Eten
Ted68
22-05-2026 om 07:05
Tussen de middag eet ik met mijn clienten Fish and Chips….
Vanavond eten we een entrecote met kruidenboter, en Witte asperges.
MijnNaamIsHaas73
22-05-2026 om 07:05
Wij aten gisteren nasi met een gebakken ei erbij. De "prut" kwam uitde vriezer dus lekker makkelijk. Vanavond kookt man, zal wel iets uit de airfryer worden
ToetieToover
22-05-2026 om 07:24
Manlief heeft gisteravond aangekondigd dat er hoognodig worstjes boven een vuurtje moeten. Wij zijn allebei vrij en gaan ons met het oerwoud in de voor- en achtertuin bezighouden. Lunch verzorg ik, zal een snelle soep worden want ik vermoed dat ik weinig zin heb om te pauzeren. In de zon in de tuin spelen 
afrodite05
22-05-2026 om 08:15
Fijn Moos, dat er getekend is! Hier hebben mensen tot dinsdagmiddag de kans om te bieden, spannend! Maar voorlopig even uitrusten, fysiek in elk geval. Even niet meer sjouwen met meubels, pfff... overal spierpijn!
Vanavond doen we dus lekker simpel: frietjes uit de airfryer, daarbij shoarma met courgette.
Teigera
22-05-2026 om 13:45
Fijn Moosey! Moet je er snel uit of heb je nog even?
Ik heb vanavond afgesproken met oud-collega's. Ik eet wel een broodje in de trein, want wel drinken en niet eten, daar ben ik te oud voor hoor. Lief en de frutjes eten chili sin carne.
Dolfje
22-05-2026 om 13:46
Ik heb net voor vanavond deze kipsalade gemaakt
https://smaakmenutie.nl/kipsalade-pulled-chicken/?utm_campaign=GRO&utm_medium=IG_comment&utm_source=GRO&fbclid=PAVERFWAR9FTBleHRuA2FlbQIxMABzcnRjBmFwcF9pZA8xMjQwMjQ1NzQyODc0MTQAAafcoGvsq9AWhuxCoFb0l-Vl7XlMnSiPEMMhZhTi7nsSr9H0TXkyiLenuGZUnA_aem_ILQWzPV9VubQEAzfmkg7IQ
Dat eten we met ijsbergsla in een wrap.
ToetieToover
23-05-2026 om 07:52
Barbecue vanavond
ik heb er zin in. Gisterenavond was het ook al zo heerlijk buiten en nou ja, mijn hartsvriendin bleef slapen en die wordt zometeen wakker gaan we yogalesje doen, wordt mijn hart blij van. En we koken; Spiesjes, worstjes (Manlief), aardappelsalade, koolsalade en een watermeloen-feta salade.
Dolfje
23-05-2026 om 09:11
Ik ga aardappelsalade maken, heb net al eieren gekookt. Dadelijk even boodschappen halen want geen aardappels in huis
Stokbrood en wat andere dingetjes erbij en klaar.
Moosey
23-05-2026 om 09:35
Ha, wat klinkt iedereen energiek ineens, wat de zon dan al niet doet 
Teig, we hebben nog even, 1 oktober overdracht. En ik hyper even mee want gister kwamen er twee huizen online waar we echt héél enthousiast over zijn. Bij eentje hebben we al een afspraak en voor de andere moeten we dinsdag nog even bellen. Maar vooral die ene zien we extreem zitten, grappig genoeg een totaal ander huis dan waar we normaal voor vallen. Nog een hele week wachten tot we m kunnen bekijken
Gister had ik een rest rijst, groenten en tofu mee om op werk te eten, alvorens aan te sluiten bij een heerlijke sup-tocht door een mooi natuurgebied. Was zalig.
Vandaag eet ik met de band voor de repetitie, ik denk dat ik Indiaas ga bestellen.
Ted68
23-05-2026 om 10:11
Heerlijk huizen kijken….Moos! Wij doen mee….Ons huis gaat in de verkloppt, want is veel hoger geschat , dan gedacht….Maar eerst gaan we met een paar verschillende Architekten in gesprek… Want we willen bouwen… ons Projekt gaan langer duren….
We eten tussen de middag de asperges en entrecote van gisteren, en vanavond maak ik een gegrilde Paprika salade met ansjovis en kappertjes. Daarbij een stukje lamsgigot ….
Gisteravond kwamen onze buurtjes langs, met pizza, en hebben we tot 2 uur in de tuin gekletst. Onze huis egel kwam ook nog voorbij….Heerlijk begin van de zomer
Moosey
23-05-2026 om 11:29
Spannend Ted! Wij zijn een tijd verslingerd geweest aan Grand Designs, een BBC-serie die mensen volgt die een bijzonder huis (en/of op een bijzondere plek) laten bouwen. Heerlijk om mee te kijken, wel altijd best heel stressvol voor de bouwers, maar dat zal ook wel deels opgeklopt worden anders is het geen leuke televisie. Lijkt me wel een prachtig avontuur, een plek zoeken, bedenken hoe het huis moet worden..
Ted68
23-05-2026 om 12:23
Dat programma keek ik ook heel graag……Weet je: het Word ons laatste huis: kinders gaan er langzaam uit, en ik wil straks geen 4 verdiepingen meer en 8 kamers….Ons huis is heel fijn voor een gezin… maar om straks met mijn man verstoppertje te spelen is niet zo nodig….
We hebben verschillende Varianten aan Bungalows bekeken. En zoeken nu Land.En Dan duurt het nog wel een paar jaar tot alles staat: we hebben de tijd, en de huizenmarkt zit ook mee…..
Dewi-Sri2
23-05-2026 om 16:22
Jongens, wat spannend, al die huizen! Grand Designs vond ik ook erg leuk.Heel veel succes allemaal.
Anijs, hoe is het met jou? Gaat het al beter?
We hebben vanmiddag uitgebreid geluncht met naaste familie die bij ons logeert, en vanavond wordt er voor mij gekookt. We hebben op de markt eindelijk fatsoenlijke asperges kunnen vinden, dus dat worden klassieke: ham, eitje, krieltjes, botersaus. Lekker! Daar laat ik mijn drinkvoeding voor staan!
afrodite05
23-05-2026 om 16:46
Tof, Ted! Ik kan me voorstellen dat verstoppertje spelen ook een keer klaar is
Wij kregen gistermiddag de eerste bieding binnen. Heel tevreden al met dit bedrag en de voorwaarden, dus als er alleen nog lagere biedingen of soortgelijke maar met lastigere voorwaarden komen, hebben we in elk geval deze waar we heel blij mee zijn. Maarja, het duurt nog even voor de deadline verstrijkt, dus wie weet wat er nog binnen komt.
Wij hadden gisteravond ineens een zieke peuter. Dat werd vandaag dus een uitdaging, want we hadden vanochtend een afspraak voor een tuinontwerp. Gelukkig deed paracetamol wonderen, maar nu stort hij weer in. Arm poppetje.
Straks eten we gehaktballetjes in tomatensaus en erbij een rucolastamppotje. Misschien is het er niet helemaal het weer voor, maar ach, binnen is het heel aangenaam.
MijnNaamIsHaas73
23-05-2026 om 18:12
ah wat sneu, beterschap voor de peuter Afro
En wat leuk al die huizen plannen! Fijn dat het goed gaat met de verkoop allemaal
Gisteren aten wij hamburgers met friet uit de airfryer.
Vanavond koude pastasalade met komkommer, tomaat, paprika, spekjes, gerookte kip, mozzarella en pijnboompitten. Met pesto dressing. Jongste heeft het meeste snijwerk gedaa dus dat was fijn.