Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Oh wat een vervelende situatie Afro. Hoop dat de domper niet te groot is en de vreugde kan overheersen.
Moosey, dat klinkt superhandig van die kikkererwten. Ik heb helaas een veel te kleine vriezer (vind ik zelf), bij project keuken moeten we daar toch eens naar gaan kijken... maar ja, die keuken is ook niet groot - dus denk niet dat er ineens een fatsoenlijke vriezer in past.
Gisteren liep het anders, frut was veel te druk met leuke sociale activiteiten en kon niet op tijd thuis zijn om te koken. Althans, ze dacht zelf dat het allemaal wel ging lukken maar had er geen rekening mee gehouden dat ik in de avond alweer vroeg weg moest. That's okay, dus zij kookt vanavond de quiche en ik kookte gisteravond melanzane alla parmigiana.

Succes met de juridische strijd! Energiezuigend en daardoor moet je heel veel moeite doen om recht te doen aan wat krom is. 

Die kikkererwten blijven bij mij vooral heel lang zwemmen tot ze staartjes groeien zelfs, en ik kook dan inderdaad een hele bubs. Maar het is niet mijn slimme idee om dan muffinvormen te gebruiken  ik stop alles in glazen bakjes. Ik zet ze ook gekookt nog rustig een week in zuur (azijn) in de koelkast voor gebruik in salades. Allerleukste vind ik gebruiken voor falafel, hoef je ze niet eens te koken. Succes met die 4 (!!) kilo. 

Oh nee Afro, wat balen. Fijn dat manlief de brieven op zich genomen heeft. 

Hier aten we gisteren iets met limabonen, broccoli, rucola (zat op de TGT-datum), gedroogde tomaat, pesto, knoflook en parmezaanse kaas. Het was oké, maar niet heel bijzonder. Dat hoeft gelukkig ook niet altijd. Volgende keer maar gewoon pasta ipv die bonen en ik ben definitief denk ik geen limabonen-fan. 

Vanavond gazpacho, alvast voorbereiding op... (want dan is-ie morgen nog lekkerder) Stokbrood erbij, of misschien zuurdesembrood uit de vriezer. En ik haal Hollandse Nieuwe voor bij de lunch 

Ik heb  net een zak gemengde sla gehaald, komkommers, kip en feta blokjes en rode ui. Dat eten we  vanavond al dan niet met een cracker of zo erbij . Tomaten heb ik ook nog en groene olijven.
Dadelijk werken en het wordt heet dus straks lekker makkelijk en snel.

Vanavond gaan we uit eten ter ere van een jarige. En die mag kiezen dus het wordt AYCE 

Sterkte, Haas! 🤭

Hier kwam een bouwopzichter net al klagen dat we zo snel aanspraak hadden gemaakt op de 5% regeling (dus dat je de notaris vraagt een deel van de koopsom achter te houden totdat de problemen opgelost zijn). Dat was de man die in eerste instantie zei dat hij er absoluut niets aan ging doen... Maarja, ze zijn het probleem nu wel aan het oplossen. Benieuwd of het goed gaat. Man gaat straks kijken wat ze er precies aan hebben gedaan en of het inderdaad verbeterd is. We zijn intussen weer naar het oude huis voor bedtijd en... pannenkoeken. Tja, je moet iets om je kind tevreden te houden, want eigenlijk is het voor hem allemaal doodsaai, met allerlei beperkingen van wat hij wel en niet mag. En zonder die pannenkoeken te noemen mag ik hier natuurlijk niet schrijven, want dan is het niet eet-gerelateerd 

Succes met alles, Afrodite !

Wij aten gisteren deze weer eens :

https://picnic.app/nl/recepten/6579d7a2b9fbfd41e18f87c7/zoete-aardappelschotel-met-mexicaanse-salsa

Die heb ik een tijdje geleden hier vandaan geplukt, was dat Haas die de link plaatste ? En die viel erg in de smaak, dus gisteren in herhaling.

Vandaag worden het kipspiesjes van de gril met sla, rode uien, yoghurt-knof-tuinkruidensaus,ajvar... the works.

Hier is het ook vreselijk veel te heet : bij ons thuis op 800 meter hoogte is het vandaag 34 gr. en het wordt nog warmer... pfffff.

Succes Afro. En goed juist dat jullie het geld hebben achtergehouden anders heb je geen pressiemiddel meer. Wij hebben het ook meegemaakt.

Vanavond eten we zalm met wortels uit de oven. Geen zin om wat ingewikkelds te maken.
Morgen vertrekken we naar Pinkpop. Bleeghh die voorspelde hitte. Het is de laatste jaren steeds raak. Nou ja, keep calm. We slapen gelukkig bij vrienden in hun hele koele kelder. 
Wordt dus 3 dagen vette hap en veeeel water

Veel plezier op Pinkpop Koor! Laatste keer dat wij er waren was het ook zo heet dat was zo vermoeiend. Gelukkig hebben jullie een fijne slaapplaats! 
Man gaat zaterdag naar een lokaal festival met een maat. Ik kan, aan de ene kant helaas, niet mee omdat ik morgen een kleine medische ingreep( dat is een te groot woord ervoor misschien is behandeling beter) krijg en dan een paar dagen rustig aan moet doen met bewegen. Dus ik zit dit weekend bij de airco en ventilator met waterijsjes.

Gefeliciteerd Irma, bij ons hetzelfde. Echt bloedheet. Ik stop zo meteen een paar 'Indiase' spiezen in de airfryer, met salade, sriracha-mayo en flatbread met komijn.
Heel veel sterkte met alle huizenperikelen Afro en Moos! Ik duim voor jullie.

Dank allemaal trouwens voor de lieve berichtjes en informatie/tips rondom het huis!

Gisteren heb ik wat aardappelpuree achtergehouden. Vandaag maak ik zoete aardappelpuree en daar roer ik de echte aardappelpuree doorheen. Daarbij gaat een roerbak van gehakt, sperziebonen en tomaten. 

Maak vanavond een grote griekse salade, en we hebben er een stukje rundvlees bij…..

Gisteravond viel de quiche van frut goed in de smaak. Vanavond linzensoep uit de instapot, daarbij empanadas, stokbrood met kruidenboter, rauwkost & een snackje (iets van bitterbal ofzo). Beetje hapsnap, dat gaat er wel in met dit warme weer.

Ik heb een bakje Mexicaans gehakt /taco vulling uit de diepvries gehaald en dat eten we in een wrap met sla en kaas.

Veel plezier op Pinkpop, Koreveen!

Klinkt goed, de hapsnap, Teigera !

Wij eten vandaag linguine met pittige verse kerstomatensaus met grote garnalen en groene olijven. En sla natuurlijk. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.