Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Het is gek, eigenlijk eet ik zelf ook vaak op rare tijden als ik werk (rond 12-13 een bakje havermout en rond vieren iets van salade/restje warm eten) dus ik had er ook niet van in de war moeten raken. Maar als gasten op zo’n tijd gaan eten neemt mijn tijdsgevoel toch een afslag

Gister werd t inderdaad een soort harira,, met bruin stokbrood en goeie olijfolie om te dippen. Vanavond verzint lief iets met koolrabi en een restje sla. Hm, en misschien wel de boeuf bourguignon van laatst. 

Haha hele ritme van slag  ik vind het altijd jammer als (glutenvrije) restaurants niet open zijn met lunchtijd en/of geen warme maaltijd serveren op die tijd. 

Ik vond in de vriezer gekookt runderstaartvlees en ga dat gebruiken in een tomatensaus voor de tortelloni. (Waarom maakt mijn autocorrect daar tortellini van?) Ik doe er ui, aubergine en tomatenpuree doorheen plus de usual suspects voor een Italiaanse smaak. Beetje kaas 🧀 want kaas     

Manlief bakt pannenkoeken. 

Man( nou ja de BBM) heeft een brood gebakken wat niet helemaal gelukt is dus denk dat we dat vanavond roosteren en eten met de grote tomaten die ik heb en cottage cheese eronder.  Heb nog een restje soep waar ik nog wat water en een paar gyoza in kan gooien. Dan is het wel weer genoeg,

Gisteren heb ik bami gekookt, met veel groenten, een beetje kip en omeletreepjes. Frutjes keken ernaar en dachten hmmmm wat is dit nou weer, maar het viel in de smaak. Grappig, we eten vaak Indonesisch, maar bami zit niet zo in mijn vizier blijkbaar, eet het zelden.
Vanavond maak ik kipgehaktballetjes met orzo, uit de oven, in een saus van tomaat & geroosterde paprika, courgette, mozzarella erbovenop.

Vanavond eten we pide, Met met groenten, een restje aardbeien taart, en er is nog een restje gazpacho.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.