Eten
afrodite05
31-05-2026 om 09:42
Moosey, ja, we hebben een bod geaccepteerd en zitten nu in de (door het weekend iets meer dan) drie dagen bedenktijd. Geen voorbehoud van bouwtechnische keuring, alleen van financiering, maar dat was een formaliteit. Dus onofficieel is het huis verkocht!
anijsblokje
31-05-2026 om 10:48
Wat een mooi bericht, Afro! En van hartemet de Influencer. Natuurlijk moet er worst op tafel! Maaker een mooie feestdag van! Wat heeft hij voor cadeau van jullie gekregen?
En wat goed dat jullie huis waarschijnlijk verkocht is. Fingers crossed nog even.
Ik ben weer thuis!
Het is pittig om alles weer zelf te doen, maar natuurlijk ook heel fijn. Ik ga zo even zwemmen (minder ver en minder snel dan gewoonlijk...maar ja, natuurlijk moet ik mijn conditie weer opbouwen enzo) en daarna moet ik vast weer even slapen, of in ieder geval uitrusten. Gisteren at ik friet met kroket, en was ik zelfs te moe voor excuussla of om op te staan om een stuk komkommer af te snijden. Zus had verwacht dat ik waarschijnlijk nog wel daar moest slapen en/of eten en bleek zich schuldig te voelen dat ze geen eten had gebracht, maar ik snakte naar die friet
. Vanavond een eenvoudige kikkererwtensalade, met komkommer, feta, rode ui en tomaat, denk ik. Ik heb veel vlees gegeten afgelopen week en merk dat ik moet 'afkicken'. Blijkbaar vind ik het nog steeds wel heel lekker...
Dolfje
31-05-2026 om 12:23
Fijn dat je weer thuis bent Anijs!
Hier worden het sla schuitjes met "Aziatisch" rundergehakt rul gebakken met taugé en wortel erdoor.
MijnNaamIsHaas73
31-05-2026 om 13:37
Gefeliciteerd met de verkoop Afro!
En fijn dat je weer thuis bent Anijs! Hopelijk sterk je snel aan.
Wat een fantastische plek Dewi! Wij gaan naar de ardeche en dordogne op vakantie dus als het daar ergens is (haaha, ik weet hoe groot Frankrijk is
), dan wil ik wel een PB 😉
Gisteren at ik voor het eerst van m'n leven bij loetje. Voorgerecht was erg lekker, gerookte zalm met krokante wonton en wasabi mayo. Maar die biefstuk..., ik snap niet wat het ding is. Die vette saus met witbrood. Ik twijfelde ook om iets anders te bestellen maar ik dacht als ik daar dan ben moet ik wel biefstuk nemen. Hij was ook niet goed gebakken, te ver doorgegaard.
Vanavond maakt man roti, ik zit op m'n werkkamer en moet heel hard werken maar dat ben ik even aan het ontwijken 😊
afrodite05
31-05-2026 om 13:37
Welkom thuis, Anijs! Rustig aan inderdaad.
Oudste had o.a. een speeltentje met tunnel erbij gekregen, daarin lagen al zijn andere cadeautjes "verstopt". Dus telkens in en uit: "Nog een cadeau!" Het stoepkrijt is meteen gebruikt om de stoep onder te kladderen. Prima, er komen toch geen kijkers meer
Dus leef je lekker uit en die vette handjes op de ramen maken me ook even niets meer uit.
Dewi-Sri2
31-05-2026 om 17:30
Gefeliciteerd, Afro! Wat een opluchting!
Fijn datje weer thuis bent, Anijs, maar neem alsjeblieft de tijd om weer op krachten te komen. Dat was mijn valkuil destijds: ha, ik ben weer thuis en nu ga ik... Nog geen maand later zaten we in de auto op huizenjacht in Frankrijk. Geen goed plan.
Haas, wij zitten vlak bij de Dordogne, maar die is huge. Mocht je het er voor over hebben om 3 à 4 uur (enkele reis) te rijden voor een lunch, dan stuur ik je met liefde een pb.
vanvond een salade voor echtgenoot en voor mij een artisjok, want daar gruwelt hij van. Wordt vast lekker
.
MijnNaamIsHaas73
31-05-2026 om 20:19
Dewi-Sri2 schreef op 31-05-2026 om 17:30:
Haas, wij zitten vlak bij de Dordogne, maar die is huge. Mocht je het er voor over hebben om 3 à 4 uur (enkele reis) te rijden voor een lunch, dan stuur ik je met liefde een pb.
Zoals jij die plek omschreef zou ik het bijna overwegen haha, maar dat is toch een beetje te ver 😀
Ted68
01-06-2026 om 08:49
Ik maak vanavond fajitas gevuld met kipfilet , pintobonen, ui, paprika, mais, en kikkererwten. Overbakken met cremefraiche en cheddar.
Teigera
01-06-2026 om 09:31
Indiase curry wordt het vanavond: met (restje) bloemkool, kikkererwten, rode paprika, vega kipstuckjes en naan erbij.
Dolfje
01-06-2026 om 15:44
Wij hebben nog een kom soep van gisteren en we eten runderchipolata met een salade.
ToetieToover
01-06-2026 om 19:54
Niet te geloven dat de berg eten gisteren helemaal schoon op ging! Ik vind eigenlijk dat er eten moet overblijven want je weet nooit wie er dan beleefd zegt dat het echt genoeg was of dat die nog een rondje naar de drivethrough gaat maken.
Vandaag had ik geen zin in koken en daarom trok ik bonensoep uit de vriezer. Maar ja, even later kregen we alweer trek en heb ik manlief op expeditie supermarkt gestuurd. Die kookte vervolgens aardappelpuree met uitgebakken spekreepjes. Dus. Heb ik nu alweer trek. 
Dewi-Sri2
01-06-2026 om 21:06
Te simpel. Verse aspergesoep van gisteren en een pasta'tje. Shame on you, Dewi. Even geen fut (en eetlust) voor meer.