Eten
buufie
19-08-2026 om 17:51
buufie schreef op 19-08-2026 om 07:33:
gebakken aardappeltjes met broccoli en kip
het is alleen de kip geworden. De aardappeltjes roken wat zurig, en geen zin in broccoli. Eet straks voor de vitamines nog wel wat tomaatjes
Moosey
19-08-2026 om 18:04
Ach, sterkte Dewi. Ja dat is wel echt nadelig van emigreren dat je niet effe langs kunt wippen bij noodgevallen.
Jullie zijn keihard aan het influenceren met die boontjes en pindasaus. Ik had lief gevraagd tempeh mee te nemen van de supermarkt en hij kwam met die lekkere gerookte thuis. En boontjes heb ik ook. Ik denk dat het noodlesoup wordt met pinda, boontjes en tempeh, t is echt soepweer hier.
ToetieToover
19-08-2026 om 18:41
Haha iedereen aan de pindasaus.
Koreveen heeft mij ook geinfluenced met haar aanprijzing van de lemon ricotta cheesecake van Zanetti. Die blijkt glutenvrij.
Ik kon het alleen niet vinden in het schap, ook niet bij de XL ah. Dus help, waar staat het ergens? De vakkenvullers wisten het ook niet. Duh, tieners hè, die wilden ook al niet zoeken naar bramen voor mij.
MijnNaamIsHaas73
19-08-2026 om 23:08
Sterkte Dewi
En beterschap voor toetie en poisson
Wij aten vanavond verrassend lekker. Een gerecht uit de nieuwste allerhande:
Chicken parmigiana met tomaten-bonensaus https://www.ah.nl/r/1302752
Er stond alleen niet duidelijk in het recept dat de parmezaanse kaas door het ei moest dus die hebben we er later maar los overheen gestrooid. Dat was ook prima.
Dolfje
20-08-2026 om 08:37
Ik moet werken vanmiddag en vanavond dus eet iets tussendoor wat ik nog moet verzinnen.
Man maakt noedels met kip en wokgroente.
afrodite05
20-08-2026 om 09:26
Toetie, beterschap! (Ik had het even gemist)
Ik hou niet van 2x achter elkaar hetzelfde eten, maar met een kleine koelkast hebben we even geen keuze, dus vanavond weer Chinees. Wel nog ergens komkommer halen, dan kan babyzoon ook "mee-eten". Hoewel, gisteren vond hij een stukje wortel ook heel prima.
anijsblokje
20-08-2026 om 10:14
Hier vanavond niet geinfluenced door pindasaus, want hier staat in oa sambal en ketjap gemarineerde gebakken tofu, met sperziebonen en zilvervliesrijst op het menu.
afrodite05
20-08-2026 om 16:47
afrodite05 schreef op 20-08-2026 om 09:26:
Toetie, beterschap! (Ik had het even gemist)
Ik hou niet van 2x achter elkaar hetzelfde eten, maar met een kleine koelkast hebben we even geen keuze, dus vanavond weer Chinees. Wel nog ergens komkommer halen, dan kan babyzoon ook "mee-eten". Hoewel, gisteren vond hij een stukje wortel ook heel prima.
Het worden pannenkoeken. Uit de magnetron... maar met salade. Net zo k&k als de pannenkoeken. Ik ben het nu al zat.
Ted68
20-08-2026 om 18:04
We gaan zondag op vakantie; dus resten moeten op. Had nog van die pastei bakjes (bladerdeeg , 70 ge jaren kerstpakket) en heb er een blink Ragout bij. En komkommer
Dewi-Sri2
20-08-2026 om 18:09
Moed houden, Afro, het gaat allemaal goed komen
. Ik weet een beetje hoe je je voelt. Een paar jaar geleden heb ik ook maanden in de kampeermodus gezeten, maar ik had geen kleine kindjes om voor te zorgen en geen baan waar ik ook nog achteraan moest. Heel veel sterkte in elk geval.
Vanavond deel 2 van de minestrone, aangevuld met wat meloen met serrano-ham. De hitte is hier wat aan het afnemen, en morgen wordt het gewoon koud: max. 20 graden. Gelukkig zien we volgende week de 30 graden nog een paar keer langskomen. In de tussentijd misschien eindelijk een keer goede omstandigheden om een heeeele grote pan rendang te maken. En sambal goreng telor. En dan hopen dat ik na die exercitie nog zin heb om ervan te eten 
MijnNaamIsHaas73
20-08-2026 om 22:30
Hou vol Afro! Heb je al aan stoommaaltijden gedacht of aan een service als marleen kookt of uitgekookt?
Fijn dat het wat afkoelt Dewi!
Wij aten gekookte aardappelen met vissticks en speciebonen (eerst gestoomd en toen gestoofd met tomaat, sjalot en een klein maggiblokje). Was lekker
Ted68
21-08-2026 om 07:08
Maak vanavond een citroen kip. Met rijst, en groente die ik nog moet kopen. Moet zo nog werken; de laatste dag voor de vakantie.
Moosey
21-08-2026 om 08:30
Eergisteren werd t inderdaad noodlesoep met (niet al te veel want de pot was bijna leeg) pindakaas, sperzieboontjes en tempeh. Was heel lekker, mede door een hand djeruk perut-blaadjes. Wat een uitvinding is dat toch. Ik heb ooit zelf wat kaffir lime-plantjes opgekweekt uit zaadjes, leek me echt fantastisch om altijd verse djeruk perut te kunnen plukken, maar ook binnenshuis en onder kunstlicht werden ze niet geurig. Moeten toch echt in de tropen groeien blijkbaar.
Gister had lief aardappels gebakken, met een maïskolf en een worstje en salade erbij. Was lekker.
Dolfje
21-08-2026 om 09:57
Ik maak chili con carne en kan nog kiezen tussen dat eten in tacoschelpen of er een soort enchiladas van maken daar ben ik nog niet uit.