Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

GeorgieBrown schreef op 03-02-2026 om 22:15:

Gefeliciteerd met manlief, Afro!

Rauwe andijvie gaat er hier door de stamppot. Grappig, Haas, dat jullie azijn door de boerenkool doen. Daar deed mijn moeder dan weer altijd een handje havermout doorheen. Geen idee waarom. Bij Brown thuis ging de azijn over de sperziebonen.
Grappig dat iedereen een hekel heeft aan gekookt andijvie. Ik denk niet dat ik het zelf ooit heb gemaakt, maar ik vind het best lekker.

We zouden mss ergens gaan eten, maar Brown was niet topfit. Dus ik heb met alle beetjes groente uit de groentela nasi goreng / fried rice gemaakt. Met een gebakken eitje. En kimchi erbij.

meelezer...

Mijn moeder deed er altijd een hand gort door. En ik nu ook. Volgens mijn moeder wordt het er smeuïger van. Ik denk eerlijk gezegd dat ik het niet zou missen als het er niet in zat, maar durf het niet te proberen. Want nu is mijn boerenkoolstamp net zo lekker als die van mijn moeder  
Gaat ook azijn door overigens.

Andijviestamppot wat mij betreft ook het liefst met rauwe andijvie. Man heeft het het liefst met gebakken andijvie. 
Gekookte andijvie is zo'n beetje het enige wat ik echt niet blief. Snot met draadjes... brrrr. 

Mijn moeder had een prachtig potje van aardewerk, met lepel en daarin zat azijn voor bij de boerenkool…
Hier kriegen gisteren 2 van de 3 hun cijfers; en gelukkig alle door naar het volgende Semester…

We eten vanavond penne met spinazie en zalm, citroen en room.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.