Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Klinkt goed, Haas!

Wij eten vanavond rijst met een wok van kipgehakt, Japanse wokgroente, wat extra sojabonen en daar gaat in elk geval sojasaus door, mogelijk ook sesamzaadjes. Andere kruiden bedenk ik tijdens het koken wel.

Hopelijk was het etentje geslaagd, Haas. Het klinkt in ieder geval zeker lekker. 

Hier wordt vanavond misschien de avond van dit recept: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1202170/witte-asperges-met-fusili-en-gepofte-rode-paprikasaus-van-geneal-harreman Ik was dat al een keer eerder van plan, maar toen is het er niet van gekomen.

Hier een katertje. Hadden een feestje bij vrienden.
Maak vanmiddag noedelsoep /wonton soep met taugé en paksoi en we hebben nog pasteitjes in de diepvries van de toko. 

Lief had gisteren de BBQ opgestookt en procureur 6 uur laten garen. Was net op tijd klaar voor de buien losbarstten. We hebben er pulled pork van gemaakt met bruine bollen. En ik heb er nog lekker coleslaw bij gemaakt. Vanavond deel 2

Leuk menu Haas, die glaasjes zijn hier altijd een succes. Ik heb ook hartvormige porseleinen bakjes (van Dille Kamille) en het maakt niet zoveel uit wat erin zit; die zijn schattig van zichzelf  en nou ja, toetjes: altijd goed.
Voorlopig ben ik even klaar met koken voor hele groepen. Ik mikte wat restjes in een mooie ovenschaal en bakte daarmee (+eieren) een ovenomelet. De koelkast bevat nóg meer restjes die we vandaag gaan opeten. Groenten in zuur, gekookte aardappels, pompoensoep (ik weet niet hoe oud die al is) verdwenen allemaal niet in de omelet dus daar moeten we vanavond maar op overleven. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.