Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Hier kip met cpus cous salade: kikkererwten, rozijnen, paprika, rode ui, en amandel nootjes.

Geen lof gegeten zaterdag. Ik was aan het werk en ik kon mezelf niet motiveren om te koken. En eigenlijk ook niet zo erg om te eten. Pasta gekookt, omgeschud met wat boter en parmezaanse kaas. Moet kunnen voor een keer. 
Gisteren had ik andijvie salade met gestoomde aardappel en boontjes, met feta en kappertjes.
Net was ik laat thuis en ik overweeg bestellen. Maar het lukt me tegenwoordig beter mezelf te helpen herinneren dat dat altijd tegenvalt. Dus het werd kerrie-groentesoep met rijst en een eitje. Was erg lekker en ik was blij dat ik toch had gekookt. 

GeorgieBrown schreef op 16-03-2026 om 21:03:

Geen lof gegeten zaterdag. Ik was aan het werk en ik kon mezelf niet motiveren om te koken. En eigenlijk ook niet zo erg om te eten. Pasta gekookt, omgeschud met wat boter en parmezaanse kaas. Moet kunnen voor een keer.
Gisteren had ik andijvie salade met gestoomde aardappel en boontjes, met feta en kappertjes.
Net was ik laat thuis en ik overweeg bestellen. Maar het lukt me tegenwoordig beter mezelf te helpen herinneren dat dat altijd tegenvalt. Dus het werd kerrie-groentesoep met rijst en een eitje. Was erg lekker en ik was blij dat ik toch had gekookt.

Goed bezig GB.

Gisteren waren we uit eten bij een tapasrestaurant.

Vanavond spinazie stamppot met een worstje 

Aardappelpuree met of rode kool of spinazie en een gehaktbal.

Maak vandaag Spätzle met wilde knoflook, een rundvlees slavink met portwijn saus, en heb daar een gemengde salade bij.

Dolfje schreef op 17-03-2026 om 07:23:

Aardappelpuree met of rode kool of spinazie en een gehaktbal.

Hier ook rode kool, alleen dan met een tartaar. 

yette

yette

17-03-2026 om 08:14 Topicstarter

Ik heb ze al een tijd geleden pannenkoeken belooft. Ga me er vandaag maar eens toe zetten 

Voor mezelf vond ik een schaaltje in de vriezer met oa witvis, grote garnalen, courgette, paprika en orzo al limone 

Wij gaan zelf pizza maken. Maar sukkel die ik ben, nu het eindelijk weer kan, kaas vergeten. Dus straks even mozzarella halen. Kan oudste op z'n fietsje mee en hij wil dat jongste ook meegaat, in de wandelwagen. Prima. 

We gaan ook een citroenkwarktaart maken.

Oeh dat zou voor mij nog moeilijk kiezen worden yette, klinkt beiden lekker! Ik heb ze toevallig gisteren beloofd dat ik dit weekend weer eens pannenkoeken bak
Maar vanavond niet, vandaag is gewoon een werkdag en dan heb ik daar geen tijd voor. Lief maakt saffraanrisotto met courgette, citroen en garnalen. 

yette

yette

17-03-2026 om 10:25 Topicstarter

afrodite05 schreef op 17-03-2026 om 08:38:

Wij gaan zelf pizza maken. Maar sukkel die ik ben, nu het eindelijk weer kan, kaas vergeten. Dus straks even mozzarella halen. Kan oudste op z'n fietsje mee en hij wil dat jongste ook meegaat, in de wandelwagen. Prima.

We gaan ook een citroenkwarktaart maken.

Oh jee ja, ik heb kinderen op allerlei manieren vervoerd. De Zoon had vóór zijn 4e verjaardag al twee zusjes ... zitje voorop, zitje achter, de maxi cosy in zo'n aanhangertje met een tentje. Kinderwagen met een rijdend sta-steuntje erachter (hoe heet dat?!), tweeling-wagens, draagzak, tig maten autostoeltjes ... ik heb zo'n beetje alle combinaties gehad 😅 

Toen ik jaren later ook nog ongepland zwanger bleek van 'Miniman' (zo noemde ik hem op Viva, hij zwom langs mijn spiraaltje), werd het nòg ingewikkelder. Een paar kinderen op hun fietsjes, een paar op de mijne. Ik kocht noodgedwongen een minivan en werd vervolgens lui. Heb mijn eigen fiets zelfs meegegeven toen er een ging studeren.

Inmiddels is 'Miniman' 20 en ben ik hier thuis de 'mini'. Hij vervoert zichzelf - fietst zojuist met zijn vriendin de tuin uit. Maar we hebben logistiek nog steeds af en toe een uitdaging ... wie kan, wanneer, welke auto gebruiken?! 

En ik maar denken dat een tweeling een logistieke uitdaging was 

Vandaag doen we makkelijk: glutenvrij brood met gepocheerd ei, avocado en rosbief. Ik eet weinig brood, maar manlief mist het erg. 

En verder: Kimbap rol (k&k) met een oosters sausje (sesamolie & sojasaus) en wilde spinazie. Die groente was ik, hak ik, en dompel ik in kokend water. Tadaa hebben we groenten. Ondertussen ligt er dan een zalmmoot in de pan. Manlief is opperhoofd Kimbap ontdooien ondertussen. 

Ik sluit me bij Yette aan: maar nu ik terug kijk vond ik dat ook echt een leuke tijd…..

Haha ik vond het best ok gaan. Oudste is goed op mij gefocust bij het oversteken en ook gewoon op de stoep blijft hij netjes dichtbij. Maar ik denk dat het hebben van 2 kinderen (van verschillende leeftijd) ook iets overzichtelijker is dan drie of meer. Een tweeling lijkt me ook ingewikkeld, dat ze allebei tegelijk ongeveer hetzelfde van je willen. Maar geen ervaring mee, misschien valt het reuze mee. Ik vind het in elk geval heel leuk om met onze twee jongens op stap te gaan. Voel me wel echt een moederkloek, haha!

ToetieToover schreef op 17-03-2026 om 11:18:

En ik maar denken dat een tweeling een logistieke uitdaging was

Vandaag doen we makkelijk: glutenvrij brood met gepocheerd ei, avocado en rosbief. Ik eet weinig brood, maar manlief mist het erg.

En verder: Kimbap rol (k&k) met een oosters sausje (sesamolie & sojasaus) en wilde spinazie. Die groente was ik, hak ik, en dompel ik in kokend water. Tadaa hebben we groenten. Ondertussen ligt er dan een zalmmoot in de pan. Manlief is opperhoofd Kimbap ontdooien ondertussen.

Zijn jullie stiekum getrouwd ondertussen Toetie, of is de overgang van vriendlief naar manlief meer een mentale aangelegenheid?

Ik zit even niet met mn hoofd bij eten, lief en ik hebben zojuist een huis op Funda gezien wat we echt heel graag zouden willen hebben. En we overwegen om onze heel voorzichtige strategie (eerst huidige huis verkopen, dan pas serieus op zoek) aan de wilgen te hangen want dit huis heeft echt alles. Maar we zullen wel niet de enigen zijn die dat vinden..

Maargoed, ik at wel, stamppotje winterpostelein met geroosterde groenten en een hamburger op werk. Enigszins gehaast voordat ik de deur uit galoppeerde om op tijd te zijn voor paardrijles

Wij eten een flatbread met sla tomaat komkommer en kip en cottage cheese.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.