Eten
ToetieToover
22-01-2026 om 15:38
Hier staat een ovenschotel op het menu, die heb ik gisteren al klaargezet. Gewokte witlof, ham erbij, daarbovenop geraspte en kort gekookte aardappel-aardpeermix met wat maizena, melk en kaas.
Nikki1973
22-01-2026 om 16:19
hier gaat zo de airfryer aan, voor wat patat, een kroketje en misschien nog iets anders erbij. Er ligt nog wat sla in de koelkast voor erbij .
Morgen weer gezond. Ik heb nog een zak gegrilde groente in de vriezer liggen, kip en rijst erbij. Zoiets denk ik voor morgen.
Dolfje
23-01-2026 om 08:29
Ik heb een bakje uit de diepvries gehaald met " tacovulling" volgens mij gehakt en in elk geval tomaat en maïs denk ik. Ik heb geen taco's meer in huis maar wel van die piadina ( die bijna over de datum zijn) en die snij ik in stukjes en maak ik een soort nachos van. Erbij sla en guacamole.
De rest van de piadina maak ik zondag een tosti /quesadilla van denk ik.
Morgen werk ik en "kookt" man, frietjes uit de airfryer met shoarma met sla. Maak ik vandaag vast een gezonde tzaziki voor erbij.
Ted68
23-01-2026 om 08:34
Ik maak een citroenkip, Met Brokkoli. Heb een enorme Pech; zit thuis met een kloppende, ontstoken knie. Heb straks nog een Echo, en hoor maandag wat het is….
En gelukkig is het vandaag de laatste dag van de Semester Examens……Dus die stress is weer even voorbij….
Irma: bij jou ook, heeft JV een goed gevoel?
Teigera
23-01-2026 om 08:46
Oh dat klinkt pijnlijk en beperkend Ted!
Hier een dagje vrij, zoals altijd op vrijdag. Doe zo mee aan een al langer lopend onderzoek naar hooikoorts, waarvoor ik buiten moet lopen in een gebied waar bepaalde bomen al bloeien. Al vaker gedaan, mooie manier om aan de wetenschap bij te dragen zonder invasieve onderzoeken of ander gedoe.
Verder maak ik een slowcooker vol erwtensoep voor morgen, vanavond eten we bibimbap.
irmaladouce
23-01-2026 om 12:24
O jee, wat naar Ted. Heb je een verkeerde beweging gemaakt ? Sterkte ermee!
JV heeft volgende week nog een examen en de verkering nog 2... en dan vakantie tot het tweede semester begint op 16 februari. Het is bij beiden tot nu toe voorspoedig gegaan, maar ze hebben dan ook kei en keihard gewerkt... fingers crossed.
Vandaag doe ik diezelfde JV en verkering een plezier en staat er gegrillde onglet met home made knof-kruidenboter op het menu. Met brocs, dikke frieten, en gemengde sla.
afrodite05
23-01-2026 om 12:51
Zoon is vandaag weer naar de opvang, maar man is nog steeds ziek. Hij neemt alleen maar van die zakjes cup a soup (hij liever dan ik...). Er is nog pasta over van gisteren, ik denk dat ik dat eet vanavond. Zoon mag aan de k&k poffertjes, vindt hij vast geen probleem. Dat was het enige wat hij de afgelopen dagen zo nu en dan at, nu moet de verpakking leeg... Morgen gaan we wel weer gezond doen.
Dewi-Sri2
23-01-2026 om 16:54
Ai Ted, dat lijkt me heel pijnlijk. En dan moet je zoiets ook nog over het weekend heen tillen, balen. Heb je pijnstillers?
Ik heb gelukkig nog pasta over van gisteren. Dat wil zeggen de saus (arrabiata) en daar kook ik dan weer nieuwe pasta bij. Opgewarmde pasta vind ik drie keer niks, veel te gaar en plakkerig.
Ted68
24-01-2026 om 10:03
Nee ik heb een cyste in mein knie… maandag hoor ik meer….
Man maakt vanavond ravioli. Cucina povere; gevuld met aardappel, en mint. Met een sugo erbij.
Ted68
24-01-2026 om 10:08
En ja; ik heb nu een zinkgips, pijnstillers, en iets voor mijn maag…..Zei net al ; nog even en de thuiszorg komt medi richten
Maar balen is het wel, vooral omdat ik Kilometers met mijn clienten Loop….
afrodite05
24-01-2026 om 12:43
Beterschap Ted!
Man is ook weer soort van beter, dus vanavond eet hij weer gewoon mee. Ik maak een ovenschotel met gehakt, rode kool en aardappelpuree. Misschien maak ik ook wat appelflapjes, zonder suiker uiteraard. Pff, nog 4,5 week, dan staat de keizersnede gepland en kan ik hopelijk weer alles eten.
MijnNaamIsHaas73
24-01-2026 om 16:49
Sterkte Ted!
Gisteravond maakte man pizza's obv een k&k bodem. Lekker met blauwe kaas en artisjok!
Vanavond een logeetje voor jongste die ook mee-eet. Gebakken kipfilet met friet uit de airfryer en ijsbergsla met tomaat en komkommer. Hopelijk valt het in de smaak
ToetieToover
24-01-2026 om 16:55
Mijn smaak (reuk eigenlijk) is weg aan het gaan van de hooikoorts en de daarvoor benodigde medicatie. Niks smaakt nog echt lekker. Dat kan ik echt heel jammer vinden. Mijn broodje kroket smaakte nergens naar, terwijl ik dacht mezelf daarmee te verwennen. Het maken van kroketten kost namelijk veel moeite en erg gezond is het niet. Glutenvrij brood halen bij de glutenvrije bakker. Frituren. En dan: meh. De mosterd proefde ik nog wat.
Ik ga straks heel pittig eten, maakt niet zoveel uit wat het is. Bluhhhhh
iet met een lading crispy chili olie er overheen, dus.