Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik heb geen Tiktok, dus ik mis blijkbaar alle hypes op kookgebied. Mis ik veel interessants?

Wij eten vanavond pasta met kipdijfilet, courgette en champignonroerbakmix. 

Ik heb ook geen TikTok, maar je komt die recepten op allerlei social media tegen... Ik probeer eigenlijk regelmatig een recept wat ik daartegenkom (o.a. destijds de pasta met ovengepofte tomaatjes en feta).

Hier ook geen tik tok. Maak voor mijzelf een grote pan ratatouille (kan er meerdere dagen van eten) , met een kippenpoot. Voor de familie pasta bolognaise. 
Moet iets aan mijn gewicht doen....Ben geloof ik met mijn knie wel iets langer onderweg.

irmaladouce schreef op 26-01-2026 om 11:22:

Ik heb ook geen TikTok, maar je komt die recepten op allerlei social media tegen... Ik probeer eigenlijk regelmatig een recept wat ik daartegenkom (o.a. destijds de pasta met ovengepofte tomaatjes en feta).

Ik heb wel tiktok en ik maak inderdaad ook wel recepten, en gebruik de filmpjes ter inspiratie.

Veel van die recepten komen ook op Instagram voorbij.

Ik heb dat allemaal niet, ik kijk hier voor inspiratie. Vandaag kookte vriendlief, ik heb weinig zin om te koken. Het was (verrassing! ) aardappelpuree met daarbij snijbonen en in de oven gebakken dorade. Alles met veel roomboter ‘voor de smaak’ en een dosis mosterd.

Ik heb ook geen tiktok, geen tijd en zin om dat allemaal bij te houden. Zie wel eens wat online voorbij komen maar op de een of andere manier geen behoefte om het te gaan maken. Ben zowieso niet zo van de hypes en mis ze ook vaak.

Vanavond albondiga's in tomatensaus met zuurdesem stokbrood van de Franse bakker en smeersels (alioli, kruidenroomkaas en hummus zongedroogde tomaat).

En als toetje karamel-pecan ijs van lidl. Mijn favoriete smaak op dit moment. Eet niet zo vaak ijs want dan ligt er weer een bak ijs in de vriezer die ik alleen moet opeten (man lust deze smaak niet) maar nu had ik er zo'n trek in. En de bak gaat uiteindelijk toch wel op 😊

Vanavond waren we voor het eten even een rondje wandelen en toen bedacht ik me " oh wat eten we morgen"?. Wist dat er in de diepvries nog zelfgemaakte nasi zoals van de Chinees lag dus ik de terugweg even bij Ah k&k babi pangang en saté gehaald. 
Nog steeds stress /zorgen om ouder en morgen mijn langste /vermoeiendste werkdag dus ff makkelijk.

Heel veel sterkte, Dolf!

Dankjewel Dewi. 
De situatie is slecht maar soort van stabiel ( niet Ic) maar wel of niet op vakantie gaan is de vraag. De situatie wordt niet beter dus zouden we het afzeggen /door schuiven het blijft dan onzeker.

Voor Dolfje:

Maak fajitas met kipfilet , tomaat, kikkererwten, pintobonen, Mais,ui, Paprika,en gourgette. 

Dolfje schreef op 27-01-2026 om 07:39:

Dankjewel Dewi.
De situatie is slecht maar soort van stabiel ( niet Ic) maar wel of niet op vakantie gaan is de vraag. De situatie wordt niet beter dus zouden we het afzeggen /door schuiven het blijft dan onzeker.

Gaan jullie ver weg? Anders misschien omboeken naar dichter bij huis om er toch even uit te zijn. Het blijft een lastige keuze hoor. Heb het met mijn vader ook al een paar keer gehad. Niet levensbedreigend maar een ontspannen vakantie hadden we ook niet.

Over het eten vanavond ga ik nog even nadenken. 

Wat een lastige keuze Dolfje. Vakantie ís een luxe, maar wel eentje waar je veel behoefte aan kunt hebben en lang op kunt teren achteraf (hopelijk). 
Wij eten vanavond "gehakt-hamrolletjes" in tomatensaus met geraspte kaas eroverheen - uit een kruidenzakje afkomstig uit Duitsland. Erbij bloemkool / sperziebonen (naar keuze) en gebakken aardappeltjes.

Sterkte Dolfje !

Jullie aten lekker gisteren, Smulkruimel !

De TikTok gyoza-ovenschotel viel niet tegen, had er vanzelfsprekend wel een eigen draai aan gegeven, maar ik vind het lekkerder als de gyozas krokantig uit de pan komen...

Vandaag dus iets met gerookte zalm, avocado, halfzacht gekookt ei, en wat ik er verder nog bij verzin. 

Sterkte, Dolfje...

Ik ga voor vanavond een roerbak maken van kip, rijst, spitskool, een beetje broccoli, champignons en babymais. Los ernaast maak ik een zoetzure rode saus met stukjes ananas. Ik vermoed dat de influencer die saus niet per se wil, vandaar dat ik hem ernaast serveer. 

irmaladouce schreef op 27-01-2026 om 09:25:

Sterkte Dolfje !

Jullie aten lekker gisteren, Smulkruimel !

Het was erg lekker. Probeer nog steeds wat meer afwisseling in onze avondmaaltijden te krijgen maar vind het lastig. Val al snel terug in wat we vaker eten of nog in de vriezer ligt. En man eet ook wat meer dingen niet en geen zin om apart iets klaar te moeten maken. Soms doe ik het wel maar vaak kies ik dan toch voor iets wat we allebei lekker vinden en dan eten we best vaak hetzelfde.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.