Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gisteravond werd mijn ooni bezorgd (pizzaoven op Gas),dus vanavond komt er Pizza op Tafel…..

Oei Dewi niet zo streng zijn voor jezelf... er stond eten op tafel. Ik zeg dikke prima dus.
Wij eten vanavond een Westafrikaanse pindastoof met kip, zoete aardappel en spinazie.

Eens met Teigera, Dewi! En Ted, veel pizzaoven-plezier! Hopelijk een heerlijk eerste exemplaar vanavond. 

Hier kookt de  . Hij gaat voor "an easy" (volkoren, de indoctrinatie werkt goed) orzo met oa spinazie, champignons en tomaat. Die orzo zal hij dan moeten aaschaffen, dat heb ik niet in huis maar dit recept klikt lekker dus dat kan ik zelf ook nog vaker maken. En heerlijk dat hij er weer is 

Fijn, Anijs, je lief bij je hebben. Ik ben heel benieuwd hoe de pizza oven bevalt Ted! Mijn lol in pizza’s is over sinds glutenvrij deeg.

Sowieso ben ik moe, pfffft ik maak een salade met ei+bliktonijn en wat groenten. En dan nog een salade met kipfilet en wat groenten en linzenpasta. Slecht geslapen en misschien komt er een migraine aanval aan. Of is die al begonnen en komt de hoofdpijnfase eraan. Dan maak ik helemaal geen salades meer hoor. Doe ik minder dan Dewi en schaamteloos ook nog eens. 

Hier ook in de lappenmand... Grieperig, maar toch doorbuffelen. Geen zin om te koken, dus ik pluk straks de restjes Chinees van laatst uit de diepvries en dat moet het dan maar worden. 

Beterschap, vervelend voor jullie! We , oudste zoon en ik stonden in de stromende regen onder het afdak pizza's te bakken...goed gelukt, geleerd dat er niet te veel op moet...maar ze waren heerlijk!

Beterschap voor de zieken.

Wij aten aardappelpuree, spinazie a la crème en een gehaktbal.

Dat is mijn ervaring ook Ted, dun laagje saus, niet teveel garnituur, anders worden ze niet gaar. Maar een goeie pizza heeft ook maar weinig nodig. 

Anijs, heerlijk dat je lief er is! Laat m maar goed voor je zorgen. Maar ik geloof dat ie dat meestal weinig aansprong bij nodig heeft. 

Ik at op werk, stamppot andijvie met geroosterde groenten en een paar bitterballen want ik had de frituur aangezet omdat ik bang was dat ik te weinig stamppot had (en dan kon ik aanvullen met friet)  Dat bleek niet nodig dus toen maar een paar verdwaalde oesterzwambitterballen gefrituurd voor collega en mij. Anders was t zonde van de energie geweest

Dewi, lief zijn voor jezelf hoor!

Hier blijft het huizengebeuren de gemoederen flink bezig houden. Gisteren een huis gekeken wat in theorie perfect was, maar in de praktijk toch niet heel erg veel joy sparkte. Natuurlijk kwam op dat moment ook het huis in de verkoop waar we eigenlijk al een tijdje op zaten te wachten. We dachten dat we dat waarschijnlijk niet zouden kunnen betalen (inc overbieden) maar het blijkt helemaal niet zo populair op Funda. Dus misschien kan het toch. Dat huis sparkt wel joy maar het is echt véél kleiner en het biedt nog een praktische uitdaging. En op huis 1 moet natuurlijk geboden worden voordat duidelijk gaat zijn of we huis 2 te kunnen krijgen. Lalala, je kunt er maar druk mee wezen

Moos, wat spannend allemaal. Wij hadden vijf jaar geleden ook de keuze uit meerdere huizen, en dat maakt alles knap lastig. Bij ons ook het bewustzijn dat we heel veel in Nederland achterlieten. Overweeg alles heel zorgvuldig en ga al je argumenten voor en tegen zo objectief mogelijk na. Heel veel succes!

Anijs, wat fijn dat je lief er weer is. Dat is vaak net de steun die je nodig hebt.

Yette, waar ben je toch? Gaat alles goed met jou en je gezin? Keeping my fingers crossed 

Vanavond voor echtgenoot een indiaas prutje, en voor mij de artisjok van gisteren. Was lekker, van zure dingen (de vinaigrette) word ik niet zo gauw misselijk, dat is fijn. Ik denk dat ik morgen voor mezelf cherry-tomaatjes in de oven stop, met wat zout, peper en knoflook. Voor echtgenoot moet ik nog even nadenken.

Ik heb een bakje uit de diepvries gehaald met de loempia bowl vulling van afgelopen vrijdag. Dus rijstnoedels met kipgehakt en hoop groente. Dat bak ik op en een gebakken ei erbij.

Spannend, Moos! Hier is de bedenktijd officieel verstreken. Vandaag komt er een taxateur voor de financiering van de koper, dat is het enige voorbehoud dat ze hebben gesteld. En aangezien ze uit een huurwoning komen, kunnen we de overdracht doen op het moment dat het voor ons het beste uitkomt, dat is wel heel relaxed. 

Idd, lang niets gehoord van Yette! Hopelijk gaat het goed. 

Vandaag staat voor mij voornamelijk waterijs op het menu wegens heftige keelontsteking. Ik zweet me een ongeluk vanwege alle koorts, jakkes. Normaal maak ik bij keelpijn ook vaak "thee" van klontjes versgeperste citroensap die ik heb ingevroren met een lepel honing erbij en verder aanvullen met heet water, maar ik lees online dat je vooral koud moet eten/drinken.

Vanavond eten we pasta met een k&k ovenschotel kip pesto, broccoli erbij. 

Spannend allemaal; hier leert ook het huis Thema; ons huis heeft een grote overwaarde, en we hebben met de eerste Architekt een gesprek gehad… Nu volgt daar nog een gesprek, en intussen komt deze maand Architekt Nummer 2 ook langs… En Dan maar kijken wat men te beiden heeft…..

Vanavond word het shashuka. Man en ik eten samen.

Nou, spannende tijden hier met al die huizen-verwikkelingen! Ik woon alweer 10 jaar in dit huis, deze maand precies. Vonden we een mooi moment om eens te gaan kijken wat we willen verbouwen (en hoe we dat financieren) dus wij gaan ook aan de slag.
Vanavond kookt frut I, pasta"zalmprutje" : crème fraîche, pesto, gerookte zalm, zongedroogde tomaten, broccoli, pijnboompitjes en gehalveerde cherrytomaten.

Teigera schreef op 03-06-2026 om 08:46:

Nou, spannende tijden hier met al die huizen-verwikkelingen! Ik woon alweer 10 jaar in dit huis, deze maand precies. Vonden we een mooi moment om eens te gaan kijken wat we willen verbouwen (en hoe we dat financieren) dus wij gaan ook aan de slag.
Vanavond kookt frut I, pasta"zalmprutje" : crème fraîche, pesto, gerookte zalm, zongedroogde tomaten, broccoli, pijnboompitjes en gehalveerde cherrytomaten.

Ik sta op het punt om boodschappen te gaan doen voor wederom ongeinspireerde maaltijden en omdat ik nog even wacht tot de regen voorbij trekt lees ik dit. Ik verander mijn plan en ga dat ook maken. Dankjewel Teig (en/of frut 1)

Oh en die verbouwplannen inspireren me ook haha

Mijn huis is fantastisch en verdient een nieuwe badkamer. Daar zie ik erg tegenop. Terwijl ik simpelweg op de sportschool kan douchen en dat meestal ook doe.

Vandaag kipfilet met avocado op Haverbrood en een salade van tomaten en blauwe bessen. En vanavond kookt manlief, ik mag er bij voorbaat al niets van zeggen dus ik gok op pannenkoeken (meh) of aardappelpuree met spekjes zonder! Groenten!!! En zonder iets van eiwit- zit toch melk door, zegt-ie dan. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.