Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gefeliciteerd Afro, met je nieuwe offspring!

Wat akelig, Dewi, heel veel beterschap

Afgelopen dagen was ik voor werk op reis, naar Zwitserland en Italië. Ik was wel snipverkouden en daardoor iets minder bezig met het kiezen van een restaurants, ik proefde dingen niet zo heel goed. Dag 1 was de lunch in het oudste vegetarische restaurant van de wereld (zei men). Ik had vegan tartaar. Was wel lekker.  's Avonds wilden we naar een Zwitsers restaurant, maar dat was helaas vol. We belandden uiteindelijk bij een pizzatent. Pizza met ricotta en spinazie. Was goede houtoven pizza. Volgende dag overdag was een beetje hap snap, met broodjes bij de bakker. Eind van de middag gingen we met de trein naar Italie (mooie trein rit!) en daar aten we 's avonds. Ik had een pasta gerecht wat ik een keer gezien had in Stanley Tucci's Taste, Pizzocheri. Boekweitpasta met kool, aardappel en (Valtellina)kaas. Was heftig, maar heerlijk. Gisteren als lunch had ik spaghetti alla vongole. 
Vandaag wordt het in elk geval iets met veel groente, want daar ontbrak het toch een beetje aan. Ik heb nog bloemkool en bleekselderij. Dus daar iets mee. 

Klinkt goed GB, zo'n treinreis lijkt me ook een mooie ervaring!

Vanavond maakt man op mijn verzoek tomatenrisotto met chorizo.  Morgen vieren we hier thuis een verjaardag en maak ik linzensoep voor de gasten.
Maandag op gaan we op verzoek van de jarige bij een all you can eat restaurant eten 

Hier wordt het parelcouscous met verschillende groentes, middenoosterse kruiderij en harissa en gemarineerde lamshaasjes.

Was geen lange rit hoor, Haas, maar wel prachtig uitzicht. Fijne dag morgen met de verjaardag. 

Ik maak een frittata met bloemkool en courgette. 

Het is hier flink aanpoten met de kleine influencer die nog steeds ziek is en alleen maar papa wil. De baby doet het goed, maar man kan weinig met hem doen doordat oudste aan hem plakt. Overdag hebben we een paar uur hulp van de kraamzorg, maar het houdt dus wel in dat ik al meer moet doen dan eigenlijk de bedoeling was ivm herstel. De nachten zijn ook druk, want de baby moet verzorging hebben maar de influencer ook (bed verschonen na overgeven etc). Nouja, het is niet anders. 

Vanavond dus even makkelijk qua eten: restjes. Man eet nog wat pasta, ik lasagne. Morgen zien we wel verder. Ik denk dat ik dan ook weer naar beneden zal moeten, ook voor oudste om iets meer structuur te hebben. Dan kan ik ook vanaf de zijlijn man instrueren met koken. 

afrodite05 schreef op 28-02-2026 om 19:16:

Het is hier flink aanpoten met de kleine influencer die nog steeds ziek is en alleen maar papa wil. De baby doet het goed, maar man kan weinig met hem doen doordat oudste aan hem plakt. Overdag hebben we een paar uur hulp van de kraamzorg, maar het houdt dus wel in dat ik al meer moet doen dan eigenlijk de bedoeling was ivm herstel. De nachten zijn ook druk, want de baby moet verzorging hebben maar de influencer ook (bed verschonen na overgeven etc). Nouja, het is niet anders.

Vanavond dus even makkelijk qua eten: restjes. Man eet nog wat pasta, ik lasagne. Morgen zien we wel verder. Ik denk dat ik dan ook weer naar beneden zal moeten, ook voor oudste om iets meer structuur te hebben. Dan kan ik ook vanaf de zijlijn man instrueren met koken.

Het komt wel echt heel onhandig uit met die zieke influencer Afro, wat jammer! Maar zorg goed voor jezelf,  je hebt een flinke buikoperatie gehad (die ook nog niet helemaal ongecompliceerd verliep). Je kan ook soep uit blik/zak eten en een boterham met gebakken ei of een tosti, dat kan je man vast wel zelfstandig klaarmaken toch. Sterkte en hopelijk lukt het toch ook om te genieten van je verse baby!

Thnx GB

Een Griekse kippedij spies met tzaziki, pitabroodje, zoetzure salade, rijst, frietjes en gemengde salade. Een hele dame blanche kreeg ik niet meer op dus gedeeld met man.

@afrodite, doe idd rustig aan. De keizersnede is nog maar een paar dagen geleden. Maak het jezelf makkelijk hoor met eten. Iets eenvoudigs kan man ook wel klaarmaken toch?

En anders lekker iets afhalen/laten bezorgen nu het eten je weer smaakt!

Wij waren uit eten en hadden vooraf nacho's en ieder een smashburger met friet. De burger was ok, niet fantastisch. Het was vooral veel te duur. 

Vanavond eten we de rest van de "pho" van vrijdag.

Afro; zorg wel voor jezelf! Het is wel een buik operatie. Hoop dat oudste snel beter word.

Hier zijn er 4 naar Davos, Om te snowboarden. (Help weer was) En iedereen schuift aan. We eten dus kaasfondue. Lekker makkelijk!

Wij schuiven ook aan bij Ted (al zijn we niet gaan snowboarden in Davos)...

Oh gezellig Irma: ik schuif vast de tafel uit….

Ik heb net een bak Tajine uit de diepvries op m'n boezem gehad, hielp lekker tegen de stuwing...  Nu staat het netjes in een bak water verder te ontdooien. Vanavond komt er nog couscous bij en dan is dat ook maar weer klaar.

De influencer is nog steeds ziek en hangerig/zeurderig... Erg vermoeiend. Het enige wat hij eet, zijn croissantjes en schuddebuikjes. Pfff.

Oooooeeeeh, kaasfondue. Dat wilde ik eigenlijk doen in Zwitserland. Helaas was mijn collega niet zo enthousiast. Hij is niet dol op kaas...   

Wij eten vanavond lasagna met spinazie en gerookte zalm. Kruidenroomkaas-sausje erbij, eten de frutjes altijd goed van. 

Kaas, what’s not to love?!
Vandaag eten we Braziliaanse kaasbroodjes, Pāo de quejio, die zijn volgens het oorspronkelijke recept al glutenvrij. Scheelt mij weer nadenken over aanpassingen. Met hartige yoghurt (bladselderij, peper, zout, knoflook, chiazaad) en een restje stoofvlees.

Toetje cola-wiebelpudding met banaanmousse. Vriendlief bakte haverkoekjes, yummm ik wilde wat overhouden voor een toetje morgen maar helaas ging alles op, want Koekiemonster is zijn tweede naam. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.