Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik had afgelopen weekend familieweekend (liefs familie) en daar aten we oa soep en aardappelsalade, udon noodles met groenten en vegagehakt en komkommersalade en venkelsalade met tiramisu toe. Ik ben er nog wel een beetje gesloopt van, niet van het eten maar van het weekend an sich. Het was zalig (liefs familie is zoooo leuk en fijn) maar continue sociale interactie is al vermoeiend en nu waren er ook nog twee ooms zo goed als zeker voor het laatst bij (die generatie is allemaal boven de 80 ondertussen) eentje zelfs met een ambulance van stichting ambulancewens (wat een fantastische club is dat!) dus dat was allemaal nogal emotioneel. En nu weer verder met de laatste loodjes van het hoogseizoen op werk 😴 Gisteren at ik daar BBQ-onderdelen: aardappelsalade, koolsla en wat geroosterde groenten. 

Vanavond eet ik bij bejaarde vriendin, lamsfilet, ovenfriet en salade. 

Had gisteren bloemkool met gnocchhi  en een kaassaus op het menu.

En vanavond maak ik Trivelli ( pasta) met gedroogde tomaatjes, restje broccoli, stukjes kipfilet en Mozzarella uit de oven. 

Stichting Ambulance Wens is inderdaad fantastisch @Moosey! Fijn dat ze jullie konden helpen te zorgen voor een complete familie. 

Ik heb een ik-weet-niet-waar-ik-zin-in-heb-dag, qua eten. Misschien ook wel qua alles . Maar dat komt wel goed. Herstellen is ook gewoon frustrerend.
Er is nog gorgonzola, dus volkoren spaghetti/pasta met gorgonzola en een salade kan altijd. En er ligt ook nog voldoende eten in de vriezer. Misschien wordt het soep, ik zal eens kijken wat qua datum als eerste op moet.
@afrodite: ...dat het maar snel maandag is! 

Ik heb niet veel zin in eten... toch maar chili con carne maken voor vanavond, met paprika en komkommer. Rijst erbij. Er ligt ook nog een avocado te vergaan, hopelijk is het nog niet te laat en kan ik daar nog een soort guacemole van maken. 

Dolfje schreef op 08-07-2025 om 08:09:

Vandaag de rest van de soep en heb vegetarische nugget -achtige dingen korean style. Ff kijken wat ik daarmee doe.

Het werd ff wat anders want laat thuis na een hele hectische dag. Wel de soep maar daarna k&k risotto uit een zakje aangevuld met ui en courgette en extra kaas.

Gisteren zelfgemaakte hartige taart met broccoli uit de vriezer .
Vandaag pasta met spinazie, champignons, gerookte kip, plantaardige room en aantal kruiden. Zou voor twee dagen zijn volgens recept maar helaas. 

(Nog steeds kookinspiratie crisis hier)

In het kader van: je kan maar beter voorbereid zijn, ga ik vandaag diepvrieskoken. Hopelijk heb ik genoeg puf... Op de planning staat in elk geval Italiaanse ragu zoals hij in de Allerhande staat. Meteen een dubbele portie. Ook ga ik curry maken met oa kokosmelk, bloemkool, paprika en kikkererwten. 

Vanavond staan kipworstjes op het menu met courgette, rijst en een yoghurtdip die een beetje tzaziki-achtig moet worden. 

Heb je voldoende ruimte in de vriezer, afro? 

Hier is er voor vanavond chili met oa zwarte bonen en zoete aardappel, uit de vriezer. Past ook goed bij het voetbal vanavond, qua kleur.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2025 om 07:15

vanavond uit eten naar tapas/sushi restaurant

Gisteravond werd het Hindoestaanse kerrie-kip met rijst en sperziebonen. De wraps schuiven door naar vanavond.

Vanavond heb ik een vergadering op mijn werk…. Ben niet zo gemotiveerd….
Het Volk mag zelf iets op tafel toveren

Gisteren aten we k&k quiche omdat we allebei laat thuis waren.
Vanavond maak ik dit: https://uitpaulineskeuken.nl/recept/chinese-kool-roerbak

Man gaat een pot pataks met kip maken voor meteen 2/3 keer en ik eet op het werk. Weet nog niet wat. Het moet altijd een beetje hap snap tussendoor. Misschien neem ik wel gewoon een paar boterhammen mee.

quarterpounder op een bolletje met kaas die ik laat smelten

yette

yette

09-07-2025 om 14:44 Topicstarter

Gisteren maakte ik insanity burgers en vandaag weer (want er zijn nog 3 broodjes over). Ik heb alleen geen idee of we nou met 2, 3 of 4 mensen eten. In dat laatste geval eet ik zelf liever een salade met tonijn. Dus ik hoop op 4

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.