Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Lief maakt vanavond een spaghetti "bolognaise" maar dan met vega gehackt en natuurlijk verschillende groenten.

Vanavond hebben wij gebakken lever met uitgebakken spek en sumak-uitjes, met opgebakken aardappeltjes en kropsla met yoghurtdressing. 

De andere helft van de aardappels is beland in een massalastoof met gele splitlinzen. Die eten we met avocado en gekookte eieren. Hij is niet zo spicy als die van Moosey, wij houden daar allebei wel van maar er is een grens 

Teigera schreef op 19-05-2025 om 07:47:

Lief maakt vanavond een spaghetti "bolognaise" maar dan met vega gehackt en natuurlijk verschillende groenten.

Sorry Teig, ik moet het 1 keer doen: Bolognese Elke keer als je dit schrijft zie ik een combi van tomatensaus en mayonaise voor me, brrrr.

Gisteravond had lief iets cassoulet-achtigs gemaakt, met limabonen, tomaat en groene asperges. Met geroosterde bloemkool erbij.
Vanavond eten we bij broer, ik maak ragú van runderwangen met tomaat en rode wijn. Ik twijfel nog over risotto of pasta erbij. En een salade.

Jakkes, tomatensaus met mayonaise... Hoewel mayonaise met chilisaus een prima dip is (voor naturelchips of tosti's). En mayonaise en ketchup gaat er ook altijd wel in bij frietjes of frikadel. Maar echt tomatensaus lijkt me geen succes met mayo 

Mijn oudste kind wil eigenlijk wel vegetariër worden, gelukkig is ze nog niet super fanatiek, dus we zien het maar als een extra aanmoediging om nog vaker zonder vlees te eten. Wel haar benadrukt dat we dan meer nieuwe recepten moeten proberen. Dus de kinderen hebben gezocht en wilden spinaziepannekoeken met salade en huttenkase eten (https://www.foodiesmagazine.nl/recepten/super-spinaziepannenkoeken-uit-jamies-veg/)

Ik vond het wel lekker, maar meer een lunch gerecht dan avond eten, de kinderne vonden het mweh, maar vooral geprezen dat ze goed hebben geproefd en iets uit hadden gezocht.

Zaterdag hadden we een bruiloft. Lang getwijfeld of ik daar heen kon, maar ik heb besloten dat ik het er wel voor over had om me de week erna rot te voelen. Voel me vandaag ook echt verschrikkelijk, dus ik ga straks weer plat en dan moeten we maar zien hoe lang het duurt.

De bruiloft was wel heel mooi, super gezellig en heel fijn, ik heb echt heel hard gelachen met mijn vriendinnen en dat was zo fijn. We kregen allerlei hapjes van de BBQ, het was wel okay, maar zeker niet het beste wat ik ooit heb gegeten. Er waren broodjes pulled pork, broodjes hamburger, buikspek, gegrilde zalm, een sperziebonensalade (maar het leek alsof de sperziebonen uit blik kwamen), en verder een salade met heel veel mayonaise. Ik vond het echt veel vlees merkte ik en was echt aan het wachten op de groente, maar die kwam maar niet . Ik vraag me af of er überhaupt vegetariers waren en dat vond ik echt heel opvallend, want ik ben bijna nooit meer in situaties met veel eters waarbij er niemand vegetarier is.

@Dolfje, wat naar dat je je zo voelde. Waren mijn collega's wel lief voor je? En als je je nog langer zo voelt neem dan even contact op met Sanquin, dan kijken ze even of het nog logisch is dat je nog vaker bloed komt geven, want het is niet de bedoeling dat je er zoveel last van hebt (je mag best wat vermoeid zijn, of een beetje futloos en die avond zou je niet moeten willen sporten, maar dat moet echt wel met een dag over zijn).

Moosey schreef op 19-05-2025 om 08:57:

Sorry Teig, ik moet het 1 keer doen: Bolognese Elke keer als je dit schrijft zie ik een combi van tomatensaus en mayonaise voor me, brrrr.

Dat klinkt echt zo vies... ik hou niet van koude tomatensaus (ketchup brrrr) dus nee, vrees niet, gewoon een schrijffout. Spaghetti bolo it is!

Heb nu een schaaltje yoghurt. Nog steeds niet goed te pas

Kaaaaaaaatje schreef op 19-05-2025 om 09:53:

Zaterdag hadden we een bruiloft. Lang getwijfeld of ik daar heen kon, maar ik heb besloten dat ik het er wel voor over had om me de week erna rot te voelen. Voel me vandaag ook echt verschrikkelijk, dus ik ga straks weer plat en dan moeten we maar zien hoe lang het duurt.

De bruiloft was wel heel mooi, super gezellig en heel fijn, ik heb echt heel hard gelachen met mijn vriendinnen en dat was zo fijn. 

@Dolfje, wat naar dat je je zo voelde. Waren mijn collega's wel lief voor je? En als je je nog langer zo voelt neem dan even contact op met Sanquin, dan kijken ze even of het nog logisch is dat je nog vaker bloed komt geven, want het is niet de bedoeling dat je er zoveel last van hebt (je mag best wat vermoeid zijn, of een beetje futloos en die avond zou je niet moeten willen sporten, maar dat moet echt wel met een dag over zijn).

Fijn dat je toch genoten hebt op de bruiloft!

Ja ze waren heel lief, het bloed doneren was dus niet gelukt en ik voelde me echt naar daarna en de hele dag. Sinds zaterdag en zondag gaat het wel maar  ik zit een beetje tegen overspannen aan ( als ik het niet al ben) en daarom ben ik ook zo moe. Vandaag wel ff met leidinggevende gebabbeld daarover en heb wat extra taken terug gegeven. Nu nog weer slapen.

yette

yette

19-05-2025 om 18:58 Topicstarter

Beterschap Namino! 

Ik heb vandaag een bomvolle tom kha kai gemaakt. 

beterschap Namino

En sterkte Dolfje! Goed dat je wat taken hebt teruggegeven, zorg goed voor jezelf

Wij aten een simpele avg, gestoomde broccoli,  aardappelschijfjes uit de airfryer en gemarineerde kipfilet 

En ondanks dat ben ik toch alweer een flinke tijd al wakker 
Ik moet tot half zes werken vandaag dus een bakje pastasaus uit de diepvries gehaald en daar kook ik tortelini bij. En natuurlijk geraspte kaas erover want  kaas.

Zondag maakte man pizzas. Met pikante salami, met tonijn-uien-zwarte olijven en met gegrilde groenten-ansjovis. Ze waren weer heerlijk.

Gisteren werden het falafelburgers op een bun. Met sla, tomaat, rode ui en een yoghurt-tahini-harissa-knofsaus. Ook nog sla ernaast.

Vandaag pasta met iig kerstomaatjes. Ik denk dat ik ze in de oven doe met feta, knof en een sjalotje. Op het bord nog rucola (die moet op) en geraspte Parmezaan erover.

Vanavond ga ik met vriendinnen uit eten, en vooral bijkletsen.

Oei Dolfje, let inderdaad op jezelf. Goed dat je het bespreekbaar maakt op werk ook!
Namino, beterschap voor jou.

Heb zondag daging smoor gemaakt in de instapot. Dat eten we vanavond, met sajoer boontjes en een Indonesisch kip-gerecht erbij dat lief nog gaat verzinnen. En rijst natuurlijk, krupuk, wordt vast lekker. Het restant daging smoor gaat in de vriezer, had een zeer ruime portie gemaakt.

Wij eten een simpele avg: broccoli, krieltjes en een cordon bleu.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.