Eten
MijnNaamIsHaas73
07-08-2026 om 22:11
Ik waai ook weer eens aan vanaf de camping in Frankrijk.
Gisteravond waren we op een avondmarkt waar lokale biologische producenten hun waar verkochten. Dat kon je dan laten barbecuen en opeten aan lange tafels onder het "genot" van de muziek van een DJ. Was heel eeg gezellig en lekker. Vooraf hadden we pate de campagne met noten, geitenkaas met kruiden, salade en stokbrood. Daarna nog frietjes en een spies van eend met vijgen en pruimen en een worstje. De kinderen aten ook nog carrot cake en een ijsje.
Vanavond laatste avond op deze camping en aten we voor het gemak bij de snackbar van de camping. Daar was een grillavond aan de gang waar mosselen en gambas werden verkocht. Helaas waren de mosselen al op. We aten 3 gamba's bij wijze van voorgerecht. Verder at ik friet met kipnuggets en tomatensalade.
Dolfje
08-08-2026 om 07:47
Wij eten vanavond libanees flatbread met kip shoarma, sla, tomaat en komkommer en knoflooksaus. Ik moet werken en dit is snel klaar.
afrodite05
08-08-2026 om 08:51
Wij eten ook iets wat snel klaar is: krokante kipburger uit de airfryer met gebakken krieltjes (autocorrect maakt er gebakken lucht van...) en snijbonen.
ToetieToover
08-08-2026 om 11:59
Vanavond maar weer eens de kooltjes aansteken. Dat kan hier heel veilig; er zit een behoorlijke sloot tussen onze tuin en het bos en de waterstand wordt kunstmatig hoog gehouden. De boot ligt steeds veel hoger dan normaal, daar meet ik de waterstand aan af.
Manlief gaat de kooltjes doen en hangt er worstjes boven. Ik heb alvast aardappelsalade gemaakt.
En verder is mijn kooktaak ook al klaar: zwarte bonensalade met paprika, Chuka wakame en bliktonijn.
Voor morgen staat al klaar: pastaschotel met spek, ui en (room)kaas. Morgen alleen nog groenten maken.
Zo, nu lekker even lezen (hier en op de E-reader) en siësta houden, mijn have-done-list is immers al enorm en omvat een sportsessie ![]()
Ted68
08-08-2026 om 12:57
Ik heb lammsteaks uit de vriezer gehaald. Maak er en griekse salade bij.
Ga zo ook verder met mijn e reader; in de schaduw …
afrodite05
08-08-2026 om 19:17
buufie schreef op 08-08-2026 om 18:54:
spareribs
Oeh lekker! Wij bestelden die eigenlijk altijd, maar ze zijn zo schreeuwend duur geworden...
Ik maak me een beetje zorgen om Yette. Weet iemand of het goed met haar gaat?
Ted68
08-08-2026 om 19:23
Dat graag ik me dus al weken af , Afro… heb haar ook een pb gestuurd, maar geen reactie gekregen…
buufie
08-08-2026 om 21:26
afrodite05 schreef op 08-08-2026 om 19:17:
[..]
Oeh lekker! Wij bestelden die eigenlijk altijd, maar ze zijn zo schreeuwend duur geworden...
laatst bij de jumbo 1+1 gratis.
afrodite05
08-08-2026 om 21:29
buufie schreef op 08-08-2026 om 21:26:
[..]
laatst bij de jumbo 1+1 gratis.
Tja, dan moet ik ze zelf gaan klaarmaken
Zal uiteindelijk wel gaan gebeuren hoor. Maar het was iets van mijn man en mij samen, ik zie onze zoon voorlopig nog geen spareribs eten. Hoewel, misschien gewoon proberen en voor de zekerheid iets anders achter de hand houden. Nouja, wellicht in september als de keuken er is.
buufie
08-08-2026 om 21:30
afrodite05 schreef op 08-08-2026 om 21:29:
[..]
Tja, dan moet ik ze zelf gaan klaarmaken
Zal uiteindelijk wel gaan gebeuren hoor. Maar het was iets van mijn man en mij samen, ik zie onze zoon voorlopig nog geen spareribs eten. Hoewel, misschien gewoon proberen en voor de zekerheid iets anders achter de hand houden. Nouja, wellicht in september als de keuken er is.
oh even in de oven en klaar, ze zijn voorgegaard
Moosey
08-08-2026 om 21:45
Ted68 schreef op 08-08-2026 om 19:23:
Dat graag ik me dus al weken af , Afro… heb haar ook een pb gestuurd, maar geen reactie gekregen…
Ja ik maak me ook een beetje zorgen. Stom dat er dan geen enkele manier is om iemand te vinden (ook wel logisch, maar toch)
Ik draaide een dubbele shift vandaag en heb alleen maar lopen snaaien
Van een te klein uitgevallen kaneelbroodje in de bakkerij vanmorgen vroeg tot brood met auberginedressing en paprikasaus van het hoofdgerecht van het diner en gefrituurde olijven van het diner van collega op de andere afdeling, en een stukje vis met misoboter (van zelfgefernenteerde miso) dat was echt schandalig lekker.
Nou ja, morgen weer een dag.
Dewi-Sri2
08-08-2026 om 23:32
Moosey schreef op 08-08-2026 om 21:45:
[..]
Ja ik maak me ook een beetje zorgen. Stom dat er dan geen enkele manier is om iemand te vinden (ook wel logisch, maar toch)
Ik maak me ook zorgen, maar als Yette nergens op reageert, is dat haar keuze en dan heeft ze daar een reden voor. Yette, waar je ook mee zit, heel veel sterkte en ik hoop heel erg dat je weer terugkomt.
Vanavond een salade met druiven uit de oven, geitenkaas en walnoten. Was lekker (de dragondressing was het lekkerst) maar met gewone verse druiven is het lekkerder.
Morgenavond een salade met mihoen, en verder heeele grote garnalen met Kewpie-mayo en sashimi van rauwe zalm en tonijn. Sojasaus, ponzu en verse limoen erbij. Ik heb er nu al zin in. Toe een raketje (I know, shoot me
).
Voor de lunch een baguette (tradition!), kaasjes, paté met cornichons, watermeloen en waar ik verder nog tegenaan loop. Onze traditionele zondagslunch. Voor echtgenoot nog twee zachte eitjes (brrrr).
Dolfje
09-08-2026 om 08:37
Pannenkoeken vanavond, dat wil man al weken en omdat ik oververmoeid begin te raken/ben vind ik alles best.
Morgen werken en dan dinsdag de uitvaart en dan denk ik dat ik een gedeelte van mijn werkuren van woensdag naar donderdag zet en de andere twee naar volgende week en woensdag een dagje thuis voor mezelf in plan.