Eten
Bellebelle
12-05-2026 om 14:22
Wij aten gisteren zoete aardappelen uit de oven, een recept van Picnic (https://picnic.app/nl/recepten/6579d7a2b9fbfd41e18f87c7/zoete-aardappelschotel-met-mexicaanse-salsa), een favoriet hier. Vanavond Griekse salade, met feta, aardappel en wat brood erbij. Eén van de kinderen doet examen, het valt gelukkig reuze mee met de stress, maar ik vind het een bijzondere periode. Dus vooral veel gerechten waar ik haar een plezier mee doe natuurlijk. Het laatste wat je wil is examens èn eten dat niet lekker is.
Dewi-Sri2
12-05-2026 om 17:38
Vanavond stamppot rauwe witlof en rookworst, of een traybake met knolselderij, aardappel, courgette en merguez, opgeleukt met salie en rozemarijn, of de stamppot alleen voor echtgenoot en voor mij alleen een flesje bijvoeding. Kijken wat mijn maag straks roept. Die is de hele dag al in de contramine en roept bij alles wat naar eten neigt keihard 'nee'!!! Behalve bij een paar afleveringen van de Great British Menu die ik zit te kijken, maf hè?
Dolfje
12-05-2026 om 19:54
De ballen smaakten goed( maar zout!) maar eerlijk na deze lange werkdag was zowat alles goed geweest.
Net vast ff rijst gekookt voor nasi goreng morgen. Dat wordt het morgen dus met een gebakken ei en augurk erbij.
afrodite05
13-05-2026 om 10:51
Fijn dat de ballen goed smaakten, Dolfje
Wij eten vanavond aardappelbolletjes uit de airfryer, met broccoli en een hamburger.
Teigera
13-05-2026 om 15:02
Frut I kookt vanavond, ze maakt reibekuchen, spinaziekaasrondo en broccoli.
Morgen vertrekken we voor een paar dagen naar onze zuiderburen. Voor de eerste avond neem ik wortelwraps mee, ik bak kip en rode paprika die we met fajitakruiden op smaak brengen, erbij avocado, sla, tomaat en komkommer. Zes verschillende groenten, hoppa. En het is allemaal nog snel klaar ook. Daarna zien we wel, ze hebben daar ook supermarkten.
afrodite05
14-05-2026 om 07:40
Ik ga een simpele pasta maken met een saus van gehakt, wokgroente uit de diepvries (eens kijken of dat net zo prima is als ik hoop) en verse tomaten. Oh en kaaaaaaasssss
Ted68
14-05-2026 om 08:50
Krijg bezoek uit NL; jammer dat het zo koud en regenachtig is….
Maak Polenta, coq au vin, en rucola salade Met Paprika en burrata.
Bellebelle
14-05-2026 om 10:24
Ted68 schreef op 14-05-2026 om 08:50:
Krijg bezoek uit NL; jammer dat het zo koud en regenachtig is….
Maak Polenta, coq au vin, en rucola salade Met Paprika en burrata.
Dat is dan in ieder geval geen grote aanpassing; hier in NL is het koud en regenachtig, of in ieder geval waar ik woon. Wij aten gisteren deze bastilla (https://uitpaulineskeuken.nl/recept/bastilla). Het was de eerste keer, maar ik vond het lang duren en ik zou er de volgende keer iets meer vulling indoen. Voor vier mensen, waaronder twee pubers, was het toch wat weinig. Toen ik ging koken, zag ik dat ik wat weinig ui had, dus nog even snel naar de supermarkt en nog een blikje met gevulde wijnbladeren erbij gekocht.
Vandaag heel simpel, frietjes en vega burgers.
anijsblokje
14-05-2026 om 16:22
Nog een weekje het weer uitzingen begreep ik, Ted...
@Dewi:
voor de maag...ik hoop dat het een beetje gaat. En dat je binnenkort weer wat meer op je lijf kunt vertrouwen...
@Teigera: Is reibekuchen hetzelfde als rösti?
En @de ballen van Dries:
en dan blijkbaar ook nog de te zoute ballen van Dries, Dolfje! Ik heb al in geen eeuwen gehaktbal gegeten, bedenk ik nu.
@Bellebelle: Zelfs ik vind de examentijd altijd nog een bijzondere periode dus ik snap dat gevoel zeker als je een kandidaat in huis hebt.
Hier at ik gisteren mijn befaamde ovenschotel met zuurkool, paprika, boekweit, komijn en komijnekaas. Vanavond wordt het aardappelsalade met erwtjes, manchego, chorizo en tomaat of volkoren fussili met courgette, tomaat en parmezaanse kaas.
Dolfje
14-05-2026 om 16:51
Ja ze waren vrij zout. Maar ik gebruik zelf eigenlijk niet zoveel extrazout in het eten. Wel op ei en friet maar verder eigenlijk weinig.
Ik heb een pan soep gemaakt met gehakt en veel soepgroenten en taugé en heb stokbroodje met brie en hot honey voor erbij.
Genoeg soep voor morgen ook dus dat is lekker makkelijk
Zaterdag krijgen we logees en de bedoeling was op het terras in de buurt borrelen en eten maar dat wordt hem denk ik niet qua weer dus we gaan nu waarschijnlijk voor de hamburgers bij de snackbar.
Koreveen
14-05-2026 om 17:02
De ballen van Dries, die krijg ik niet meer van mijn netvlies. Bedankt dames
Gisteren aten we boekweit noedels met edamame boontjes, shiitake, taugé en een in elkaar geknutselde saus van crispy chili oil, sriracha mayo, soyasaus en sesamolie. Was lekker
Zometeen maak ik linguine met pancettareepjes, passata en champignons
Moosey
14-05-2026 om 22:25
hahahaha ik had echt al héél lang niet meer aan Southpark gedacht 😁 Was er echt verslingerd aan ooit.
Maandag aten we bij bejaarde vriendin, ik maakte een noodlesalade met paprika en spinazie met tonijn tataki erbij. Heel lekker. Dinsdag hoogde lief een rest rijst op met linzen en nog eea, was erg lekker. Rijst en peulvruchten zijn toch echt een goeie combi.
Gisteren gingen we uit eten en aten we voorgerechten: lamsbouillon met lamsgehaktballetjes, millefeuille met ricotta en nog iets (wat te vet was), bao bun met oesterzwammen, tostada’s met makreel, ingelegde ui en avocado. Vooral de lamsboullion was erg goed, op de rest had ik wel wat aan te merken maar was in elk geval leuk eten, en we hadden het erg gezellig.
Vandaag ging ik met GB naar een concert en gingen we vooraf dimsummen, was érg lekker en heel gezellig en het concert erg leuk.
Morgen werken, ik geloof dat ik ga barbecueën. Leuk, dat heb ik al een tijdje niet meer gegeten