Eten
afrodite05
13-08-2026 om 07:13
Wij eten vanavond nasi. Ik heb nog van die simpele satéstokjes in de diepvries liggen, die kunnen er mooi bij. En een gebakken eitje. De atjar en de augurken zijn helaas op, maar er is nog wel komkommer, seroendeng en een restant gefrituurde uitjes om de boel op te leuken.
irmaladouce
13-08-2026 om 11:37
Wij eten ajam ketjap bedis. met witte kool. Rijst erbij en een oosterse wortelsalade.
MijnNaamIsHaas73
13-08-2026 om 12:54
wij gaan vanavond uit eten want laatste dag op de camping. Moet nog even kijken waar en of het lukt om te reserveren. Restaurants met een website en zeker online reserveren hebben ze hier in Frankrijk nog niet echt uitgevonden.
Wanneer gaan jullie over Afro?
Dolfje
13-08-2026 om 17:37
Gekruide rijst van lassi uit de magnetron met wortelrauwkost en groenteballetjes en cottage cheese met siracha.
ToetieToover
13-08-2026 om 18:48
Vandaag fried Rice (écht hardgebakken) met zachtgekookte eitjes en avocado met limoensap en knoflook. Eronder legde ik wat kleingesneden kropjes mini romaine.
Verder een salade met edamame, feta, aardbeien in balsamico, komkommer en daarbij een spies van de tafelbarbecue met gemarineerde/in blokjes gesneden kipdijen.
GeorgieBrown
13-08-2026 om 19:49
Gisteren fried rice met o.a. sperziebonen en wortel. Smashed cucumber salade en een gebakken eitje. De rest had ik vandaag mee met ipv gebakken ei een ramen ei.
Vandaag gebakken polenta en tomatensalade. Niet heel inspirerend, maar ja, warm.
Moosey
13-08-2026 om 22:26
Mijn nicht had dingen te doen in mijn werkstad dus na werk afgesproken en naar het geliefde pannenkoekenhuis in het bos getogen. Daar was het natuurlijk druk, maar we hadden toch vrij snel een tafeltje en toen heerlijk gezeten en een pannenkoek met kaas, spek en ui gegeten, echt lekker.
Dewi-Sri2
13-08-2026 om 22:30
Na al die weken hitte was ik de salades ineens spuugzat. Het werd dus kip in pittige mosterdsaus met courgette en rijst. Heerlijk, weer eens zo'n solide maaltijd in je maag, al eet ik nog steeds muizenporties. Echtgenoot was ook helemaal blij, dus die krijgt morgen de rest van de kip voor de lunch. Ik denk dat ik het dan hou bij een tomatensoepje met worcestersauce en veel tabasco. Morgenavond zien we wel verder. Eigenlijk hebben we steeds zin om uit eten te gaan, maar het is veel te heet.
Dewi-Sri2
13-08-2026 om 22:32
Oh, pannenkoeken, in geen jaren gegeten en ook zo lekker. Bij gebrek aan stroop met golden syrup of met ontzettend lekkere lokale frambozenjam. Yummie!
buufie
13-08-2026 om 22:33
ToetieToover schreef op 13-08-2026 om 18:48:
Vandaag fried Rice (écht hardgebakken) met zachtgekookte eitjes en avocado met limoensap en knoflook. Eronder legde ik wat kleingesneden kropjes mini romaine.
Verder een salade met edamame, feta, aardbeien in balsamico, komkommer en daarbij een spies van de tafelbarbecue met gemarineerde/in blokjes gesneden kipdijen.
oh ik wil ook nog een keer fried rice maken. Heb op pinterest al een aantal recepten opgeslagen, maar nog niet gemaakt.
Dewi-Sri2
13-08-2026 om 22:35
Is echt niet moeilijk, maar zorg dat je de rijst de dag ervoor al kookt. Met warme, net gekookte rijst krijg je rijstepap.
buufie
13-08-2026 om 22:44
Dewi-Sri2 schreef op 13-08-2026 om 22:35:
Is echt niet moeilijk, maar zorg dat je de rijst de dag ervoor al kookt. Met warme, net gekookte rijst krijg je rijstepap.
ja dat had ik al begrepen
Ted68
14-08-2026 om 06:38
Ik bestel vanavond mezze; morgenavond krijgen we kookvrienden op bezoek. Du’s koken we iedere keer iets nieuws. Vanavond maak ik een zalmterrine, en yoghurt ijs met vruchten…. Even geen tijd om iets te maken (koken is met al die salades groot woord).
Dolfje
14-08-2026 om 07:40
Wij eten vandaag fried rice met kipgehakt , ga dadelijk de rijst koken want was dat gisteravond van plan maar vergeten. De pan staat al klaar nog.