Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij eten vanavond net als afrodite bloemkool, maar dan geroosterd (de oven staat te roosteren as I type), met pasta, peterselie, pijnboompitjes & Parmezaan. Recept van Miljuschka, is hier eerder ter tafel gekomen en toen viel het in de smaak. We hebben nog pasta over uit Italië, het zijn allerlei soorten pasta door elkaar in 1 verpakking - vonden de kinderen geweldig natuurlijk dus die moesten we meenemen. 
Verder heb ik vandaag gemealprept, heb voor 4 personen een balti curry gekookt en voor 4 personen een korma curry. Ingevroren in in totaal 4 zakjes, is met oa rode paprika, vega kipstuckjes, bloemkool, kikkererwten, broccoli en spinazie. Handig voor drukke dagen die eraan komen.

*valt met de deur in huis*

Gisteren voor mijn moeder gekookt. Aardappel-spinazie curry, dahl en raita met basmati rijst. 
Nu heb ik een soort van Sushi don/ poke bowl; sushirijst met gemarineerde zalm, komkommer salade, endamame en avocado. En sushi gember.

Teigera schreef op 27-09-2026 om 17:53:

Wij eten vanavond net als afrodite bloemkool, maar dan geroosterd (de oven staat te roosteren as I type), met pasta, peterselie, pijnboompitjes & Parmezaan. Recept van Miljuschka, is hier eerder ter tafel gekomen en toen viel het in de smaak. We hebben nog pasta over uit Italië, het zijn allerlei soorten pasta door elkaar in 1 verpakking - vonden de kinderen geweldig natuurlijk dus die moesten we meenemen.
Verder heb ik vandaag gemealprept, heb voor 4 personen een balti curry gekookt en voor 4 personen een korma curry. Ingevroren in in totaal 4 zakjes, is met oa rode paprika, vega kipstuckjes, bloemkool, kikkererwten, broccoli en spinazie. Handig voor drukke dagen die eraan komen.

Ooooh ja die pasta heb ik hier ooit gepost, superlekker! Moet ik ook weer eens maken nu we een fatsoenlijke oven hebben. Thnx voor de reminder!

Sterkte @Toetie, dat klinkt inderdaad best stressvol! Hoe gaat het nu met zieke schoonzus? 

Hier gegeten de afgelopen dagen: (even terugdenken, de kok en bedenker slaapt lekker ) iets wat hij halloumi stroganoff noemt, vooral veel halloumi en paprika dus, met (zilvervlies!)rijst, uiteraard vissoep met veel pastinaak, wortel en broccoli erin met stokbrood erbij, chili sin carne met tortillachips, pastasalade met oa gegrilde paprika en veel basilicum, een wrap met oa kool en vega kipstukjes, gebakken aardappels met oa chorizo en sla...ik weet het allemaal niet precies meer, ik heb vooral heel veel groente gesneden als keukenhulpje, en daarna steeds heel lekker gegeten! Gelukkig hebben we nog een paar dagen 

Gezellig GB!

Wij zijn uiteindelijk gaan eten bij een Indiaas restaurant, we hadden een proeverij.  Was erg lekker en bijzonder, oa gefrituurde linzen spinazie koekjes, lamscurry, butter chicken, raita, naan. Mango lassi erbij en een heel apart dessert een soort bruine puree van rijst ofzo

Oh en on topic: Vandaag eten we sperziebonen met kip en aardappel uit de airfryer 

Klinkt lekker MijnnaamisHaas!
Wij eten vanavond ook sperziebonen, jongste kookt: met een kipschnitzel en aardappelkroketjes uit de airfryer (restje uit de vriezer) en wat gewone gebakken aardappeltjes.

Ik heb nog kleine wraps over en denk dat ik die vanavond ga beleggen met een sausje van cottage cheese en dan tomaat /komkommer erover en denk dat ik blokjes crispy halloumi in de airfryer maak. 

Bedankt Anijs, ik moet mijn keukenhulpje even missen. Die is voorlopig druk. Ik ben verkouden aan het worden, hooikoorts lijkt mij onwaarschijnlijk. Kippensoep met gember, citroen en knoflook op het menu dus, en de bloemkool moet op. Die gaat in een ovenschotel onder (of op) een laagje aardappel, bovenop kaas. Vis erbij. 

Beterschap, Toetie!

Ik ga vanavond tomatenrisotto maken met paprika. Pangafilet omwikkeld met spek uit de oven erbij. Baby mag nog een keer bloemkool en aardappelen eten, plus wat gebakken tomaat/paprika. 

ik eet een broodje; Zoon heeft de sleutel van zijn huis gekregen. En vanavond bring ik de eerste spullen….dus geen tijd om te koken.

Beterschap Toetie!

ik heb nog een bakje uit de vriezer met gehakt, doperwtjes, ui en champignons. Dat doe ik door een restje mie. 

Wij waren een weekendje weg op de Veluwe. Het was heerlijk weer. Veel gewandeld en we zaten in een fijn, klein huisje waar de kippen door de tuin scharrelden en een walnotenboom in de tuin stond (waaruit de walnoten af en toe neervielen op het dak en we ons rot schrokken) 

Vrijdag in het dorp gegeten bij een gezellig restaurantje. We hadden vooraf een selectie van voorgerechten met een paprika-tomaat soepje, gerookte zalm, carpaccio, stukje quiche en garnalen deegjasje.
Al hoofdgerecht had ik een surf en turf: kogelbiefstuk en gamba’s. Was mjum.

Zaterdag gegeten in een bos café na een stevige wandeling. Ik had steak van portobello met pesto, tuinerwten en gegrilde halloumi.

Zondag toen we thuiskwamen geen puf om te koken maar we hadden eitjes van de kippen meegekregen en dat was een heerlijk omelet met tomaat en paprika.

En net flatbread met een bakje Chili sin carne uit de vriezer en een kwakje (sorry Dolf) crème fraiche 

Kwakje is off limits?

We aten pasta met broccoli en ansjovis. Zo gepland omdat we naar een concert zouden gaan. Ik ging gelukkig van tevoren nog even kijken hoe laat het begon, zie ik dat hele concert niet... Is het volgende week. De pasta was evengoed lekker.

Vandaag komt er bezoek uit NL, ze blijven een week…. 
Dus  voor vanavond : rijst, broccoli en rendang…..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.