Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Oooh Yette, dat brengt me terug naar 1000 jaar geleden toen ik nog op scouting zat. Banaan opensnijden, blokjes chocola erin, inpakken in alufolie en in het kampvuur leggen. Ik heb er nooit van gehouden, werd er altijd misselijk van, maar het was leuk om te maken. En mijn mede-scouts vonden het wel heerlijk. Prima, ik eet banaan nog steeds alleen zoals 'ie (naar mijn mening) bedoeld was.

Vandaag gaan wij naar een pannenkoekenhuis. Ik heb dan-maar-dan mijn moeder uitgenodigd. We zien elkaar niet vaak, ingewikkelde relatie. Maar mocht de misselijkheid beginnen, hoeven we voorlopig niets uit te leggen omdat we na deze afspraak weer een maandje (of twee) vooruit kunnen. Jammer dat het nodig is om zo berekenend te zijn, maar het is niet anders. Voordeel is wel dat we dit gisteren pas hebben bedacht, dus ik zit niet lang met een naar gevoel vooraf. 

Teigera schreef op 05-07-2025 om 10:42:

Wij eten vanavond https://www.myhappykitchen.nl/vlees/kippendij-met-zongedroogde-tomaat-en-ingelegde-citroen/ met rijst en boontjes. Of nog meer tomaten. Hmmm. Even kijken nog wat het wordt.

Het werd wel dit gerecht, maar dan met orzo, tomaten en courgette.

Vanavond de rest van de pasta rode pesto van afgelopen vrijdag, opgeleukt met mozzarella (die was lief vergeten erdoorheen te doen), klein stukje courgette nog en wat extra tomaten - van dat laatste maak ik een salade denk ik. Even kijken nog. Misschien tomaten-mozzarella-basilicumsalade, bij de pasta pesto.

Vul bladerdeeg bakjes met verschillende paddestoelen, tijm, en roomkaas. Komkommersla erbij, en als toetje aardbeien met basilikum Pesto.

Ik at niet thuis en kreeg paella. Gisteren salade met stokbrood, bij het voetbal.

Vandaag een maaltijdsalade gehad. Na bijna een week ziek zijn, was het heerlijk om weer gewoon te kunnen eten. 

Fijn dat je weer beter bent, Nizza!

Ik maak voor vanavond mac n cheese waarin ik wat bloemkoolrijst verstop. Ook gaat er een zakje Italiaanse wokgroente doorheen en als er nog spekjes in de diepvries liggen, gaan die er ook bij in. Anders wordt het vega, ook prima.

Wij eten vanavond risotto met spinazie, citroen en gerookte zalm. 

yette

yette

07-07-2025 om 09:20 Topicstarter

Kliekjesdag: couscous, köfte en een groene salade. 

Vanavond hier quiche met spinazie en kaas, met een salade erbij. 

Riga was heel mooi. Echt een aanrader als je van Jugendstil houdt. Ik heb een stijve nek van omhoog kijken naar de prachtige gevels.
En qua eten ook helemaal prima. Mijn vriendin is vegetarier en er was meer dan voldoende aanbod.
De eerste dag aten we bij een Israelisch tentje falafel met humus en er zaten allemaal bakjes bij met bijgerechten zoals kimchi, wortelsalade, gestoofde aubergine. Was echt heerlijk en goedkoop, want verder was het bijna net zo duur als in NL.
Dag 2 sushi gegeten die redelijk was. De okonomiyaki die ik erbij had besteld was een soort omelet   
Dag 3 lekkere shaksuka met superlekker zuurdesembrood

Gisteren teruggevlogen en lief had heerlijk gekookt: gebakken aardappels met lamsworstjes en salade.
Vanavond eten we wraps met gerookte zalm, roomkaas en veldsla. En nog een paar met tonijn, roomkaas en sla

Gisteren heb ik een k&k in de oven gegooid, ik had totaal geen puf om te koken.
Vanavond wordt het biefstuk (ontzettend lekkere voorverpakte, zeer bewerkte dingen, maar eens in de zoveel tijd mag dat van mij  ), met aardappelpuree met truffel en een salade met o.a. taugeh. Die verkopen ze hier heel soms in de zomer, maar in veel te grote hoeveelheden. Gelukkig is het heel naturel van smaak, dus eigenlijk kan je het overal door gooien. Het is me nog steeds niet gelukt om het zelf te kweken.
Hoe gaat het, Afro? Is het pannenkoekenavontuur goed afgelopen? Wijzen de tekenen nog steeds de goede kant op?

De aardappelpuree met truffel verandert in risotto met truffel en paddenstoelen, daar heb ik ineens veel meer zin in.

Dewi-Sri2 schreef op 07-07-2025 om 19:05:

Hoe gaat het, Afro? Is het pannenkoekenavontuur goed afgelopen? Wijzen de tekenen nog steeds de goede kant op?

Qua pannenkoeken ging alles goed, zoon heeft een portie voor volwassenen naar binnen gewerkt... Met mijn moeder was het weer even typisch als altijd. Het scheelt dat we nu, net als laatst bij de verjaardag van zoon, een mentale bingokaart hadden gemaakt met de dingen die we konden verwachten. Daarmee wordt de onzin iets dragelijker en iets minder irritant/frustrerend. Het "cadeautje" dat ze voor zoon had meegenomen, een oud, vergeeld, licht beschimmeld boekje uit de jaren '80, is vandaag met het oud papier meegegaan. 

Qua tekenen: de misselijkheid was gisteren en vandaag steeds duidelijker aanwezig, misschien wordt het tijd om met de medicatie te starten, daarmee moet immers een spiegel opgebouwd worden. Wel valt me op dat het nu minder heftig is dan de vorige keer. Aan de ene kant ben ik daar uiteraard blij mee, aan de andere kant zet je dat aan het denken: zit alles wel goed? Maarja, geen gekke overdreven pijntjes en geen bloed, dus het zal allemaal wel. Ik probeer er relaxed in te staan en heb stiekem best wel veel vertrouwen erin, maar moet oppassen dat het geen overmoed wordt. Volgende week maandag hebben we de eerste echo, dan weten we meer...

Spannend Afro, niet de misselijkheid maar de echo maandag.

Gisteren vergeten te posten wat we aten. Ik had een kippensoep gemaakt en een soort van courgette koek /quiche /brood met amandelmeel en geraspte geitenkaas. Was op goed geluk een probeersel om dat amandelmeel op te maken want was behoorlijk over de datum.

Vandaag de rest van de soep en heb vegetarische nugget -achtige dingen korean style. Ff kijken wat ik daarmee doe.

Frut I kookt vanavond, zij maakt wraps met crispy chicken, avocado, komkommer, sla, tomaten en crème fraîche.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.