Eten
oudmaarnognietkoud
21-08-2026 om 12:16
Dankzij het ergernis-topic ga ik lekker pannenkoeken bakken. Met spek en kaas en een drupje stroop 
irmaladouce
21-08-2026 om 12:53
Het is hier weer voor kaasfondue (14 graden). Dat eten we dan ook vanavond.
buufie
21-08-2026 om 13:50
ik eet iets met broccoli en daarbij ws zoete aardappelpuree. volgens mij heb ik nog wat kip in de vriezer, dan dat er ook bij
afrodite05
21-08-2026 om 14:21
Haas, goed idee, die stoommaaltijden! Ik heb er voor mezelf een met zalm en tagliatelle gehaald, de mannen met tanden krijgen pasta pesto. De man zonder tanden krijgt wortel uit pot (yuk) en/of komkommer.
buufie
21-08-2026 om 16:38
buufie schreef op 21-08-2026 om 13:50:
ik eet iets met broccoli en daarbij ws zoete aardappelpuree. volgens mij heb ik nog wat kip in de vriezer, dan dat er ook bij
helemaal fout bedacht. Het wordt noodles met kip en wat groente
Moosey
21-08-2026 om 17:00
Ik was gelukkig een paar uur geleden al zo helder om te bedenken dat we geen van tweeën zoon zouden hebben om te koken en ik vond nog een emmertje erwtensoep in de vriezer. Prima.
MijnNaamIsHaas73
21-08-2026 om 17:44
afrodite05 schreef op 21-08-2026 om 14:21:
Haas, goed idee, die stoommaaltijden! Ik heb er voor mezelf een met zalm en tagliatelle gehaald, de mannen met tanden krijgen pasta pesto. De man zonder tanden krijgt wortel uit pot (yuk) en/of komkommer.
Ik hoop dat het smaakt
Man kookt op vrijdag en die ging zonder plan met de kinderen naar de winkel. En wij proberen sinds de vakantie onze eetgewoonten te verbeteren. Dat is geen goed combi
De kinderen kozen broodje shoarma dus man belde mij vanuit de supermarkt voor advies haha. Dat luidde voor mij graag oesterzwammen en een zelfgemaakt sausje. Dat laatste is niet gelukt. Maar dat geeft ook niet, ik wil ook niet extreem gaan lijnen want dat is toch niet vol te houden. En het is weekend
ToetieToover
22-08-2026 om 09:20
Ik ga zometeen eggwraps maken met een rijstvel erin gerold, experimentje. Ik weet niet zo goed waarmee ze te vullen, ze zijn bedoeld als onderweg-eten. Veel hoeft er niet tussen. Veel zin in eten heb ik nog steeds niet
ik denk daarom een dressing met gember erdoor. Ik heb nog gefermenteerde groenten, kan er ook wel in.
Vanavond wilden we uit eten naar een volledig glutenvrij restaurant maar dat plan is geschrapt, zonde om dat nu te doen terwijl ik geen trek heb. We gaan naar de film, lekker in het donker tegen manlief aanhangen. Oja wat eten we dan, geen idee. Manlief moet maar wat verzinnen.
Ted68
22-08-2026 om 09:27
We zijn aan het inpakken ; morgen naar toscana…. 1 Kind is aan het verhuizen, vertrok vanochtend met haar spullen. En vanmiddag moeten we ander Kind halen van het vliegveld….Dus vanavond een salade en een entrecote met kruidenboter.
Dolfje
22-08-2026 om 09:53
Wij gaan naar de bioscoop rond etenstijd dus snacken daar een bittergarnituur oid als avondeten.
Dewi-Sri2
22-08-2026 om 16:10
Vanavond wordt het simpel, want we hebben heerlijk geluncht bij 'ons' Thaise tentje. Omdat ze zich qua pittigheid hebben aangepast aan de Franse smaak, kreeg ik hun zelfgemaakte 'sambal' bij een heerlijke lichte curry met grote garnalen. Ook zo bizar: rijst is hier blijkbaar ook al enigszins buitenaards, want ik kon er ook frites bij krijgen
. Erg vriendelijk, maar toch maar gewoon rijst.
Straks dus het restje meloen met ham, wat paté, kaas, onze heerlijke tradition natuurlijk en goede boter. En voor de rest zie ik wel wat me te binnen schiet.
Hoe gaat het Anijs, begin je je al beter te voelen? En Toetie, met jou schiet het nog niet erg op, hè? Ik kan me helemaal voorstellen dat je nu geen zin hebt om uit eten te gaan. Maar wel heel fijn dat je zo'n tentje achter de hand hebt. Sterkte allebei
.
MijnNaamIsHaas73
22-08-2026 om 21:51
Wij aten vanavond "paella" met chorizo, kip én garnalen. Was lekker
Dolfje
23-08-2026 om 09:51
Gisteravond in de bioscoop een grote bak nachochips met salsa en kaasdip en een portie kip nuggets met een best lekkere bbq-honing saus.
Vanavond wil man friet en een hamburger. Dus dat.
afrodite05
23-08-2026 om 11:07
Wij hadden gisteren Chinees deel 2. Vandaag gaan we naar een eetcafé waar ze een leuke speelgoedkast hebben, daarmee kunnen we oudste mooi bezighouden. Ik ben benieuwd hoe baby zich houdt...
Ik denk dat ik raar ga doen en geen hoofdgerecht bestel, maar eindelijk carpaccio (officieel een voorgerecht natuurlijk) en dat aanvul met een salade en frietjes. Ofzo. Of misschien toch iets anders. Man zal wel voor de hamburger gaan en zoon mag kiezen of hij frietjes met iets wil of pasta (pesto of bolognese).