Eten
MijnNaamIsHaas73
20-07-2026 om 21:12
Ik maakte kippenragout met champignons. Dat aten we met een pasteibakje en erwtjes
Dolfje
20-07-2026 om 21:31
Ik had voor na de soep een salade gemaakt van rucola, komkommer, feta en linzen met een pesto dressing. Dat smaakte prima.
afrodite05
21-07-2026 om 07:53
Oeh, linzensalade, moet ik ook weer eens maken... Vanavond staat in elk geval de lasagne die ik laatst maakte op het menu.
Dolfje
21-07-2026 om 08:13
Vandaag het,al twee /drie weken ofzo, vaste dinsdag menu, falafel uit de airfryer met gekruide rijst en een zakje gemengde kool.
Heb alleen een te klein zakje kool bij picnic besteld zie ik dus dat is wat karig qua groente dus er moet nog iets bij dus ik moet in de pauze nog wat halen. En anders is het maar pech eten we extra stuk fruit.
Ted68
21-07-2026 om 08:47
Anijs, hou je het nog vol? Sterkte en Beterschap gewenst!
We eten vanavond een glasnoedelsalade, met edamame wortel prei wortel etc, en gehaktballetjes in sate saus erbij.
Teigera
21-07-2026 om 09:29
Tagliatelle met gerookte zalm, roomsaus, broccoli, zongedroogde tomaatjes, citroen en eroverheen wat knapperig gefrituurde wilde oregano-blaadjes.
afrodite05
22-07-2026 om 07:05
Hier wordt het nasi. De AH komt pas vanavond en ik kan vandaag flink aan de slag in en om het nieuwe huis, dus we doen maar weer even makkelijk met een zakje boemboe uit de diepvries. De rijstkoker maakt de rijst, dus ik hoef weinig te doen.
irmaladouce
22-07-2026 om 09:59
Vandaag worden het spicy chickenwings en -sticks uit de oven of van de gril met zelfgemaakte bleu cheese dressing en/of zelfgemaakte hot sauce. Daar komt een flinke bak gemengde sla/rauwkost met door JV gemaakte vinaigrette bij en één of ander brood.
Maandag aten we verse tagliatelle (K&K) met gerookte zalm, roze peper (die gedroogde roze besjes uit Zuid-Amerika) en kerstomaten in een roomsaus (bijna hetzelfde als Teigera gisteren). Simpele groene sla erbij.
Gisteren maakte ik nog eens de mexicaanserige zoete-aardappelschotel met zwarte boontjes uit de oven (recept pic nic). Met door man gemaakte salsa van verse tomaten en door mij gemaakte guaca en yoghurtsaus. Was weer lekker, hoewel de aardappel deze keer minder chipserig werd.
Ted68
22-07-2026 om 10:14
Vanavond maak ik fajitas, met pintobonen mais, paprika ,kikkererwten, ui, knoflook kalkoenfilet, cheddar, en creme fraiche.
ToetieToover
22-07-2026 om 10:20
Vandaag eten wij kwartels uit de oven, manlief vindt dat kluiven niet leuk en ik wel, dus ik snijd wat voor hem af en kluif de rest op. Zoveel vlees zit er sowieso niet aan. Citroen-tijm marinade. Erbij geroosterde pastinaak/pompoen/wortels.
Verder eten we de overgebleven geroosterde groenten, die gaan in een flatbread met rucola, knoflookdressing en gebakken paneer. Beetje dukkah er overheen.
Dukkah net gemaakt (mmmm die geuren) en deeg voor broodjes staat in de rijs.
MijnNaamIsHaas73
22-07-2026 om 10:30
Gisteren waren wij (alweer
) uit eten. Vooraf had ik carpaccio en als hoofdgerecht zeebaars filet op de huid gebakken met geroosterde groenten en roseval aardappeltjes. Was erg lekker.
Vandaag maak ik denk ik enchiladas, nog even gebruik maken van de oven voordat we komend weekend op vakantie gaan
Dolfje
22-07-2026 om 15:27
Ik heb geen inspiratie en eigenlijk ook niet speciaal ergens zin in.
Dus ik moet zo nog ff naar de winkel.
Hopelijk krijg ik dan zin in iets wat niet al teveel energie kost.
Ik ben zo verrekte moe , lichaam en hoofd.
Teigera
22-07-2026 om 17:29
Hè wat vervelend Dolfje. Als overal zo'n mist van vermoeidheid overheen hangt.
Op verzoek van jongste eten we vanavond wraps met stukjes kip uit de oven, met avocado, crème fraîche, geraspte kaas, tomaten, komkommer, ijsbergsla voor lekkere knapperigheid.
Dolfje
22-07-2026 om 21:36
Ja en als ik eerlijk ben is dat al 1,5 jaar zo. Niet altijd maar wel vaak.
We aten tortelini gevuld met ricotta en spinazie met courgette en hamblokjes en pesto en uiteraard kaas erover want pasta en kaas
Dolfje
23-07-2026 om 08:41
Gisteren in de supermarkt ook maar meteen voor vandaag eten meegenomen, libanees flatbread met kip shoarma en hoop komkommer en tomaat en rode ui. Maak zo voor ik ga werken vast het sausje van cottage cheese.