Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ach Dolf 

Gisteren en vandaag traybake uit de Groene Bakplaat gegeten die een tijd op mijn favorieten lijst stond maar uit het oog was geraakt. Gelukkig kwam ik hem weer tegen: spruitjes (voor lief), 
 broccoli (voor mij), tuinerwten, halloumi, cashewnoten met veul kruiden en afgetopt met yoghurt met koriander en mango chutney

Ik heb couscous in een pannetje gezet met heet water. Maak er een soort Grieks -achtige salade van met komkommer en rode ui en feta. En tomaten die ik nog moet halen. En ik denk dat ik een grote pan soep ga maken wat ook meteen voor morgen is. Morgen hebben we het afscheid en gaan daarna lunchen en dan zal ik wel te moe zijn om echt te gaan koken. 

Zware, emotionele dagen voor jou Dolfje. Vandaag heb je hopelijk even wat tijd en energie om voor jezelf te zorgen. 

Gisteren werd het de Taco Salad. Met icebergsla, zwarte boontjes, rode puntpaprika, mais, rode ui, geraspte cheddar, gebroken nacho chips en een yorghurt-koriander-lime dressing waarin nog mexicaanserige kruiderij. Was lekker.

Voor vandaag improviseer ik ramen. Met udonnoedels, pak soy, spinazie, mais, kipgehakt, miso, en een gekookt eitje.

Dat klinkt lekker Koreveen!
Wij eten vanavond ook halloumi, met avocado, granenmix, komkommer, tomaten, sla. Met vijgendressing denk ik - lief zal wel iets lekkers ervan maken.

Gecondoleerd, Dolfje. Wees maar extra lief voor jezelf deze gekke dagen.

Hier is de "eetrijpe" avocado eindelijk daadwerkelijk eetrijp, dus wij eten vanavond chili con carne (uit de diepvries) in een wrap, met sla, tomaat, komkommer, kaas (!!) en dus die avocado. 

Ach Dolfje, wat een verdrietige tijd voor jullie. Veel sterkte en zorg goed voor jezelf. Neem ook je rust tussendoor. 

Afgelopen dagen zulke drukke en lange werkdagen in de keuken gehad dat ik dat ik 's avonds geen trek meer had dus alleen wat uit de vriezer gehaald voor man. Een sneetje brood was voor mij genoeg.

Vanavond nasi uit de vriezer en haal bij de chinees kipsate voor erbij.

Bedankt allemaal, ik lees lekkere dingen hier. Zal binnenkort ook weer eens halloumi op het het menu zetten , man vindt er niet veel aan maar ik vind het wel lekker en aangezien ik bijna altijd kook beslis ik

yette

yette

12-03-2026 om 13:27 Topicstarter

Jee Dolf, heel veel sterkte 

Voor vandaag heb ik twee bakjes uit de vriezer gehaald: een bakje kip met oa paprika en kerrie en een bakje boontjes waarvan ik hoop dat het sajoer boontjes zijn. Ik maak er witte rijst en plakkerige tempeh bij (sambal goreng tempeh kering). 

Dolfje, heel veel sterkte

Maandag was ik laat thuis en ik had geen zin om te koken. We zijn pizza gaan eten. 
Dinsdag maakte ik een Indiase groente curry en dahl. Basmatirijst erbij. Ik had nog genoeg over voor gisteren. 
Vandaag heb ik minestrone uit de vriezer gehaald.

Wij gaan vanmiddag lunchen met mijn familie na de afscheidsbijeenkomst. Restaurantje hier om de hoek wat wij goed kennen, weet nog niet wat ik pak.
Vanavond thuis soep met een tosti of zo.

Dolfje 

Wij eten vanavond pasta. De mannen met ragu uit de diepvries, voor mezelf wok ik garnalen en groene aspergetips. Gruwelijk duur want niet in het seizoen, maar hey, ik heb ook nog geen sushi gehad, dus ik moet dan mezelf maar verwennen. 

(Die sushi komt binnenkort wel.)

Vandaag is manlief de enige die vroeg weg moet om te sporten, ik trek dat gesport even niet wegens hooikoorts. Hij eet wel iets onderweg wist hij me te vertellen (ik gok op pizza) dus nu ben ik acuut inspiratieloos! Hij lust alles, dus daar hoef ik nooit rekening mee te houden. Iets voor mezelf koken, alleen voor mij? Dat is lang geleden!
Ik denk dat het bruine bonen gaat worden met uitgebakken spekjes, opgebakken aardappeltjes en kropsla met karnemelkdressing. 
Houd ik bruine bonen over, ga ik soep van koken. Met aardpeer enzo. Yep. Ik heb een plan. Fijn dat ik hier inspiratie opdeed over de bruine bonen en vervolgens met mezelf kan beslissen wat het wordt 

Ik  ben alleen het weekend. Ga vanavond een pan kippensoep maken....ook voor morgen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.