Eten
afrodite05
02-07-2025 om 13:16
Gefeliciteerd Teigera!
Bij mij was de vorige keer de misselijkheid zo heftig dat ik niet eens een slok water binnen kon houden, vanaf week 6 al lag ik dus in het ziekenhuis aan het infuus. Die misselijkheid hield aan tot aan de bevalling, dus tja. De misselijkheid die jullie beschrijven, daar zou ik haast een moord voor doen
Maar helemaal mooi zou het zijn als het me nu bespaard blijft.
Koreveen
02-07-2025 om 15:45
Fijn dat we je mogen feliciteren, Afro
En jij ook gefeliciteerd, Teig!
Net mijn tas gepakt want morgen vertrek ik met een vriendin voor 4 dagen naar Riga. Heel benieuwd! Het is er in ieder geval niet zo ontzettend warm.
Vanavond eten we lekker makkelijk wat salades en smeersels op stokbrood
Ted68
03-07-2025 om 08:47
Veel plezier Koreveen!
Ik maak een prutje van paprika, ui, knoflook, kidneybonen en stukjes rundvlees, tomaten, vul daar wraps mee, en die gaan met creme fraiche en cheddar kaas de oven in….
Teigera
03-07-2025 om 08:49
Veel plezier Koreveen, wat een leuke bestemming!
Gisteravond was heel gezellig. Begonnen met een klein feestelijk glaasje bubbels, de frutjes kozen elk een eigen kindermenu (frietjes zijn zó verleidelijk) maar aten ook wat hapjes mee van de shared dining-gerechtjes die wij besteld hadden. O.a. burrata met aardbeien, basilicum en balsamico was erg lekker, net als gravad lax met jonge chèvre, bietjes en zeekraal. Als dessert hadden we een lekker stukje taart (ik had carrot cake, die was echt superlekker).
Vanavond maakt lief een varkensschnitzelrolletje met ansjovis-kappertjes, met tonijnmayonaise, broccoli en minikrieltjes. Soort vitello tonnato maar dan anders.
afrodite05
03-07-2025 om 10:18
Klinkt goed, Teigera! En Koreveen: fijne vakantie!
Ik heb vanavond voor het eerst sinds tijden (jaren) weer een barbecue, wel op het werk, maar dat mag de pret niet drukken. Straks een lunch met collega's, ik geloof dat er dan ook een shared dining concept is, maar dat is allemaal vooraf besteld dus ik laat me verrassen.
Man en zoon gaan vanavond aan de vissticks met gebakken krieltjes en erwtjes.
yette
03-07-2025 om 14:57
Nou, die pastasalade van gisteren, heb ik maar niet meer afgemaakt. De drie kinderen die mee zouden eten, bleken in andere delen van het land te eten. En om van dat pond gekookte pasta nou voor twee personen een salade te maken ... dan hou je zo'n lullig kliekje over. Dus ik besloot dat we vandaag die pastasalade zouden eten en bestelde lekker roti rund voor De Vader en mijzelf.
Blijkt dat dat nageslacht van ons elkaar hier midden in de nacht tegenkwam en zèlf nog pastasalade heeft gemaakt en gegeten
Dus ik zit alsnog met een veel te kleine kliek.
Leuk joh, hoe die jongelui soms in een parallel universum lijken te leven
Anyway. Vandaag aardappelkroketjes uit de oven, keuze uit een kruidensaucijs of vegburger, doperwten en een salade met ei en croutons.
Morgen iets met pasta. Dus 🤷🏼♀️
Naminokurashi
03-07-2025 om 16:38
Ik heb nu een vruchten waterijsje, later op de avond denk ik brood
Dewi-Sri2
03-07-2025 om 17:53
Oh, lekker, Nami, een waterijsje! Dat vind ik zoveel lekkerder dan roomijs. Je kan zo een pak Magnums van me krijgen in ruil voor een perenijsje. Verslaafd geraakt toen ik in het ziekenhuis lag en niks anders kon binnenhouden.
Vanavond leuk ik een simpele pasta op met kappertjes, olijven, knoflook (natuurlijk!) en een hoop parmezaan. Broccoli is er ook nog en peperkorrels uit een potje.
Heel veel Aziatisch gegeten de laatste dagen (waaronder veel salades), dus nu mag er wel eens wat anders tussendoor.
Naminokurashi
03-07-2025 om 18:01
Dewi-Sri2 schreef op 03-07-2025 om 17:53:
Oh, lekker, Nami, een waterijsje! Dat vind ik zoveel lekkerder dan roomijs. Je kan zo een pak Magnums van me krijgen in ruil voor een perenijsje. Verslaafd geraakt toen ik in het ziekenhuis lag en niks anders kon binnenhouden.
Vanavond leuk ik een simpele pasta op met kappertjes, olijven, knoflook (natuurlijk!) en een hoop parmezaan. Broccoli is er ook nog en peperkorrels uit een potje.
Heel veel Aziatisch gegeten de laatste dagen (waaronder veel salades), dus nu mag er wel eens wat anders tussendoor.
Dit is passievrucht, maracuja smaak. Zitten 4 in doosje van de Aldi. Ze zijn ook in de smaak bosvruchten en aardbei
MijnNaamIsHaas73
03-07-2025 om 22:54
Naminokurashi schreef op 03-07-2025 om 18:01:
[..]
Dit is passievrucht, maracuja smaak. Zitten 4 in doosje van de Aldi. Ze zijn ook in de smaak bosvruchten en aardbei
Oeh dat klinkt lekker! Helaas hier geen Aldi in de buurt.
Ik was weer eens uit eten
. We bestelden alle voorgerechten van de kaart omdat we niet konden kiezen. Was net een beetje teveel maar wel erg lekker. Toppers waren de gepofte biet met geslagen ricotta en citrusvruchten en de tagliata di manzo, dungesneden geroosterd rundvlees.
Dolfje
04-07-2025 om 08:01
Vlakbij mijn werk is een nieuw Indiaas restaurantje geopend wat ook afhaal doet, daar ga ik vanmiddag na mijn werk wat afhalen. Heb uiteraard de menukaart al bekeken maar weet het nog niet precies.
anijsblokje
04-07-2025 om 08:23
Ik denk dat ik voor (volkoren) spaghetti met gorgonzola ga vandaag, met een salade erbij.
Teigera
04-07-2025 om 10:32
Wij eten vanavond pasta rode pesto, met mozzarella, courgette, kastanjechampignons. Toe chocoladepuddinkje (voor de frutjes). Ik ga zelf vanmiddag met een vriendin een high tea doen, dus ik eet ws een paar hapjes pasta en heb dan genoeg