekker

Frut I kookt vanavond: ze maakt kibbeling uit de oven, gebakken minikrieltjes en broccoli. Zelf bedacht.

Woensdag dus op het werk hap snap, zal vanmiddag van te voren iets meer lunchen.
Volgende week om de tafel voor weer een nieuw rooster, ik had de hoop dat het niet meer zou hoeven die avond maar ben bang dat ik er niet onderuit kom.

Man maakt vandaag een dikke omelet met geraspte courgette (tuin) en Parmezaan en wat (tuin)kruiderij. Ik denk dat ik er nog in de oven gepofte kerstomaatjes (tuin) bij doe en daar pof ik ook wat knoftenen bij.

Klinkt lekker Irma.

Maak vandaag op wens cous cous: saus Met Tomaten, Aubergine , ui , Harissa, rundvlees, knoflook ,wortel een stukje aardappel.

Geen flauw idee nog, moet nog boodschappen doen vanmiddag

Vanavond komt kind met aanhang eten. Ik maak nasi met kipsaté. Veel groente in de nasi en zelfgemaakte satésaus. (dat is zo makkelijk, ik snap niet dat mensen dat kant en klaar kopen.)
Nog wat kroepoek erbij en een ijsje toe. 

yette

yette

24-09-2025 om 14:27 Topicstarter

Gehaktsnitzel, aardappelkroketjes uit de oven en erwtjes op z'n Frans (met spekjes, sjalot en geslonken sla)

Ik blijk verdorie 3 (!!!) flinke zakken doperwten in de vriezer te hebben terwijl ik maar af en toe een handje gebruik 

Hier was het risotto met spinazie en chipolataworstjes. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.