Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Teig kan je het recept van die havermoutkoek eens posten? Lijkt me wel wat.

Wij eten vanavond broodje hotdog met coleslaw.

Dolfje schreef op 17-04-2026 om 09:10:

Teig kan je het recept van die havermoutkoek eens posten? Lijkt me wel wat.

https://www.bbc.co.uk/food/recipes/lemonsultanacake_77310 dit is hem. Maar er zijn veel varianten. Vorige week maakte ik een "carrot cake baked oats"- gebeuren, met dus geraspte wortel erdoor. Werd ook gewaardeerd.

Vanavond eten we visje uit de oven, gebakken aardappelen en bloemkool.

De hapjes waren prima, vegetarisch, dus bekende dingen zoals falafel, soort-van-ita's met allerlei dips, tabouleh, bietensalade, linzenstoof, boontjes, zoete aardappel...maar waar ik echt heel veel meer van op had gekund was de okra in tomatensaus . Binnenkort maar eens speuren waar ik okra kan kopen en het dan zelf ook maken. 

Vanavond maak ik waarschijnlijk (volkoren, natuurlijk) pannenkoeken. Maar ik ben ook heel moe, dus misschien wordt het niet koken en dan eet ik brood met een salade. 

Gisteravond Tomaten saus met gehaktballetjes en Pasta. 
Vanavond Witte asperges met  Sauce Hollandaise ( Witte saus die naar Nederland vernoemd is…) met een biefstukje. Heb veel en lang gewerkt…..Morgen alleen nog iets voor mijn werk doen… En dan Weekend!

Ik had teveel groenten besteld om ze op tijd allemaal op te eten. Ik heb daarom vanavond alvast een deel gekookt: sperziebonen en groene asperges. De bladgroenten heb ik gewassen en in theedoeken in de groentela gelegd. Ik wil een grotere groentelade! 
We aten soep: rest paprika en zoete aardappel (van de bakplaat) in de bouillon gemikt met rode linzen en samen gekookt en gepureerd. Gegeten met hartige yoghurt en zadencrackers. 
En witte asperges met gerookte zalm en gekookte eitjes. In schil gekookte aardappelen met zout en roomboter. 
Toetje aardbeien met balsamico. 

Vanavond staat een Grieksige traybake op het menu: kip, courgette, paprika, tomaat en ui met rijst ernaast en op het bord feta er overheen.

Ik ga ook alvast voor morgen koken, dan maak ik morgen de keuken niet meer vies: een ovenschotel met gehakt, prei, rozijntjes en aardappelschijfjes en kaas er overheen. 

Ik moet werken dus man moet voor het eten zorgen. Denk dat het taco's wordt met gehakt.

Man maakt vanmiddag Mante. We eten er courgette uit de airfryer bij.

De Haverkoek voor vanavond bij mijn WIDM kijk/eetbijdrage komt net uit de oven en ik heb er een ovenomelet (bodemloze quiche) voor in de plaats gezet.

Eieren met linzenmeel en specerijen. Uiringen en gehalveerde kerstomaatjes bovenop. Eten we als brunch met erbij een salade van gewokte raapstelen. Ik heb nog komkommer in honing-mosterdvinaigrette en ik rooster wat pijnboompitten om dat op te leuken.

Vanavond wilde spinazie met gebakken paneer en (glutenvrije) erwtencouscous. Ik gebruik wat van de ingelegde komkommer en verse munt plus olijfolie om de couscous te verfrissen. En wat knoflook anders word ik té fris 

Gisteren was het inderdaad taco's met chili con carne, sla, zure room, geraspte kaas en guacamole. Hebben een flinke bak chili in de diepvries gedaan.

Vandaag ga ik een focaccia bakken en dat eten we met kip ragout ( uit de koeling van de Ah).

Lief slingerde gisteren de kamado aan voor slow cooked varkenswangen. Die gingen in een stoofpot met wortel, knolselderij, knoflook, ui en veul kruiden. Rook heerlijk. Erbij zelfgemaakte aardappelpuree. Heerlijk bordje comfort food.
En genoeg over dus vanavond nog een keer

Vrijdag kwamen er vrienden borrelen en hadden we borrelhapjes en nog wat friet en een snack uit de airfryer. 
Gisteren ging ik met man uit eten, voor de kinderen pizza besteld.
Vanmiddag gaan we naar een verjaardag en daar krijgen we eten (ik denk hamburgers van de bbq).
Een heel vol en gezellig weekend,  maar qua gezonde voeding niet zo best. Ik ga zo maar een smoothie maken, hebben we iig wat fruit binnen. En straks bij de lunch wat tomaat en komkommer.

Oh en mijn eten van gisteravond was wel het vermelden waard. Vier gangen met wijnarrangement. Vooraf tonijn tartaar (best grote blokjes) met panna cotta van mierikswortel en ingelegde komkommer en knolselderij(?). Daarna gebakken leng (soort kabeljauw) met venkelpuree, verveineolie en nog wat elementen. Hoofdgerecht was lam met een heerlijke groene asperge, iets van aardappel, champignons en nog een pureetje. Nagerecht was echt heel bijzonder, meestal ben ik niet zo van de zoete desserts maar dit was heel mooi in balans en echt apart. Bloedsinaasappen gemarineerd in munt, met witte chocolade cheesecake, een soort pistache ijs, iets van een sponge cake, witte chocolade ganache en een kletskop (en dan vergeet ik misschien nog wat).

We maken vanvond een vuurtje: maak Tomaten Mozzarella salade, heb kippevleugels, braadworst, en volkoren stokbrood erbij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.