Eten
Dolfje
04-05-2026 om 16:42
Wij eten de rest van de noedelsoep met een extra gekookt eitje erin. En verder maak ik een hartige “grieksachtige” yoghurtbowl, dus met komkommer, rode ui en tomaat en feta en wat olijven.
Teigera
04-05-2026 om 17:09
Haha heb ik je geinfluenced Toetie? Voor ons is Duitsland echt een end rijden. Dus leuk om daar naar de supermarkt te gaan voor een keer (en de DM, en tanken natuurlijk). Verder vooral genoten van de groene heuvelachtige omgeving, was fijn er even uit te zijn met z'n vieren. De kinderen reizen gelukkig gezellig mee, mopperen niet snel (al vinden ze zo'n wandeling standaard te lang). Ze zijn meestal benieuwd naar nieuwe dingen om te eten, heel leuk vind ik dat. Snoepjes en koekjes natuurlijk, maar ook andere dingen: Reibekuchen vonden ze zo lekker dat we vandaag nieuwe hebben gehaald voor thuis.
Moosey
04-05-2026 om 18:02
ToetieToover schreef op 04-05-2026 om 15:19:
[..]
Thanks Moos! Ik hoorde dat die beugelpotten kunnen ontploffen, dat vond ik geen goed plan. Ik ga eerst maar eens de YouTube bekijken van Weij, die had ik al gevonden.
Wij zijn vrij vandaag en morgen en dachten “even naar Duitsland voor de boodschappen” dat kwam door die reibekuchen hier natuurlijk
Ik heb weer een emmertje deeg, diverse bratwurst en kartoffelsalat en krullenspullen van de DM. Half Nederland ook, trouwens! Drukte zeg. Misschien waren er nog meer mensen vrij pffffff
.
Als het niet regent, eten we vanavond worstjes gegaard boven een houtskoolvuurtje.
Je moet wel ronde potten nemen en geen vierkante, maar volgens mij gaat er dan weinig mis hoor.
Hier in feeststemming, de laatste kijkers zijn vandaag geweest (met als klapstuk een uurtje open huis waarin volgens de schatting van de makelaar 65 man binnen zijn geweest 😱) en de eerste biedingen zijn al binnen. Waaronder al 1 waar we erg tevreden mee zouden kunnen zijn. Maar men heeft nog tot donderdag 12 u om te bieden, dus wie weet wat er nog gebeurt. Daarbij belde er vanochtend ook nog een makelaar uit onze beoogde woonplaats dat er een huis in ons favoriete buurtje in de verkoop gaat. Kans is wel groot dat dat net boven budget is, wegens hoekhuis en net wat meer grond dan de gemiddelde huizen in die buurt, maar wie weet. Met een beetje mazzel trekt het budget ook nog wat meer op de komende dagen 
Bij feeststemming hoort feesteten: asperges met gerookte zalm en sinaasappel-dillesaus.
MijnNaamIsHaas73
04-05-2026 om 22:54
Wat goed Moos!
Ik maakte een hele kip uit de oven er met geroosterde aardappelen en spinazie a la crème. Die spinazie padte er niet echt bij en de kip was wel lekker maar niet zo heel bijzonder (ik had er knoflook, citroen, tijm en groene olijven bij gedaan). Eigenlijk waren de aardappels nog het lekkerste
afrodite05
05-05-2026 om 07:14
Het plan voor vanavond is wraps gevuld met spitskool, gehakt, kerrie en smeerkaas (een poosje geleden een recept van gezien). Ik hoop dat het wat is.
Dolfje
05-05-2026 om 07:26
Er lag nog chili con carne en rijst in de diepvries dus dat eten we vandaag.
ToetieToover
05-05-2026 om 16:35
Goede berichten, Moosey!
Wij eten vandaag vis - op de huid gebakken, en wegens aangekondigde stroomuitval over een paar weken, erbij nog meer vriezervondsten: zeewier en Kimbap.
En verder bruine bonensoep uit de vriezer, met haverrijst aardpeer erdoor, dat vind ik altijd zo lekker smaken samen. Nieuwe zadencrackers gebakken en die erbij gegeten.
Teigera
05-05-2026 om 16:43
Er ligt as we speak een varkenshaasje sous vide te garen. Erbij serveer ik broccoli-aardappelpuree en gekookte wortelen.
Wauw Moosey, dat is wel héel goed!
afrodite05
05-05-2026 om 19:19
oh wauw, Moos, helemaal overheen gelezen! Maar dat klinkt heel goed!
Man is hier over de pis omdat er de laatste 2 weken geen soortgelijk huis op Funda stond in onze omgeving (dus hadden we een soort monopolie), maar sinds vandaag dus wel. Wij gaan eind deze week op Funda. Ik denk dat het niet veel kwaad kan, maar goed. We gaan het zien.
Moosey
05-05-2026 om 21:27
Ik denk dat het ook niet heel veel uit maakt Afro, interesse genoeg in huizen in het algemeen. Hier is er al bizar overboden, echt een bedrag wat ik van z’n leven niet gedacht had.. We hebben ons Funda zoekertje maar een beetje opgehoogd 
Omdat het dus alweer feest was wegens het hoge bod aten we springrolls.
afrodite05
06-05-2026 om 08:26
Ik maak een soort Mexicaanse wok, van paprika, maïs, tomaat, gehakt en daarbij gaan krieltjes uit de airfryer en stukjes avocado.
Teigera
06-05-2026 om 08:43
Frut I kookt vanavond, ze maakt tagliatelle met een sausje van pesto, room, gerookte zalm, zongedroogde tomaten, cherrytomaatjes en broccoli. "Pasta zalmprutje" geheten hier in huis, een echte retourvoertopper 
MijnNaamIsHaas73
06-05-2026 om 12:58
Gisteravond aten wij "hapjesavond " om toch iets feestelijks met bevrijdingsdag te doen (en op verzoek van de kinderen uiteraard).
We hadden salade caprese, rauwkost, brood met dips, vleeswaren, gefrituurde (air) chili cheese hapjes, nacho's met guacamole en dan vergeet ik vast nog wat.
Zometeen nog wat restjes wegwerken bij de lunch.
Vanavond eten we aardappel uit de oven met sperziebonen en een Duitse braadworst.
Ik merk dat we de laatste tijd weer te vaak/veel vlees eten. Ik ben in huis de enige voorstander van het minderen van vleesconsumptie en zelf geen liefhebber van vleesvervangers. Ik zie wel veel vegetarische gerechten die mij aanspreken, maar dat gaat er dan bij de kinderen weer niet in
Dolfje
07-05-2026 om 07:56
ik eet op het werk iets en dan door naar een receptie waar vast wat hapjes zijn.
Man gaat curry met noedels maken.
Ik heb weer een emmertje deeg, diverse bratwurst en kartoffelsalat en krullenspullen van de DM. Half Nederland ook, trouwens! Drukte zeg. Misschien waren er nog meer mensen vrij pffffff