Eten
anijsblokje
15-04-2026 om 17:05
Jee wat een dag Afro. Hopelijk is het toch wel gelukt ondanks de obstakels. En Moos ook flink bezig geweest. Ook een gek gevoel dat er dan foto's worden gemaakt enzo, lijkt me.
Hier staat er vanavond voor de laatste keer gevulde courgette op het menu. Ik eet er volkoren fussili bij, maar er is ook nog een restje gerookte zalm dat op moet. Misschien dat even als aperitief...het combineren daar zie ik geen match in.
Moosey
15-04-2026 om 23:48
Dat huis is m niet geworden Haas, werd meer dan 20% overboden… We moeten denkelijk op iets minder affe huizen gaan varen, vandaag hadden we een beetje het andere uiterste: huisje waar wel meteen een dikke verbouwing tegenaan zou moeten. Zouden we eigenlijk niet meer aan beginnen maar het is wel echt heel lief en op een fantastisch plekje… Morgen maar ns even verder over denken.
Huisje in kwestie staat redelijk in de buurt van zuslief, dus daar gingen we eten vanavond. Zalm, snijbonen en krieltjes. Was lekker.
afrodite05
16-04-2026 om 07:01
Moos, gaan jullie vandaag op de foto? Wij zijn maandag aan de beurt, dus nog druk met de schoonmaak bezig, pfff. Maar het heen en weer rijden naar de opslag is gelukt, alles staat erin en baby werd pas wakker toen we net klaar waren. Dus gauw naar huis voor een fles. Hij ook weer blij.
Vandaag staat een Chinese wokmix op het menu (mezelf kennende zal ik er nog wel wat groente aan toevoegen) met rijst, gehakt en chilisaus.
Teigera
16-04-2026 om 08:46
Zeker spannende tijden voor Moos en Afro. Hopelijk met straks goede uitkomst!
Wij eten vanavond een Indiase curry, met bloemkool, kikkererwten, spinazie, tomaten en "vegetarische kipstuckjes". Erbij naan.
ToetieToover
16-04-2026 om 09:00
Spannend zo’n huizenjacht. Is je huis wel lekker schoon en opgeruimd . Straks wil je nog blijven en word je minimalist. 
Mogen jullie de keuken alweer vies maken vandaag? Manlief mopperde dat ik een moord had gepleegd in de keuken omdat ik tomatensoep kookte en die was een beetje ontploft, niks rustig bubbelende lava, het werd een uitbarsting.
Vandaag een salade, mijn geliefde linzen-tomaten-blauwe bessen mix met vinaigrette, tijm en pistachenootjes.
Vanavond gele splitlinzenstoof met aardappels, wilde spinazie-zevenblad-brandnetel en gebakken paneer. Plus gekookte eitjes.
anijsblokje
16-04-2026 om 09:16
Ik krijg vanavond "moderne Arabische hapjes", aldus de aanprijzing. Ik heb er nu al zin in.
Groot constrast met de stroopwafel met kaas die nu in de aanbieding is bij AH, zag ik. Daar werd ik een beetje misselijk van, hoewel ik ook weet dat mensen brood of pannenkoek met kaas en stroop eten...wat vinden jullie?
irmaladouce
16-04-2026 om 09:17
Ik zwier even snel voorbij...
Succes met de verhuisperikelen, Moosey en Afro... exciting !
Wij eten vanavond een Taco Salad. Met sla, tomaatjes, paprika, rode ui, mais, avocado, zwarte boontjes, kipgehakt, cheddar, (verkruimelde) nacho's. En een chipotle-ranch-dressing.
Die linzensalade moet ik ook gauw weer ns maken, Toetie !
Ik ben erg benieuwd naar die moderne Arabische hapjes, anijsblokje. Ze klinken alvast goed !
Dolfje
16-04-2026 om 09:32
Pannenkoeken met kaas en stroop en liefst nog uitgebakken spek lust ik wel graag maar de stroopwafel klinkt dan weer niet lekker.
Man heeft een bakje bami /curry oid uit de diepvries gehaald en ik eet op het werk tussendoor een broodje want dan kan ik in mijn pauze even naar buiten wandelen.
ToetieToover
16-04-2026 om 09:52
Hartige stroopwafel! Oh dat is een leuke om te vertellen aan manlief. Nederlandse eetgewoonten! Hij was nog vrij nieuw in Nederland en kocht een saucijzenbroodje. Whahahaha zijn gezicht toen die een hap nam ontdekte dat het niet zoet was, maar hartig. 
Moosey
16-04-2026 om 18:58
Dolfje schreef op 16-04-2026 om 09:32:
Pannenkoeken met kaas en stroop en liefst nog uitgebakken spek lust ik wel graag maar de stroopwafel klinkt dan weer niet lekker.
Dit.
Nou, ons huis staat op de foto! En zowel de fotograaf als het meisje wat kwam inmeten vonden het een héél leuk huis (de inmeter ging het zelfs aan haar vriend voorleggen vanavond, want die was zelf op zoek
) dus dat geeft de burger wel moed.
Lief en ik zijn er wel moe van, toch hard naartoe gewerkt. En nu nog de uitdaging om het net zo leeg en netjes en schoon te houden voor de bezichtigingen straks..
Eerst maar eens eten! Wij hebben een voorgerecht van bier en chips op en gaan zo aan de pasta a la Norma. Zonder basilicum helaas.
MijnNaamIsHaas73
16-04-2026 om 20:15
Vanavond weer een makkelijke naaltijd de inspiratie is ver te zoeken hier. Tomatengroentensoep met worstenbroodjes
Teigera
16-04-2026 om 20:54
De hartige stroopwafel heb ik online voorbij zien komen ja, maar ik sla toch vrij gemakkelijk over 
Vandaag tussen de bedrijven door ook een havermout-koek gebakken, met citroen en rozijnen: vinden we hier thuis heel lekker als ontbijt. Zit oa banaan en ei en kokosolie in, genoeg energie om de ochtend op door te komen. Net m'n instapot schoongemaakt, heb twee maaltjes zoervleisj staan voorbereiden zojuist. Morgenochtend verdeel ik het over twee diepvrieszakken, even vacumeren en dan invriezen. Lekker! Morgen ook een paar uurtjes met lief naar de sauna, terwijl de frutjes op school zitten. Verplicht ontspannen.
afrodite05
17-04-2026 om 07:54
Vanavond iets soortgelijks als gisteren, maar dan op z'n Thais: Thaise wokgroente met rijst en kip. Ik doe er wat kokosmelk doorheen.