Eten
afrodite05
30-06-2026 om 06:25
Sterkte voor jullie zoon, Ted!
Eerste dag werken was wel weer fijn, maar ook gek om jongste "achter te laten" ondanks datgij dus bij man thuis bleef.
Vandaag eten we een simpele pasta met gehaktsaus, zakje voorgesneden groente en kaaaaaassss.
Teigera
30-06-2026 om 10:38
Bij ons wordt het rijst met kip kerrie, sperziebonen, rode paprika en wat van die lange gebakken banaan ernaast om te knabbelen. Ben dit weekend even m'n kasten doorgegaan om te kijken wat er op moet vóor de zomer. Daar stond een pakje kip kerrie én er lag een aangebroken zak van die banaanchips.
ToetieToover
30-06-2026 om 10:58
Vandaag onderweg-lunch, wortel met hummus en cashewnoten, plus gekookte eitjes. En vanavond maken we een soort poke bowl met verschillende groenten en zalm.
anijsblokje
30-06-2026 om 11:15
Wat balen voor je zoon, Ted! Het lijkt erop dat jullie toch met een gerust hart op vakantie kunnen gaan, hopelijk is dat ook echt zo.
En Afro, succes weer met opstarten! Het zal wel vermoeiend zijn die eerste dagen, maar fijn dat je een goed gevoel had over de eerste dag. En inderdaad vast ook pittig om jongste achter te laten, gaat hij ook nog naar de opvang?
Hier at ik gisteren oranje dingen (zalm, cantaloupe meloen), maar dat heeft niet geholpen. Vandaag quiche lorraine uit de vriezer met komkommersalade, en misschien toch nog wortel erdoor voor de oranje support.
Dewi-Sri2
30-06-2026 om 18:34
Maar weer een keer gazpacho en charente-meloen met serranoham.Het blijft maar warm en nog steeds geen zin om te koken.
Ted, heel veel sterkte, en toch een hele fijne vakantie gewenst.
Afro, poeh, dat lijkt me niet meevallen. Jij ook sterkte.
Dolfje
30-06-2026 om 18:37
Wij aten net ons zowat vaste dinsdag maal, gehaktballen, spinazie een aardappelpuree. Ik had me voorgenomen iets te koken maar O energie. Voel me klef, moe en koppijn ( stopweek pil dus vandaar)
Morgen werk ik een paar uurtjes op een andere locatie. Ook wel eens leuk en dan donderdagmiddag nog even en dan weer weekend. En we hebben niks gepland behalve even naar schoonouders en waarschijnlijk op ziekenbezoek bij een vriend die geopereerd wordt.
afrodite05
01-07-2026 om 05:55
Man zou vandaag naar een bbq gaan, maar hij was vergeten door te geven aan mij dat hij zich had afgemeld. Ik wilde met zoon koude wraps eten met roomkaas, komkommer en zalm, maar nu man ook mee-eet, moeten er ook maar een paar met kipfilet bij.
irmaladouce
01-07-2026 om 08:28
Om het einde van de examenperiode te vieren (8 juli de resultaten), kwamen wij gisteren op het terras van een op goed geluk gekozen en door een familie gerund Italiaans (Napolitaans zelfs) restaurant terecht. Dat bleek een schot in de roos.
Vooraf deelden we een trio gefrituurde minipizza's, een assortiment bruschette en een parmigiana di melanzane. De pizzaatjes en bruschette hadden een verrassend garnituur.
Daarna voor man ziti met een ragù van urenlang gestoofde zoete ui en rundergehakt, naar Napolitaanse traditie. Met versgeraspte Parmezaan. JV en verkering wisselden de de helft van twee (Napolitaanse) pizzas uit : een Diavola met pikante salami en nduja en een Napoli. Ikzelf at spaghettone alla carbonara.
Alles perfect bereid door Nonna en de pizzaiolo.
Man en ik dronken er een heerlijk glas rode wijn bij.
Daarna konden we geen van allen pap meer zeggen en sloten we af met een espresso.
Heerlijk gegeten en een heel fijne bediening ook. Het was een mooie avond.
Vandaag dan maar een pas op de plaats. Ik maak een salade van watermeloen, komkommer, feta en rode ui en kalamata-olijven.
Teigera
01-07-2026 om 09:20
Oooh irma dat klinkt heerlijk, wat een parel zo'n plek.
Wij eten vanavond vegetarische lasagne: tomatensaus met veel groenten en wat vega gehakt, bechamel en een laagje kaas.
anijsblokje
01-07-2026 om 12:05
In oa ketjap en sambal gemarineerde gebakken tofu, met volkoren basmatirijst en snijbonen staat op het menu hier.
Dolfje
01-07-2026 om 15:37
Ik ben zo vreselijk moe en hoofdpijn ( moet ongesteld worden) dat ik voor vanavond een blik soep heb gekocht en 2 pistoletjes en dan maak ik een omelet met hamblokjes. Erbij een zakje sla en komkommer.
Koreveen
01-07-2026 om 19:34
Klinkt echt geweldig, Irma. Ik krijg er trek van ondanks dat wij net wraps met een chilibonen, paprika, champignon prutje hebben gegeten.
Morgenochtend heel vroeg op, ga met vriendin naar Belfast voor 4 dagen en het is daar 18 graden en dat vind ik prima voor een stedentrip
irmaladouce
01-07-2026 om 19:46
Oww, Belfast... staat nog op m'n afstreeplijst, Koreveen. Lijkt me geweldig. Veel plezier !
Dewi-Sri2
01-07-2026 om 22:23
Gevulde paprika met gepimpte chair en rijst. Beetje ruim in de cayennepeper, poeh!
Toetie, hoe maak jij toch die zadencrackers? Die klinken als iets dat ik ook wel kan gebruiken. Lekker veel vezels.
Ik maak me zorgen om Yette.
Dolfje
01-07-2026 om 22:33
Veel plezier Koor!
Yette inderdaad al ff niet gezien hier. Hopelijk gaat alles goed.