Eten
Ted68
03-03-2026 om 10:27
Maak vanavond een Krustenbraten, met broccoli en een gemengde salade. En Rösti.
ToetieToover
03-03-2026 om 12:40
Vandaag eten we een salade met veldsla, tonijn, wakame, aardappel, sperziebonen en parmezaanse kaassnippers. Ingelegd uitje erbij. Vinaigrette gieten en eten maar.
Vriendlief bakte pannukakku voor de brunch, zoetekauw als hij is. Ik at het met yoghurt en vers fruit. Hij had ook frambozen gekocht voor mij erbij en die waren toevallig heel smaakvol.
anijsblokje
03-03-2026 om 16:55
Ja, pissaladière zat ook laatst in mijn hoofd, maar ik had geen zin om heel veel uien schoon te maken. Wie weet dit weekend.
Vanavond hier snel en makkelijk: volkorenbrood met omelet met champignons en kaas.
Dewi-Sri2
03-03-2026 om 17:00
Hier wordt het vanavond sugar snaps mat aardappels en escalope de veau, en voor mij een bekertje met iets vla-achtigs, in de hoop dat het binnen blijft.
Gisteren had ik een cracker (zo'n dunne) met kaas, maar dat bleek een heel slecht plan te zijn. M'n lijf blijkt totaal van slag te zijn.
Morgen maar weer verder kijken.
Dolfje
03-03-2026 om 17:02
Leg de aardappelblokjes met de kip in een ovenschaal en erbij dus rucola, tomaat, komkommer.
yette
03-03-2026 om 19:02
Vrijdag knoflooktomaten met pasta en kaasplank.
Zaterdag een tapasmaal.
Zondag gaan lunchen met courgettesoep, gevulde kaas pakketjes en toast met zelfgemaakte kroket. 's Avonds sushi.
Gisteren twee ovengerechten van Ottolenghi: eentje met oa rijst en tomaatjes en een hele simpele met halloumi.
Vandaag besteld: döner met shashlik, patat en salade.
Smulkruimel
04-03-2026 om 07:20
Vanavond een hele kip met citroen, knoflook, tijm en rozemarijn uit de oven. De helft eten we op en de andere helft gaat in de vriezer. Erbij gebakken aardappeltjes en appel-peer moes uit de vriezer.
Een paar drukke werkweken voor de boeg dus ga vandaag alvast wat maaltijden voor de vriezer maken. Kip kebab met groenten en champignons, albondiga's, aardappelpuree en groentesoep.
Teigera
04-03-2026 om 08:37
Wij eten een agv-tje vanavond: gebakken aardappeltjes, kip cordon bleu, broccoli, sperziebonen.
irmaladouce
04-03-2026 om 08:52
Hier ook een zeer drukke maand maart voor de boeg. Ik zou eigenlijk je voorbeeld om maaltijden te preppen moeten volgen, Smulkruimel, maar ben daar niet zo goed in (en vind opgewarmd eten niet lekker). Maar pastasaus of curries is niet zo'n gek idee...
Vandaag wordt het een ovenschotel met zoete aardappel, tomaten, rundergehakt, feta. En sla. Voor man eventueel nog sperziebonen erbij.
Sterkte met eten/je eetlust, Dewi. Ik hoop dat het gauw beter gaat. Niet leuk, deze situatie...
ToetieToover
04-03-2026 om 08:57
Mijn ‘mealprep’ gaat meestal een halve week vooruit, dan hoef ik niks in te vriezen. En het gaat meestal om een onderdeel. Vooral groenten, want dat ben ik geneigd over te slaan bij weinig tijd. Zo staat er een bakje dressing/vinaigrette klaar met daarin uitjes, paprika, olijven en augurken. Daarbij voeg ik een blikje linzen, bakje blauwe bessen, handje gerookte amandelen en wat selderijblad omdat ik daarvan nu eenmaal veel heb op dit moment.