Eten
Ted68
17-08-2026 om 08:36
Sterkte met verhuizen Afro!
De Doors Kroketten moet op; heb plaats in de vriezer nodig…. Maak vanavond Tomaten Mozzarella salade, met patat, Kroketten en Frikadellen.
afrodite05
17-08-2026 om 10:19
Thnx Ted!
Wij eten vanavond lasagne, in het nieuwe huis!
En ik hoop straks ook nog iets te kunnen eten. Vanochtend 1,5 boterham op (oudste zoon wilde mijn boterham verder opeten en ik dacht: prima, neem ik straks nog wel iets). Maar we hebben niet echt iets makkelijks als krentenbollen ofzo. Misschien straks even regelen, want ik heb nu al trek...
MijnNaamIsHaas73
17-08-2026 om 10:26
Goed voor jezelf zorgen vandaag Afro!
Wij aten gisteren elders, versgebakken friet met kipfilet en sla.
Vanavond maak ik nasi van een prutje uit de diepvries (rijst koken, ei bakken en satésaus opwarmen)
anijsblokje
17-08-2026 om 12:27
Afro, succes vandaag! En koop inderdaad die krentenbollen, of zoiets.
Hier hoopte ik ook voor het eerst weer echt zelf te kunnen koken, maar ik heb veel pijn. Eerst pijnstillers nemen en dan later maar even bedenken wat te doen: iets uit de vriezer pakken (dat had ik gisteren ook), iets heel makkelijks eten a la gevulde ravioli uit pak (dat ligt in de koelkast) en een salade erbij, iets afhalen of zelfs laten bezorgen (...nee...), brood met lekker beleg en ook weer die salade eten...ik weet het nog niet.
MijnNaamIsHaas73
17-08-2026 om 14:09
anijsblokje schreef op 17-08-2026 om 12:27:
Afro, succes vandaag! En koop inderdaad die krentenbollen, of zoiets.
Hier hoopte ik ook voor het eerst weer echt zelf te kunnen koken, maar ik heb veel pijn. Eerst pijnstillers nemen en dan later maar even bedenken wat te doen: iets uit de vriezer pakken (dat had ik gisteren ook), iets heel makkelijks eten a la gevulde ravioli uit pak (dat ligt in de koelkast) en een salade erbij, iets afhalen of zelfs laten bezorgen (...nee...), brood met lekker beleg en ook weer die salade eten...ik weet het nog niet.
Goed om weer van je te horen Anijs! En fijn dat je weer thuis bent (?). Wat naar dat je nog veel pijn hebt en beperkt bent, sterkte en beterschap!
irmaladouce
17-08-2026 om 15:47
Sterkte anijs ! En zoals haas al zegt, fijn dat je weer thuis bent !
Afro, ik hoop dat t meeste (zware) werk verzet is. Hou moed 😉
Wij hebben 3 weken vakantie. Deze week niets op de planning, want genoeg te doen in en rond huis, waar je normaal niet aan toe komt. We doen t rustig aan. Man is momenteel in de weer met deeg, saus en garnituur voor pizza's. We eten op rare tijden... maar hé, t is vakantie.
Dolfje
17-08-2026 om 17:46
Succes met over huizen Afro.
Sterkte Anijs.
Wij eten rösti rondjes met een gehakt kebab spiesjes en k&k coleslaw.
afrodite05
17-08-2026 om 20:05
Pfoeh, nou, er is alleen maar één krentenbol in gegaan. Daarnet wel die portie lasagne. Of eigenlijk een dubbele portie, maar ik heb nog steeds trek. Ik denk dat mijn hersens het signaal nog niet hebben ontvangen ofzo...
Maar we zijn over! Half 2 gingen de verhuizers weg en toen stond er al veel op z'n plek. De kamers van de kinderen zijn klaar (ok, alleen de plafondlampen moeten nog, maar er hangen nu losse peertjes dus er is wel licht). Onze slaapkamer is ook af en oudste heeft net met z'n vader in bad gezeten, als eerste. Hopelijk slaapt hij goed, want hij was veel verdrietig op de opvang vandaag. Het is natuurlijk ook heel wat voor zo'n jong mannetje. Babyzoon kwam ook moeilijk in slaap, hij zal ook wel wat van de stress meekrijgen.
Tijd om af te wassen... in de badkamer, de enige plek waar warm water is. Pfff en dat 3 weken, geen zin in. Ik denk dat we toch vaker uit eten gaan dan initieel de planning was. Oh en wegwerpservies en -bestek dus.
GeorgieBrown
17-08-2026 om 20:33
Vrijdag maakte ik een lasagna primavera (ish) met spinazie, ricotta (zelfgemaakt), gegrilde courgette & boontjes. Met citroen en bechamel. Dat at ik vrijdag en zaterdag met mijn moeder. Zondag had ik wederom iets Italiaans, pasta Genovese. Maar met rucolapesto ipv basilicum.
Zonet had ik een Griekse salade.
GeorgieBrown
17-08-2026 om 21:00
Goed dat je het achter de rug hebt, Afro, al is het dan nog een beetje kamperen de eerste weken.
Anijsblokje, wat naar dat je pijn hebt. Hopelijk is er uitzicht op verbetering. Rustig aan!
Ted68
18-08-2026 om 07:53
Dat is wel knudde dat je beneden geen warm Water hebt ,Afro!
Ik maak vandaag Zürcher geschnetzeltes, en maak er Spätzle bij.
ToetieToover
18-08-2026 om 08:01
En hoe beviel de eerste nacht in het nieuwe huis, Afro? En ik hoop voor Anijs ook dat ze goed heeft kunnen slapen ondanks de pijn.
Ik mag me weer eens verheugen op een tijdje moeilijk eten door een ontsteking in mijn spijsverteringskanaal. Het eet allemaal al zo lastig, die endoscoop doorslikken was bij wijze van spreken nog makkelijker. Ik had al een tijdje geen zin om te koken, wat meestal neerkomt op geen zin om te eten.
Vandaag havermoutpap en wijting met gekookte wortels en een kimbaprol. Pittig eten mag even niet, ga ik enorm missen. Koffie mag ook even niet, maar dat vind ik niet zo erg.