Eten
MijnNaamIsHaas73
04-07-2025 om 10:36
Een van de lusiknies heeft een feestje dus kunnen we met de oudste (lust steeds meer
) roti afhalen bij een Surinaams eethuis hier in de stad. Nu al zin in 😋
Ted68
04-07-2025 om 12:24
Lecker Roti; moet ik ook maar weer eens maken….
Maak vanavond een entrecote met kruidenboter en Sellerie salade. Ben alleen en maak het mijzelf makkelijk
afrodite05
04-07-2025 om 17:43
Hier gingen wat Gordon blues (het is vakantie, dus ik mag taalfouten maken
) de airfryer in. Gebakken aardappeltjes met tijm, rozemarijn en paprikapoeder erbij en, zoals zoon het noemt, babybomen. Broccoli dus.
Dolfje
04-07-2025 om 18:17
Indiaas afgehaald was lekker. Ik had butter chicken en een pepper chicken curry met rijst en garlic naan. Wilde eigenlijk een of andere appetizer met bloemkool maar de bloemkool was op.
Hebben nog een bak rijst over en een halve bak saus van de butter chicken dus dat vries ik in en maak ik een keer kip en groente bij.
Dewi-Sri2
04-07-2025 om 19:38
Lekker Dolf, Indiaas. Daar kan ik hier ook wel eens naar verlangen. Potten Pataks zijn er wel, maar ik snak soms naar vindaloo of madras curry en fatsoenlijke naan, uit een tandoori-oven.
Maar er is altijd troost. Vanavond kook ik niet, want we hebben vanmiddag geluncht in een leuk dorp.
Het dagmenu, wat ik altijd noem "niet lullen maar poetsen"-eten, maar dan wel vijf gangen, inclusief een karaf wijn en (natuurlijk gratis) water en brood voor € 36,-. Voor twee personen dus. Op een goddelijk plekje op een erg leuk pleintje. We zijn naar huis gerold. Je krijgt er vakantiegevoel van.
Zondag misschien fruits-de-mer als lunch,ik moet eens kijken wat ik kan krijgen, het is natuurlijk niet echt het seizoen. Anders misschien mosselen.
afrodite05
05-07-2025 om 06:45
Klinkt fantastisch, Dewi!
Wij eten vanavond pangafilet met spek uit de oven, met erwtjes en aardappelbolletjes erbij.
Dolfje
05-07-2025 om 06:48
Wij gaan bij vrienden eten dus ik weet het nog niet maar het is altijd goed.
Ted68
05-07-2025 om 10:32
We hebben een dorpsfeest….Zoon organiseert; dus het word een braadworst, of zo….
Teigera
05-07-2025 om 10:42
Oeh Dewi dat klinkt echt geweldig, zo'n pleintje met lekker eten en dan naar huis rollen 
Veel plezier gewenst Ted vanavond op het dorpsfeest. Wij eten vanavond https://www.myhappykitchen.nl/vlees/kippendij-met-zongedroogde-tomaat-en-ingelegde-citroen/ met rijst en boontjes. Of nog meer tomaten. Hmmm. Even kijken nog wat het wordt.
yette
05-07-2025 om 16:00
Vandaag bbq met het hele gezin (dankzij aanhang zijn dat er inmiddels 8).
We hebben runderlapjes, kôfte, hamburgers, parelcouscous met gegrillde groenten, aardappelsalade, gewone salade, coleslaw, stokbrood ...
MijnNaamIsHaas73
05-07-2025 om 18:56
Wij aten gebakken kabeljauw met een citroen tomatensaus en roergebakken spinazie. Oh en tagliatelle erbij
yette
06-07-2025 om 07:59
Vandaag apéro met kip- en kaashapjes uit de oven, dipgroenten en gegrillde zoete pepertjes, olijven, etc. Vervolgens tomaten-risotto met oa chorizo en manchego en een groene salade.
Gisteren bij de bbq hadden we overigens ook een nagerecht: banaan van de bbq (in de schil erop tot ze zwart en zacht zijn), vervolgens opensnijden, wat rum en basterdsuiker erin en dan uitlepelen.
Dolfje
06-07-2025 om 08:04
Wij hadden bbq bij vrienden, echt op kolen wat zoveel lekkerder is dan op gas wat wij hebben ( appartement dus kolen mag niet hier).
Hij had zelfgemaakte kofte en gemarineerde kip erop. Erbij heerlijke tzaziki, groene pepers, een salade en stokbrood met knoflookboter. Het was heerlijk, en veel te gezellig dus lagen pas om 2 uur in bed.
Vandaag gelukkig niks gepland en we eten pizza, heb zo'n bodem met potje saus. Erop rode ui, salami en kaas.