Eten
Duufje
04-02-2026 om 09:07
GeorgieBrown schreef op 03-02-2026 om 22:15:
Gefeliciteerd met manlief, Afro!
Rauwe andijvie gaat er hier door de stamppot. Grappig, Haas, dat jullie azijn door de boerenkool doen. Daar deed mijn moeder dan weer altijd een handje havermout doorheen. Geen idee waarom. Bij Brown thuis ging de azijn over de sperziebonen.
Grappig dat iedereen een hekel heeft aan gekookt andijvie. Ik denk niet dat ik het zelf ooit heb gemaakt, maar ik vind het best lekker.
We zouden mss ergens gaan eten, maar Brown was niet topfit. Dus ik heb met alle beetjes groente uit de groentela nasi goreng / fried rice gemaakt. Met een gebakken eitje. En kimchi erbij.
meelezer...
Mijn moeder deed er altijd een hand gort door. En ik nu ook. Volgens mijn moeder wordt het er smeuïger van. Ik denk eerlijk gezegd dat ik het niet zou missen als het er niet in zat, maar durf het niet te proberen. Want nu is mijn boerenkoolstamp net zo lekker als die van mijn moeder
Gaat ook azijn door overigens.
Andijviestamppot wat mij betreft ook het liefst met rauwe andijvie. Man heeft het het liefst met gebakken andijvie.
Gekookte andijvie is zo'n beetje het enige wat ik echt niet blief. Snot met draadjes... brrrr.
Ted68
04-02-2026 om 09:55
Mijn moeder had een prachtig potje van aardewerk, met lepel en daarin zat azijn voor bij de boerenkool…
Hier kriegen gisteren 2 van de 3 hun cijfers; en gelukkig alle door naar het volgende Semester…
We eten vanavond penne met spinazie en zalm, citroen en room.
GeorgieBrown
04-02-2026 om 19:49
Duufje schreef op 04-02-2026 om 09:07:
[..]
meelezer...
Mijn moeder deed er altijd een hand gort door. En ik nu ook. Volgens mijn moeder wordt het er smeuïger van. Ik denk eerlijk gezegd dat ik het niet zou missen als het er niet in zat, maar durf het niet te proberen. Want nu is mijn boerenkoolstamp net zo lekker als die van mijn moeder
![]()
Gaat ook azijn door overigens.Andijviestamppot wat mij betreft ook het liefst met rauwe andijvie. Man heeft het het liefst met gebakken andijvie.
Gekookte andijvie is zo'n beetje het enige wat ik echt niet blief. Snot met draadjes... brrrr.
Hey, ok, leuk. Ik had het nog even opgezocht, maar het schijnt wel veel gedaan te worden met havermout. Met gort heb ik nooit gehoord.
GeorgieBrown
04-02-2026 om 19:50
Fijn Ted, dat is goed nieuws.
Net heb ik de rest van de nasi van gisteren opgebakken. Opgeleukt met gehakte pinda's, schijfje limoen, lente uitje en crispy chili oil. En een gebakken eitje.
MijnNaamIsHaas73
04-02-2026 om 20:19
Wij aten nacho's uit de oven. Met gehakt, paprika, ui, bonen en mais en natuurlijk kaas
Dolfje
04-02-2026 om 23:43
Wij aten een salade en gekruide kipfilet. Ff iets rustiger na het gefrituurde van gisteren.
Teigera
05-02-2026 om 08:20
Pasta gerookte kip met cherrytomaten-spinaziesaus | Marley Spoon dit wordt het vanavond, met tagliatelle.
Ted, fijn dat ze alledrie door zijn naar het volgende semester, hebben ze goed gedaan.
afrodite05
05-02-2026 om 09:23
Wij eten vanavond couscous met sperziebonen, gehakt, gegrilde paprika en rozijntjes.
irmaladouce
05-02-2026 om 10:00
Hier zijn de studieresultaten ook bekend sinds gistermiddag : alle mogelijke credits zijn binnen, zowel voor JV als verkering. (Voor Ted : alles boven de 4.5 en zelfs voor beiden een 6).
Gisteren aten we pasta met pittige kerstomaten-zeevruchtensaus. Vandaag, op verzoek, Big Mac Salad.
MijnNaamIsHaas73
05-02-2026 om 10:07
Fijn dat de kinderen het goed gedaan hebben dit semester Ted en Irma!
Wij eten vanavond geroosterde aardappelen met een lekkerbekjes en spinazie a la crème
Ted68
05-02-2026 om 11:04
Fijn he Irma: hier ook erg goede cijfers: daar waar jongste huilend aan de telefoon hing van; ik kan het niet, heeft hij een 6....(cijfers gaan van 1 tot 6 in Zwitserland).
Ben weer even opgelucht....
Nu op zoek naar een kamer in Berlijn, want 1 van de kinderen gaat daar een jaar naar toe( vanaf september)....
Ted68
05-02-2026 om 11:06
Oh Ja, ik eet een tomatensalade, en voor de rest heb ik pizza, deeg is aan het rijzen.
Nikki1973
05-02-2026 om 15:34
ik maak deze straks https://www.lekkerensimpel.com/romige-pasta-pesto-met-champignons/
Alleen ben ik groene pesto vergeten te halen, heb nog wel rode pesto. Smaakt vast ook wel.
Moosey
05-02-2026 om 16:16
Ik heb maar eens een groot stuk picanha uit de vriezer gehaald, komende weken moeten er twee vleespakketten in de vriezer gaan passen, dus ik moet zoveel mogelijk ruimte maken. De picanha een beetje in een opwelling meebesteld een keer, omdat ik ooit in een restaurant een goddelijke picanha met salsa at. Maar verder hou ik helemaal niet van mager vlees wat je rood moet eten… dus het zal me benieuwen wat ik ervan brouw. Ik denk in elk geval gebakken aardappeltjes erbij, en wellicht iets van prei.
Dolfje
05-02-2026 om 17:32
Wij gaan denk ik in het Thaise restaurant tegenover ons hotel eten. Ik heb wel zin in iets pittigs en rijst.