Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik kom hier ook graag (weer) meeschrijven. 
Ik maak een pastasalade met pepercervelaat (dat moet op), zongedroogde tomaatjes, gegrilde courgette en pesto. Even kijken wat er verder nog in de koelkast ligt en wat er ook nog door kan. 

Wij eten vanavond vegetarische moussaka met ricotta ipv bechamel (dat is wat lichter). 

Zoon wil graag sperziebonen, dus daar maak ik rijst bij en we hebben kipshoarma. 

buufie schreef op 23-07-2026 om 08:49:

Ik maak een pastasalade met pepercervelaat (dat moet op), zongedroogde tomaatjes, gegrilde courgette en pesto. Even kijken wat er verder nog in de koelkast ligt en wat er ook nog door kan.

Hee nou herken ik je denk ik Gezellig. 

Dat klinkt niet goed, Dolf, heeft je huisarts zich er al over gebogen? 
Hier wordt het vandaag een rare kliekjesdag. Na twee dagen 'genoten' te hebben van, om het maar vriendelijk te zeggen, buitengewoon matige mac 'n cheese, maak ik van oud stokbrood vandaag pan con tomat en maak er van die heerlijk oubollige Engelse finger sandwiches bij. Met zalm, egg mayo, en natuurlijk komkommer. En wat excuussla. Het blijft hier heet, dus alles wat niet op de kookplaat hoeft, is meegenomen. Morgen dan de gado gado, hoop ik. Moet ik er wel aan denken om de tempeh uit de vriezer te halen.

Moosey schreef op 23-07-2026 om 12:11:

[..]

Hee nou herken ik je denk ik Gezellig.

pb gestuurd

buufie schreef op 23-07-2026 om 08:49:

[...]

Jaaaa, de klompjes zijn er weer! Welkom terug buuffie. 

Hier gaat het ontsnappen van het ziekenhuismenu goed, hoewel er bami op het menu stond. Maar eigen eten is altijd beter natuurlijk. Dus straks rond 7 uur worden er aubergine-mozzarella-tomaat 'envelopjes' met pasta voor mij in de magnetron gezet. 

Fijn dat het ontsnappen goed gaat Anijs, hopelijk is het niet lang meer nodig!

Hee buufie, ik herken je ook, welkom terug 🙋

Hier moesten de kinderen samen koken vandaag,  het werd friet en frikadel uit de airfryer met een salade van ijsbergsla,  komkommer,  tomaat en paprika en een zelfgemaakte dressing. Er is ruimschoots voldaan aan de eis dat er groenten bij moest zijn, verder zullen we er maar niks over zeggen 🙈

Heb vanmiddag met Klienten gekookt: gegrilde groenten, aardappelpuree, en kalfsgehaktballetjes in een Champignon roomsaus. Als toetje schwarzwalderkirsch Torte. En dat was genoeg voor de hele dag…

Dewi-Sri2 schreef op 23-07-2026 om 12:45:

Dat klinkt niet goed, Dolf, heeft je huisarts zich er al over gebogen?

Nee, vorig jaar was werktrubbels en gedoe met mijn moeder en dit jaar overlijden van mijn vader en nog steeds gedoe ( lees geen contact) met moeder. En dan nu mijn lijf wat door artrose en aan het klooien is. 

En buiten dat we hebben geen huisarts meer, zijn paar jaar geleden binnen de praktijk overgestapt naar een huisarts die avond spreekuur had en die is verhuisd en de vaste vervanger ook en nu zijn het alleen maar inval huisartsen.  

anijsblokje schreef op 23-07-2026 om 18:38:

[..]

Jaaaa, de klompjes zijn er weer! Welkom terug buuffie.

Nu zie ik het ook! Welkom terug!

Dolfje schreef op 23-07-2026 om 19:23:

[..]

Nee, vorig jaar was werktrubbels en gedoe met mijn moeder en dit jaar overlijden van mijn vader en nog steeds gedoe ( lees geen contact) met moeder. En dan nu mijn lijf wat door artrose en aan het klooien is.

En buiten dat we hebben geen huisarts meer, zijn paar jaar geleden binnen de praktijk overgestapt naar een huisarts die avond spreekuur had en die is verhuisd en de vaste vervanger ook en nu zijn het alleen maar inval huisartsen.

Ik weet toevallig dag er bij jou in de regio een nieuwe praktijk is geopend die patiënten aanneemt. Ik weet niet of het dichtbij genoeg is (ik weet niet precies waar je woont uiteraard  ). Mocht je interesse hebben dan stuur maar een PB

Je hebt pb!

Dat klinkt behoorlijk pittig Dolfje.
Buufie, welkom terug! Leuk dat je weer meeschrijft.
Ik heb vanavond 1,5 kilo zelfgeplukte pruimen schoongemaakt, deel is ingevroren en een deel ligt in de koelkast. Ga morgen pruimenjam maken en we eten de komende dagen nog wat op. Heb lekker weekend nu, fijn. Geen druk weekend gelukkig ook. Nog twee weken werken en dan vakantie. Ben er altijd héel erg aan toe als het bijna zover is 

Ha Buufie, wat leuk dat je er weer bent! Ik moest ook even nadenken hoor, maar de klompjes zetten me op het juiste spoor.
De sandwiches waren een succes. Ik ben benieuwd naar de gado gado morgen. Maar vroeg beginnen aan de kook-onderdelen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.