Eten
yette
27-01-2026 om 11:12
irmaladouce schreef op 26-01-2026 om 09:34:
[..]
Hier ben ik erg benieuwd naar. Je wordt op social media zo ongeveer doodgegooid met (verschillende variaties op) dit recept. Is het erg bewerkelijk ? Was het lekker ?
(...)
Het was lekker en ik vond het een leuk werkje. Ik denk alleen dat ik het een volgende keer anders aanpak want de meeste kruiden waren er nu samen met het vet en vocht uitgelopen. Dus toch maar wat paneermeel en een eitje erdoor òf (wat ik nu deed) achteraf pas op smaak brengen. Heb het idee dat je deze döner ook prima vantevoren kan maken en eventueel deels invriezen - dan hoef je het op het laatst alleen nog even op te bakken.
Ik kwam het recept overigens niet via TikTok maar via Google tegen toen ik opzocht of döner uit de supermarkt van gemalen vlees is. De Vader eet namelijk alleen gemalen vlees en hij geloofde me niet toe ik hem vertelde dat hij supermarkt-döner gewoon kan eten omdat het nog het meest lijkt op geschaafde krullen van een gekruide frikandel.
Zelf maken was uiteraard lekkerder dan k&k.
yette
27-01-2026 om 11:23
Oh ja, gisteren aten we boekweitpannenkoeken en vandaag gebakken rijst met groentela-vondsten, ei en spekjes (die De Vader er dus uitvist
).
anijsblokje
27-01-2026 om 17:28
Sterkte Dolfje met de lastige beslissingen!
Ik heb gerookte zalm TGT vandaag, dus ik eet denk ik (volkoren natuurlijk) brood met gerookte zalm en een salade erbij.
Chiquita
27-01-2026 om 17:39
Gebakken varkenslever (net vers gehaald) met gebakken ui en appel, met volkorenbrood
Smulkruimel
27-01-2026 om 19:52
Dolfje schreef op 27-01-2026 om 18:52:
Ik was er eigenlijk al uit om wel te gaan maar ik weet het nu weer niet.
Ik weet niet wat de situatie precies is, maar ik ging er vanuit dat er goed voor mijn vader gezorgd werd in het ziekenhuis of verzorgingshuis en ik door thuis te blijven verder weinig kon doen en ean thuis zou zitten. Ook omdat we niet in de buurt wonen. Als het acuut/levensbedreigend of ernstig is is het natuurlijk anders.
Bij mijn vader gebeurde er vaker 2-3 dagen voor we weg gingen iets, dus helemaal weinig tijd om te beslissen wat we moesten doen. Wel heb ik 2 broers die ook prima eea kunnen regelen.
Maar moet zeggen het waren niet de meest ontspannen vakanties. Alles rond mijn vader hield me meer bezig dan ik eigenlijk wilde.
Avond eten was kippedijen gemarineerd in iets pesto-achtigs (van de turkse slager) en wortel-feta salade met rozijnen en zonnebloempitten met honing-mosterd dressing.