Eten
ToetieToover
12-09-2026 om 22:18
Vandaag kookte manlief en dat werd bonenprutje met gehakt en mais en daarbij tortilla chips, ingelegde Jalapeno en een avocadoprakje.
afrodite05
13-09-2026 om 09:00
Wij eten pasta met kipgehakt, courgette en roomkaas. Baby krijgt gestoomde courgette.
Teigera
13-09-2026 om 09:02
Leuke actie van je nieuwe buren Moos!
Wij hebben vandaag een familiedag. Vanavond eten we wel weer gewoon thuis, ik maak een Indiase curry met kip, broccoli, rode paprika en sperziebonen. Erbij paratha's.
anijsblokje
13-09-2026 om 10:48
Veel plezier vanavond, Moosey! Heb je nog even geheim gehouden dat je professioneel in de keuken staat? En wat gaat het snel...dinsdag verhuizen! Fijn dat je geliefde heeft kunnen koken afgelopen dagen.
Hier twijfel over wat te eten vanavond. Ik was van plan om geroosterde pastinaak te eten met maiskolf en een zwarte bonenburger, maar heb eigenlijk meer zin in een stoofgerecht met oa kidneybonen, paprika en rijst.
ToetieToover
13-09-2026 om 12:12
Wij eten vandaag een salade met romaine, vijgen (gemarineerd in knoflook en balsamico), parmaham en feta plus een versgebakken flatbread (pannenkoek?) van linzenmeel.
En goulash (ui, paprika, walnoten, tomatenpuree, lamsvlees) met alweer flatbread van linzenmeel, om het beslag op te maken.
MijnNaamIsHaas73
13-09-2026 om 14:22
Ik maak vanavond melanzane a la parmigiana met afbak ciabatta om te dippen in de saus
Moosey
13-09-2026 om 22:27
Teigera schreef op 13-09-2026 om 09:02:
Leuke actie van je nieuwe buren Moos!
Wij hebben vandaag een familiedag. Vanavond eten we wel weer gewoon thuis, ik maak een Indiase curry met kip, broccoli, rode paprika en sperziebonen. Erbij paratha's.
Er woont familie in de straat, dat helpt
Het was ontzettend leuk! Veel heel leuke mensen gesproken (vooral het stukje waar wij komen te wonen is erg sociaal/actief) onze nieuwe buren zijn heel leuk, overburen ook. We zijn echt mazzelaars
Ik heb nauwelijks gegeten omdat ik de hele tijd met mensen moest praten
Thuisgekomen nog maar een stukje baguette met kaas gegeten
Dinsdag de sleutel, volgende week pas verhuizen hoor Anijs. We zijn wel snel maar niet zo snel
Bizar idee om straks ineens in een ander huis te wonen..
Dewi-Sri2
13-09-2026 om 23:08
Wat ontzettend leuk, Moos! Je voelt je vast al een heel stuk meer thuis in je nieuwe buurt.
Hier vanavond lekkere rustieke minestrone, want bezoek uit Nederland en ik wilde iets klaar hebben staan. Was lekker, hoewel de pasta te gaar was geworden. En ik had hem tot ver onder het gaarpunt mee laten trekken. Toch te veel. Maar men heeft ervan genoten.
Morgen lekker uit eten.
Teigera
14-09-2026 om 08:01
Grote stap Moosey om te gaan verhuizen! Helemaal eens. Maar komt vast goed.
Wij eten vanavond shakshuka met ciabatta, oudste kookt. Jongste vertrekt vandaag op schoolkamp dus het is wat rustiger in huis.
buufie
14-09-2026 om 09:05
ik heb een bakje met soep uit de vriezer gehaald, ga straks wel boodschappen halen, maar vandaag nog geen zin om te koken
afrodite05
14-09-2026 om 19:39
Hier een soort baaldag. Veel hoofdpijn (dit weekend keihard m'n hoofd gestoten met als resultaat een gat in m'n hoofd), moe, gewoon bleh. Wel productief geweest op werk maar vroeg thuis en toen was de koek op. Ik heb een simpele ovenschotel van tortellini met spekjes gemaakt en daarnaast erwtjes geserveerd. Baby vond de eerste ervaring met erwtjes helemaal fantastisch. Nu ga ik alleen nog maar liggen. Oh en straks tanden poetsen en verplaatsen naar bed.
Fijn dat het leuk was, Moos! Je gaat het daar vast naar je zin hebben!
MijnNaamIsHaas73
14-09-2026 om 20:28
afrodite05 schreef op 14-09-2026 om 19:39:
Hier een soort baaldag. Veel hoofdpijn (dit weekend keihard m'n hoofd gestoten met als resultaat een gat in m'n hoofd), moe, gewoon bleh. Wel productief geweest op werk maar vroeg thuis en toen was de koek op. Ik heb een simpele ovenschotel van tortellini met spekjes gemaakt en daarnaast erwtjes geserveerd. Baby vond de eerste ervaring met erwtjes helemaal fantastisch. Nu ga ik alleen nog maar liggen. Oh en straks tanden poetsen en verplaatsen naar bed.
Fijn dat het leuk was, Moos! Je gaat het daar vast naar je zin hebben!
Dat klinkt niet goed Afro, doe rustig aan!
Wij aten aardappelschijfjes met broccoli en Duitse biefstuk
afrodite05
15-09-2026 om 06:54
Lief, Haas. Ik doe m'n best en meer kan ik niet doen.
Vandaag ben ik alleen thuis met de kinderen. We gaan (zoals elke week) zwemmen, nog even kijken of baby mee het water in gaat of dat ik hem in een box leg (geen idee of hij dat accepteert). Hij was gisteren niet 100% fit.
Vanmiddag wil ik met oudste flammkuchen maken met courgette, spek en ui. Dat is heel lang geleden voor man en mij, omdat het gewoon niet leuk was om te maken in mijn kleine combimagnetron. Nu we eindelijk een grote oven hebben, kan het weer! Man en ik blij. Ik ben benieuwd wat oudste ervan vindt. Jongste krijgt vanavond pasta met erwtjes, dat was gisteren een groot succes.
buufie
15-09-2026 om 08:06
ik maak een ovenschotel met rode kool en aardappelpuree, gebakken uitjes erbij en een chipolataworstje
Teigera
15-09-2026 om 08:41
Hoop dat je een goede dag hebt vandaag Afro, met je hoofd! Vervelend.
Wij eten vanavond nasi met ei, roerbakgroenten en kipsaté.