Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

22-05-2025 om 08:13 Topicstarter

Ik maak vandaag een enorme pan bolognEse-saus (dat staat hier ook fout in mijn spellingcontrole). Zo kan ik het overschot aan groente wegwerken en iets makkelijks voor de jeugd in de vriezer achterlaten. De Vader en ik vertrekken zaterdag of zondag naar Frankrijk - afhankelijk van hoe leuk mijn borrel met oud-collega's morgenavond is. 

Teigera schreef op 21-05-2025 om 08:54:

Panna cotta met aardbeiencoulis irma, als dessert?

Het werden uiteindelijk salcicia, sperziebonen, de sla en tarwe met een restje pesto. De aardbeien aten we zo uit het doosje, zonder verder iets.

Voor vandaag heeft JV gevraagd om Big Mac Salad, die heeft hij nog nooit gehad. 

Heerlijk, yette, naar Frankrijk ! Wij gaan half juni een week naar de Costa Brava. Ik kijk er erg naar uit !

Vanavond ga ik pizza eten met collega's. Wordt vast gezellig, hoop dat het ook een beetje lekker is. De frutjes en lief eten chili sin carne, frut I kookt.

Goed plan Yette, weer naar Frankrijk. Ik zou bijna zeggen: kom even gezellig langs op weg naar het zuiden.
Hier staat weer een vriezervondst op het programma, ik ben benieuwd. Het ziet er uit als iets dat door de pasta moet. Gelukkig net nieuwe parmezaan gehaald.

Ik ga vanavond met oud-collega's uit eten bij een heel leuk restaurant. Althans,  de kaart ziet er heel goed uit. Veel vegan en vega opties ook. Ik heb nu al keuzestress haha

Ben net thuis van mijn werk, en een maar gewoon een broodje… De hyenas hebben Pizza besteld…..

Vanavond maak ik prei-courgettesoep, flammkuchen, rauwkostsalade en een bitterbal. Beetje eclectisch, maar vast lekker en gezellig.

Wij eten vanavond nasi. Man en ik de pittige variant, zoon krijgt een milde variant. Komkommer, atjar, gefrituurde uitjes en seroendeng erbij. Mogelijk ligt er nog een zak kroepoek, dan zal zoon intens gelukkig zijn ("koekoek!")

De Big Mac Salad viel gisteren goed in de smaak.

Voor vanavond nog geen idee. Heb een overvolle (werk)dag vandaag. JV vroeg om pasta met gemengde paddenstoelen, maar daar zou ik nog bsch voor moeten doen na werk. Mss kan hij de bsch doen en anders worden het K&K Koreaanse gyoza's (Aldi) uit de vriezer met wat groenvoer.

Hier worden het waarschijnlijk ook gyoza of dumplings, weet even niet meer wat er in de diepvries ligt. En ik ga soep maken maar weet nog niet wat.

yette

yette

23-05-2025 om 14:49 Topicstarter

Wij halen Chinees. 

Ik heb nog wat redelijke asperges kunnen scoren en maak daar een salade mee, met udon en nog wat groentelarestanten, een soja-sesamdressing met gochujang en wat sashimi van zalm. Misschien wordt het wel afschuwelijk, maar ik hoop er het beste van.

prutje van gebakken aardappelen, paprika en ui met stukjes gesneden hamburger. 

Teigera schreef op 23-05-2025 om 09:03:

Vanavond maak ik prei-courgettesoep, flammkuchen, rauwkostsalade en een bitterbal. Beetje eclectisch, maar vast lekker en gezellig.

Door wat rauwkost met hummus en olijven in de late middag waren de bitterballen eigenlijk overbodig, dus die achterwege gelaten. Klein beetje soep over nog voor een lunch en verder alles schoon op. Mooi!

Had witte asperges, met hollandaise saus, en een zalmmoot. Voor de rest waren er aardappels bij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.