Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Manlief gaat vanavond pizza’s voor ons bakken. Ik heb het deeg net in de rijs gezet, met extra spul erdoor van een glutenvrije bakshop om het elastischer te maken. Gelukkig valt er niets te kneden aan glutenvrij deeg, dus ik was snel klaar. 
Verder doe ik niet veel moeite; bouillon met wat groente, tonijn en nori en een stuk Bananenbrood, yoghurt, fruit. 

Hier voor de laatste keer wel een beetje moeite: risotto met kip, champignons en erwtjes. Daarna gaat deze pan bij de andere pannen in de doos voor de kringloop. (Nu nog gas, straks inductie). 

Maandag is de verhuisdag en ik zie alleen maar klussen liggen, terwijl man als een kip zonder kop rondjes loopt en uiteindelijk niets doet. Babyzoon is thuis (extra opvangdag was helaas afgekeurd), dus ik kan ook niet veel. Dit weekend hebben we beide kinderen natuurlijk gewoon thuis, dus dan kan er al helemaal niets gebeuren... pff stress!!

Ik maak deze dagen poke bowls. Gisteren met gerookte zalm, wortel, avocado, sla, komkommer, kikkererwten en veel sriracha mayo. Als toetje deelden we een lemon ricotta cheesecake van Zanetti. Die had ik in mijn winkelmandje gegooid om uit te proberen en was verrassend lekker.

Zometeen een poke bowl met sticky chicken. Gooi de kipfilet in de oven en had vanochtend al wat rijst gekookt. Edameboontjes, komkommer en sla erbij en cashewnoten erover  

Succes met de laatste loodjes, Afro

Goed idee, pokebowl, dat komt dit weekend op het menu. Nu eerst onderweg naar de gele M en dan de laatste km's naar huis rijden. 

Succes met de laatste loodjes Afro!

Ik had gisteren nog kipsate voor bij de fried rice gedaan met pindasaus dus man was blij. 2 bakken rijst de diepvries in gedaan.

Ik moet vandaag werken en meteen door naar een feestje wat vanmiddag al begint, meestal hebben ze hamburgers op te bbq daar. Hopelijk is er nog wat over tegen de tijd dat ik er ben.. 

Voor zalmterrine met komkommer en een stukje toast
Dan Ravioli gevuld Met inktvis en Limone met ricotta
Toet; Joghurt ijs Met Verse vruchten en stukje Kokos.

Goede reis gehad, Haas?

Wij eten vanavond nieuwe aardappeltjes met dille plus haring in mosterdsaus en komkommersalade. Manlief wil dat graag maken.

Mijn kookbeurt wordt de andere maaltijd en ik kwam hier ideetjes opdoen. Ik denk iets makkelijks; noten/peulvruchtenmix met wortelsalade. 

Welkom thuis, Haas!

Vandaag eten we pasta met rode saus, die heb ik alvast gemaakt. Voor de laatste keer "echt" gekookt in deze keuken. Gek hoor, al die laatste keren. Ik word er een beetje weemoedig van...

Dank Afro en toetie. Fijn om weer in je eigen bed te liggen. Gisteren goed door kunnen rijden maar toch altijd vermoeiend zo'n reisdag. Vandaag veel opruimen en wassen.

En vanavond toch geen pokebowel maar een griekse bowl met quinoa, kip, zelfgemaakte tzatziki en wat je verder in een griekse salade vindt. Bakjes op tafel zodat iedereen kan kiezen. Ik moet mezelf alleen van de bank slepen om de tzatziki te gaan maken

salade met geitenkaas, appel, zongedroogde tomaatjes en daarbij krokante kipstukjes een paar gebakken aardappeltjes

succes met de laatste voorbereidingen Afrodite! 
Ik was met bejaarde vriendin naar een feestje en at wat stokbrood met kaasjes, gravad lachs en salade. Was lekker. 

Ik at een hamburger en een beetje rundvleessalade en mini magnum toe.
Heb nu een kater en razende honger en echt zin in friet en vet 
Maar dat heb ik niet en het plan was een noedelsoep met taugé en gyoza  dus dat wordt het vanavond. 

Vandaag doe ik alweer zo min mogelijk moeite.

Ik gebruik wat overgebleven gekookte aardappels (zit dille op), pocheer eieren en prak avocado’s met wat limoen, zout en knoflook. 

Dan hebben we nog een pompoen, die ga ik roosteren met specerijen. Dat eten we met flatbread van deeg dat nog in de koelkast ligt en op moet. Deeg bak ik in de pan, keer om en zet de pan in de oven bij de pompoen. Rucola, uiringen en feta erbij.

ik heb nog een foccaciabroodje liggen, die beleg ik met wat extra kaas. Dat wordt mijn lunch. Vanavond ben ik op een festival, zal even kijken wat de foodtrucks daar aanbieden. 

Wij moeten aardappels eten denk ik. Die zal ik wel gaan bakken, en ik denk dat ik er boontjes bij kook (en dan nog even husselen met een beetje boter waarin ui heeft liggen garen, hmmm. En dan denk ik maar iets van vlees erbij. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.