Eten

MijnNaamIsHaas73
20-05-2025 om 15:44
Hier begint vanavond de avondvierdaagse. Dus dat wordt haasten. En heel de week iets eten dat de jongste lust zodat hen niet op een lege maag hoeft te lopen.
Vandaag wordt het koude pastasalade

Dolfje
21-05-2025 om 07:14
Ik neem weer iets mee naar het werk. Weet nog niet wat. Geen inspiratie en moe en nergens zin in. Drukke periode en hoofd is te vol. Een deadline van begin juni ga ik wel halen en heb ook wat werkzaamheden terug gegeven dus nog ff "doorbijten" en dan volgende week paar dagen vrij en weg dan weekje werken en dan 10 dagen op vakantie. Daarna op het werk ook weer rustiger als het goed is. Al hebben we nieuwe systemen gekregen en werkt het voor bepaalde werkzaamheden echt ruk.
Man eet geloof ik madras met rijst.
Morgen trek ik een bakje golden curry uit de diepvries denk ik.

Ted68
21-05-2025 om 07:16
Maak pulled pork, met een volkorenbroodje en Cole slaw. En voor de hyena`s ; (Kinderen); patat erbij.

irmaladouce
21-05-2025 om 08:25
Haha Ted, de hyena's... ik ken dat wel van JV, maar die let momenteel heel erg op de kcal en houdt alles bij in een app...
Nog geen idee wat er vandaag op tafel komt. Veel sla (want er liggen restjes van verschillende soorten die op moeten) en ik heb "mara-de-bois" aardbeien. Daar moet dus nog wel iets bij verzonnen worden...

Teigera
21-05-2025 om 08:54
Panna cotta met aardbeiencoulis irma, als dessert?
Wij noemen het thuis de "sprinkhanen", als alles op tafel leeggegeten is en er gevraagd wordt 'is er nóg iets?'
Vanavond lactosevrij koken voor vriendinnetje van oudste frut. Het wordt pasta met lactosevrije kruidenkaas, gerookte zalm, courgette, erwten en zongedroogde tomaatjes.

afrodite05
21-05-2025 om 12:01
Zolang die sprinkhanen maar niet op je bord belanden... Heeft iemand zoiets weleens gegeten? Ikzelf eigenlijk nog niet, maar het trekt me ook niet echt...
Wij eten vanavond bij gebrek aan tijd een Big American pizza. Ik vind het de meest vreselijke pizza's, ik hou meer van de dunne Italiaanse bodem, maar man wordt er wildenthousiast van en tja, dat huwelijk wil ik toch in stand houden Ik moet straks nog even snelsnel brood halen, ik kijk dan meteen of ik er nog een k&k salade bij kan scoren voor de groentjes.

Dolfje
21-05-2025 om 12:08
afrodite05 schreef op 21-05-2025 om 12:01:
Zolang die sprinkhanen maar niet op je bord belanden... Heeft iemand zoiets weleens gegeten? Ikzelf eigenlijk nog niet, maar het trekt me ook niet echt...
Ik niet maar het trekt me ook totaal niet maar ik eet ook geen garnalen en kreeft etc, vind ik er net zo onappetijtelijk uit zien.

Teigera
21-05-2025 om 12:12
Ooit jaren geleden weleens zo'n insectenburger gegeten. Nog vóordat de kinderen er waren als ik het me goed herinner, dus ruim 10 jaar geleden. Destijds gehaald bij de Jumbo geloof ik, maar die zit al jaren niet meer in onze buurt dus geen idee of die het nog in het assortiment heeft. Echte hele sprinkhanen, daar waag ik me niet aan. Niet alles is voor menselijke consumptie geschikt wat mij betreft: sprinkhanen, olijven, blauwe kaas, sommige dingen kun je gewoon overslaan .

yette
21-05-2025 om 17:02
Ik heb wel eens sprinkhaan gegeten. En ook meelwormen. Als je ze goed in een gerecht verwerkt, vermalen in een linzenburger of als knoflook-crouton of zo, is het prima te doen en best leuk voor een keer. Maar ik ga voor iets met een voedingswaarde die vergelijkbaar is met die van vlees, geen €30,- voor 100 gr. uitgeven.
Vandaag aardappeltjes van de bakplaat met spek en ui, venkelworst en ceasar-salade.

Friezinnetje
21-05-2025 om 17:03
gebakken aardappeltjes met ui en paprika, hamburger en mss nog wat sla erbij

Dewi-Sri2
21-05-2025 om 17:31
Teigera schreef op 21-05-2025 om 12:12:
Niet alles is voor menselijke consumptie geschikt wat mij betreft: sprinkhanen, olijven, blauwe kaas, sommige dingen kun je gewoon overslaan
.
Met die sprinkhanen ben ik het helemaal eens, met olijven en blauwe kaas maak je me wel blij. Vooral de olijven. Die gaan vanavond op echtgenoot's pizza, ik snoep er wel een paar zo uit het bakje. Ik ga genieten (hoop ik) van een quiche met coquilles st. jacques. Allemaal k&k, want veel te druk met andere dingen om ook nog eens te gaan koken. Geen inspiratie vandaag.

MijnNaamIsHaas73
21-05-2025 om 22:07
Blauwe kaas en olijven ❤️
Wij aten vanavond nasi. Voor de ene lusikniet een boterham met omelet

afrodite05
22-05-2025 om 07:26
Ik was eigenlijk iets anders van plan, maar man vertelde net dat hij vanavond niet thuis eet. O... dus last minute verzonnen: vissticks, rijst en broccoli.

Dolfje
22-05-2025 om 07:50
Bakje golden curry uit de diepvries gehaald voor vanavond. Dan even kijken of het rijst of noedels wordt voor erbij.