Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Hm, wraps, daar heb ik ook wel zin in. Zal ns kijken of ik dat geregeld krijg. 
Teig, ik las even ‘de quiche van fruit’ ieuw

Moosey schreef op 19-06-2026 om 09:05:

Hm, wraps, daar heb ik ook wel zin in. Zal ns kijken of ik dat geregeld krijg.
Teig, ik las even ‘de quiche van fruit’ ieuw

Whahaha met ananas en spekjes ofzo... als een soort quiche Hawaii...

Ik maakte een soort salade nicoise met een stokbroodje en kruidenboter erbij 

Teigera schreef op 19-06-2026 om 18:23:

[..]

Whahaha met ananas en spekjes ofzo... als een soort quiche Hawaii...

Eng mens

Hier werden het geen wraps maar ander oprolvoer: springrolls. Met een prutje van spitskool, kikkererwten, vegan ei en veel zelfgemaakte sojasaus, in aanvulling op de klassieke ingrediënten sla, komkommer, gember, ui, glasnoodles en cashews. Was een leuk experiment maar we misten wel een wat steviger structuurtje zoals een stukje kip of tempeh geeft. Wel echt heel lekker verder. 

Vanavond fantastisch gegeten bij onze nieuwe Thaise vondst, met onze Franse vrienden. Echt geen sterrenkeuken, maar heel smakelijk en ontzettend relaxed. Dat mag ook wel als je je restaurant 'Zen' noemt. En dat terwijl er logistiek van alles en nog wat verkeerd liep. De vaste serveerster moet op het laatste moment onverwacht afhaken, zodat de vriendelijke buurvrouw met 0 ervaring voor haar insprong. Geweldig vind ik dat, en ze deed het prima. Vriendin en echtgenoot gingen voor de pad thai en vriend voor het pittigste gerecht op de kaart, een Thaise groene curry. Maar nog steeds aangepast aan de Franse normen en waarden. Nou, dat heeft hij geweten: tranen met tuiten en transpiratie als een waterval, arme ziel . Maar hij vond het wel erg lekker, gelukkig. Ik beperkte me tot een voorgerecht: calamares met een op mijn verzoek met extra chili opgepimpte saus.
Heerlijke zwoele avond aan de oever van een klein meertje, piepklein briesje en zeer aangename maar soms wat te luide oude Amerikaanse jazz. Samengevat: het was niet de laatste avond dat we hier met z'n vieren gezeten hebben. En dat voor een totale rekening van nog geen 100 euro, alles inbegrepen.

Klinkt heel goed, Dewi!
Hier begint de stukadoor vandaag al ipv maandag, dus wij moeten even doorbuffelen in het nieuwe huis. Kleine klusjes die stiekem toch veel tijd in beslag nemen, zeker als je intussen twee kleine kinderen te vermaken hebt. Dus vanavond maar weer makkelijk eten: nasi met komkommer, atjar, kroepoek. Ik denk dat ik er ook maar een kipsateschnitzel bij doe.

Heb in de stad afgesproken; jongste heeft een trouwerij in de USA, en moet een pak kopen…Daarna ga ik met hem lunchen.

Man maakt vanavond Lahmacun….

afrodite05 schreef op 20-06-2026 om 05:46:

Klinkt heel goed, Dewi!
Hier begint de stukadoor vandaag al ipv maandag, dus wij moeten even doorbuffelen in het nieuwe huis. Kleine klusjes die stiekem toch veel tijd in beslag nemen, zeker als je intussen twee kleine kinderen te vermaken hebt. Dus vanavond maar weer makkelijk eten: nasi met komkommer, atjar, kroepoek. Ik denk dat ik er ook maar een kipsateschnitzel bij doe.

Ik ga het mezelf nog makkelijker maken: diepvriespizza. Met komkommer...

Valt vast in goede aarde Afro, zo'n diepvriespizza na een dag werken!
Dewi, dat klinkt fantastisch, die Thai. Ik droom vanachter m'n laptop weg naar betere oorden door je omschrijving!
Wij eten vanavond saag paneer (vorige week al gemaakt, ingevroren), paratha's, raita, en ik maak er chana masala bij. In de instapot, want het is warm en ik doe aan LWK (met dank aan irmaladouce noemen wij dat thuis zo). Voor toe maak ik zo bitterkoekjespudding want dat heb ik de frutjes vorig weekend beloofd

Teigera schreef op 20-06-2026 om 10:40:

Valt vast in goede aarde Afro, zo'n diepvriespizza na een dag werken!
Dewi, dat klinkt fantastisch, die Thai. Ik droom vanachter m'n laptop weg naar betere oorden door je omschrijving!
Wij eten vanavond saag paneer (vorige week al gemaakt, ingevroren), paratha's, raita, en ik maak er chana masala bij. In de instapot, want het is warm en ik doe aan LWK (met dank aan irmaladouce noemen wij dat thuis zo). Voor toe maak ik zo bitterkoekjespudding want dat heb ik de frutjes vorig weekend beloofd

Waar staat LWK voor?

Oh Dewi je Thaise tentje klinkt weer hemels! 

Man gaat een pan chili con carne maken jongste moet eerder eten dus dat is makkelijk.  Ik vind het niet zo bij dit weer passen maarja, blij dat er weer iets op tafel staat dat iedereen lust.

Man gaat naar een festival en ik had eerst het idee om thuisbezorgd te laten komen maar ik heb nog van alles voor een goedgevulde salade ( kip, feta, komkommer,sla, olijven) dus ik denk dat het dat wordt want dan kan ik tenminste eten wanneer ik zin heb ipv te moeten wachten.

LWK, daar ben ik ook benieuwd naar. 

Ik maakte gisteren pompoensoep met shoarma kruiden en cottage cheese gepureerd en bovenop de burrata, die op moest. Mijn eetlust daalt met deze hoge temperaturen. Vandaag heb een restje soep minus de burrata, plus 2 zoute haringen. Maar het kan ook gebeuren dat ik alleen de haringen wegkrijg. 

Voor vanavond kwam ik hier inspiratie opdoen, het worden springrolls. Heb ik alles voor, in ieder geval: zeewiervel, garnalen, Konjac noedels, gefermenteerde wortels, gefermenteerde kool en ijsbergsla. Die rol ik graag om de buitenkant tegen het plakken. O! En ik heb ook nog druivenbladrolletjes in de diepvries. 

Het wordt of frietjes met iets wat man nog moet halen of hij moet een bodem en beleg gaan halen voor een flammkuchen. 
Vanmorgen half uurtje gewandeld en nu weer gestrekt op de bank. Met een icepack op mijn been /heup. Op zich gaat het wel maar ben te bang dat ik teveel doe en dat de spuit dan voor niks is geweest.
Morgen weer werken maar rustig aan..

Beterschap Dolf!

Wij hebben een feestje thuis, ik maak (naast de borrelhapjes) een caprese salade,  griekse salade en aardappelsalade. Verder hebben we afbak stokbrood en wat spiesjes en worstjes voor op de bbq. Fingers crossed dat het droog blijft want deze verjaardag is berucht voor regen (echt heel irritant als het juni is)

Beterschap Dolfje, en Haas gefeliciteerd!

Man heeft gekozen voor broccoli met krieltjes en worstjes die eigenlijk op de bbq moeten, maar ik bak ze in de pan. Worstjes van varkensvlees met cheese onion, het zal mij benieuwen. Maar ach, het is vaderdag, dus zijn wens...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.