Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Dat klinkt helemaal super, Koreveen !

Wij aten de overgebleven raclette van het WE als raclonette vandaag. Met aardappeltjes en wat rauwkost.

Leuk KV!

ik at hoofdzakelijk op werk de afgelopen dagen. Maandag wat pizza en salade, gisteren aardappelpuree, geroosterde groenten en een stukje (opnieuw opgewarmd en erg droge) vis en vandaag wat snaai (seitanbroodje, bitterbal) en soep en salade. Nu vrij! Morgen eten we bij bejaarde vriendin, en daarna wordt t drie dagen festivaleten op North Sea Jazz. Zin in. In het festival vooral, niet perse in het eten (hoewel er heus lekkere dingen zijn)

Ik heb vanavond een bbq op het werk. Man en zoon eten k&k pannenkoeken. 
Overigens "at" babyzoon gisteren ook een roosje bloemkool. Het was meer sabbelen en aflikken, maar wel de eerste ervaring van iets eetbaars in z'n mond. Vooral oudste zoon vond het een schouwspel: "kijk mama, hij spuugt het uit, damagnie!"

Er ligt nog kipfilet en die gaat in herhaling, gegrild met uien en paprika, in platbrood met sla/rauwkost, yoghurtsaus, ajvar, etc... Simpel, snel en lekker hartig met dit véél te warme weer.

De jeugd heeft de studieresultaten binnen. JV gaat in september door naar z'n derde Bachelor-jaar en de verkering begint dan aan haar eerste Master-jaar. Maar eerst een zomer vol stages, een verhuizing, op herhaling bij het leger en véél bergtochten...

Goede plannen irma, lees ik! Fijn dat je JV en z'n verkering het zo goed doen.
KV, klinkt als heerlijke dagen!
Wij steken vanavond de BBQ aan. Komende dagen wordt het nog warmer, dan wordt het wat sneu om manlief naast de barbecue te zetten - vandaag is het vast nog goed te doen. Erbij lekker wat salades, voor de frutjes maïskolven, dat soort dingen.

Man heeft een bakje curry uit de diepvries gehaald want ik moet werken.
Ik denk dat ik de broodjes kerrie humus met sla en kipfilet in de herhaling gooi want dat was me 2 weken geleden goed bevallen. 

Wij eten een soort poke bowl met zalm, edamame, plus iets uit de ‘collectie’ kiemgroenten en fermentatiegroenten. En komkommer, sausje, zeewier. Bodempje rijst/haverrijst. 
Ik maak ook een ovenschotel voor meerdere dagen, met gnocchi, Italiaans gekruide tomatensaus, lamsgehakt, aubergines, aubergines en aubergines  beetje kaas of kaassaus bovenop. 

Mmmm, die gnocchi-ovenschotel met aubergines, aubergines en aubergines klinkt erg lekker, Toetie ! Die onthoud ik voor komend WE.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.